Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrabook voor business

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor tijdens het reizen zou ik graag een zakelijke ultrabook willen kopen. Ik zoek een ultrabook die:

- Lekker licht is (vandaar ook een ultrabook)
- Toch nog behoorlijk krachtig is
- Een LANGE batterijduur
- Een niet al te klein scherm, bijv. 14 inch zit ik aan te denken
- Een touchscreen heeft
- Bij voorkeur ook nog goede beveiligingsopties (bijvoorbeeld encryptie van harde schijf op hardware-niveau)
- Het moet wel echt een ultrabook zijn en geen tablet
- Hij mag best wat kosten, maar 1000 Euro vind ik al wel een behoorlijke prijs. Duurder zou ik wel overwegen als wat ik wil gewoon echt niet te krijgen is voor 1000 Euro of minder.

http://www.fujitsu.com/nl...s/superior/lifebook-u772/
Komt bijvoorbeeld heel goed in de richting, maar deze heeft géén touchscreen en dat wil ik nu juist wel. Ik heb moeite om een geschikt model te vinden, al behoorlijk wat gezocht, maar ik merk dat wanneer ik bij modellen met touchscreen uitkom, er dan weer 1 van de andere gewenste eigenschappen niet aanwezig is.

Iemand suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 20:08 ]

Verwijderd

Hmmm, ik zoek hetzelfde als jij, behalve geen touch screen, ik word gek van vingerafdrukken op een scherm waar ik constant moet op kijken...

Iemand ervaring met fujitsu? GOede bouwkwaliteit?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Fujitsu heeft net als alle andere merken een aantal verschillende lijnen laptops. Ik heb goede ervaringen met de zakelijke lijn.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

te verkrijgen in azerty ?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:06:
- Hij mag best wat kosten, maar 1000 Euro vind ik al wel een behoorlijke prijs. Duurder zou ik wel overwegen als wat ik wil gewoon echt niet te krijgen is voor 1000 Euro of minder.
Sorry maar dat vind ik best een tegenstelling aangezien de interessante ultrabooks beginnen rond dat prijsniveau ;)

Verder: hoe essentieel is een VGA uitgang voor je ivm aansluiten op beamers?
http://www.fujitsu.com/nl...s/superior/lifebook-u772/
Komt bijvoorbeeld heel goed in de richting, maar deze heeft géén touchscreen en dat wil ik nu juist wel. Ik heb moeite om een geschikt model te vinden, al behoorlijk wat gezocht, maar ik merk dat wanneer ik bij modellen met touchscreen uitkom, er dan weer 1 van de andere gewenste eigenschappen niet aanwezig is.

Iemand suggesties?
Quanta costa? Je kan je overigens ook afvragen hoe belangrijk touchscreen is vs H/W encryptie en lange accuduur.Daarnaast is touch glossy en je kan je afvragen of je dat wil op een portable laptop die wel eens met het scherm naar buiten gericht staat, waardoor je veel reflecties op het scherm krijgt. Zeker in de zomer.

En wat bedoel je met krachtig? Voor de meeste taken is een ULV i5 krachtig genoeg maar deze is niet bijzonder krachtig. Als je écht krachtig wil dan moet je aan de Vaio Z, heb je een full voltage quad core i7 in een pakketje van 1,16kg. Ultrabooks hebben alleen ULV CPU's.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 26-01-2013 00:10 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Hmm ja daar heb je wel een punt, ik moet dan gewoon rekenen op minimaal 1000 Euro en misschien wat meer ben ik bang:)

Wat touchscreen betreft lijkt het me vooral erg handig, als je op plekken zit waar je niet zo gauw een muis aansluit, bijvoorbeeld in een vliegtuig, of even gauw onderweg op een klein tafeltje of iets dergelijks.

Is een touchscreen altijd glossy, met veel reflecties? Dat zou zeker een nadeel zijn ja. Maar kan dit niet anders?

Met krachtig bedoel ik eigenlijk meer dat het geen sloom ding is als je toevallig meerdere browserschermen en een aantal Office documenten en nog wat andere applicaties tegelijk opstart. Het hoeft zeker geen "portable desktop" te zijn.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Ok, dan denk ik dat je voor kantoortaken prima uit de voeten kan met een ULV CPU, dan denk ik dat het veel belangrijker is dat je een volwaardige SSD hebt en niet zo een hybridge geval van 24gb ofzo. Ga je alleen kantoortaken doen of nog wel zwaardere dingen?

Volgens mij is touchscreen altijd glossy ja. Ik vermoed omdat dat beter glijd als je met je vinger er overheen veegt. Persoonlijk zou ik dan veel liever met m'n touchpad aan de gang gaan op een mat scherm dan dat ik het scherm aan kan raken en lat heb van reflecties.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1