TL-WR702N + ST 780 "slechte internet verbinding vermeden"

Pagina: 1
Acties:

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 22:07
Een jaar of 6 a 7 geleden heb ik alle wifi opgedoekt en het huis royaal voorzien van cat5e kabels. Prima keuze geweest voor het aansluiten van pc's en laptop maar in het smartphone tijdperk weer wat minder handig.
Omdat de experiabox ST780 niet overal in huis een goed wifi signaal geeft heb ik een tweetal "TL-WR702N 150Mbps Wireless N Nano Router" gekocht.
Kost een habbekrats en leek mij een prima optie om deze als een soort veredelde antenne in een outlet te prikken. Ik krijg de boel helaas niet werkend.

Ik laat het apparaat in AP mode werken en heb er een vast IP adres aan toegekend 192.168.1.10. De experiabox heeft zelf adres 192.168.1.254 en deelt via dhcp adressen uit vanaf 192.168.1.70.

Ogenschijnlijk lijkt alles in orde want een IP scanner programmaatje vindt de WR702N op het ingestelde adres en mijn HTC ziet het bijbehorende draadloze netwerk. Bij het verbinden blijft de HTC echter oeverloos een IP adres ophalen en na verloop van tijd verschijnt de melding "slechte internetverbinding vermeden".

Na zoeken op deze kreet kom ik wel wat wazige aanwijzingen tegen zoals rebooten en stekkers trekken/steken maar geen hints waar de fout zit of waar ik verder kan zoeken.

Ik heb ook de Korte howto: "Router achter de Thomson 789 KPN Experiabox" nagelezen. Mogelijk is dit recept bruikbaar voor het instellen van de WR702N als router. Ik zit echter wel met het probleem dat de ST780 volledig dichtgetimmerd is, dus inloggen op of instellen van de experiabox is er niet bij.

Beide AP's hebben hetzelfde probleem, de kans dat beide DOA zijn lijkt me klein.
Ik heb één keer wel verbinding kunnen krijgen vanf de smartphone toen ik de AP liet weken zonder beveiliging. Dit gedrag was echter niet reproduceerbaar.

Wie kan me helpen met wat tips om verder te komen?

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 22:07
Het is inmiddels opgelost.
De haperende dhcp server in de experiabox is weer op het goede spoor gebracht door een harde factory reset. Kennelijk brengt dit meer dan de eerder uitgevoerde softwarematige herstarts.