Add features/onderdelen toevoegen Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Topicstarter
Ik zal een ongetwijfeld hele simpele vraag stellen maar ik kom er niet uit. Vandaag mailtje gekregen dat ik voor de 31ste Media center moet activeren met een beschrijving hoe dit te doen:

Follow these steps to add Windows 8 Media Center Pack to your PC running Windows 8 Pro:
Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search. (If you’re using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and then click Search).
Enter add features in the search box, and then tap or click Settings.
Tap or click Add features to Windows 8.
Then tap or click I already have a product key.
Enter the product key, and then click Next.
Read the license terms, select the check box to accept the license terms, and then click Add features.

Goed, duidelijk. Ware het niet dat zowel Add features als Onderdelen toevoegen niks doet. Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-07 22:35
Ja.
Waarschijnlijk heb je een ISO van een VLSC of MSDN gedownload.
Blijkbaar missen deze iso's de add features.

http://social.technet.mic...9e-49ef-8dc6-c18a1921b6cf

Ik heb namelijk hetzelfde probleem... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 22:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tegels > Control Panel > More Options, kom je op de desktop met het klassieke control panel, daar kan je Programs and Features openen.

Althans, dat is met de oude Developer Preview :+

Heb je trouwens wel geklikt op onderdeel Settings, ipv apps?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
Hero Of Time schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:40:
Tegels > Control Panel > More Options, kom je op de desktop met het klassieke control panel, daar kan je Programs and Features openen.
[...]
of Win+x -> f :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Wat Yarno zegt..als je een Volume License versie (van TechNet of MSDN, etc) hebt, dan heb je de mogelijkheid niet om MediaCenter toe te voegen. In de Grote Windows 8 topics is dit wel een aantal keren voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

TheVMaster schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 02:35:
Wat Yarno zegt..als je een Volume License versie (van TechNet of MSDN, etc) hebt, dan heb je de mogelijkheid niet om MediaCenter toe te voegen. In de Grote Windows 8 topics is dit wel een aantal keren voorbij gekomen.
Als je via msdn de gewone Windows 8 pro retail hebt gedownload en installed dan werkt het natuurlijk wel gewoon. (dat heb ik namelijk op enkele systemen gedaan)

Als je Windows 8 enterprise hebt draaien, dan natuurlijk niet, immers WMC draait niet op enterprise. Dat heeft an sich met MSDN niks te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Euhm.... Ik heb 8 pro via.... Geen idee. :+
Kwam op tweakers een aanbieding voorbij voor €15,- voor een upgrade en in een opwelling maar gedaan ergens eind december?

Nou ja dan zal ik wel een gehandicapte hebben. Het zit er gewoon echt niet in. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 239170 op 26-01-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik wilde net dezelfde vraag gaan stellen. Ik heb gisteren precies dezelfde email gekregen, en ook ik kan dus Add features als Onderdelen toevoegen niet vinden.

Ik heb de upgrade versie gekocht voor 29,99 via de website van Microsoft zelf, ik heb gewoon een Windows 8 pro Retail versie.

Ik heb vandaag goed rondgezocht op het net, maar kan echt nergens een oplossing vinden.
Heb ook nog nagekeken of ik geen volume license heb, maar heb dus gewoon echt een normale retail versie.

En media center werkt hier wel gewoon. En bij Windows activeren staat dat mijn versie geactiveerd is, Huidige editie Windows 8 Pro met Media center.

Dus tja iemand enig idee?

[ Voor 17% gewijzigd door e6r6i6c op 26-01-2013 12:29 ]

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
e6r6i6c schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:26:
Ik wilde net dezelfde vraag gaan stellen. Ik heb gisteren precies dezelfde email gekregen, en ook ik kan dus Add features als Onderdelen toevoegen niet vinden.

Ik heb de upgrade versie gekocht voor 29,99 via de website van Microsoft zelf, ik heb gewoon een Windows 8 pro Retail versie.

Ik heb vandaag goed rondgezocht op het net, maar kan echt nergens een oplossing vinden.
Heb ook nog nagekeken of ik geen volume license heb, maar heb dus gewoon echt een normale retail versie.

En media center werkt hier wel gewoon. En bij Windows activeren staat dat mijn versie geactiveerd is, Huidige editie Windows 8 Pro met Media center.

Jij kunt dat onderdeel nergens vinden, maar je hebt Media Center wel geactiveerd? Eh..dan is er toch geen probleem? Hmm...ik ga die Pro upgrade ook maar eens installeren...eens ff kijken of ik wel Media Center kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

e6r6i6c schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:26:

Wat is nu het probleem ? Die optie is verdwenen omdat je media center al hebt toegevoegd. Dat kan een keer. Daarna is die optie niet meer aanwezig, immers er valt niets meer toe te voegen. windows is geactiveerd dus is het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik heb inderdaad destijds gratis media center toegevoegd, en die werkt ook gewoon.

Maar ik heb dus gisteren wel een email gekregen met de herinering om dus die media center key te activeren, maar dat kan ik dus niet, en ik weet dus niet wat er nu na de gegeven datum gebeurd.

Nu vraag ik me dus af of mijn media center pack wel goed is geactiveerd, aangezien ik die mail dus heb ontvangen, en dat is dus een beetje het probleem.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

e6r6i6c schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:48:
Ik heb inderdaad destijds gratis media center toegevoegd, en die werkt ook gewoon.

Maar ik heb dus gisteren wel een email gekregen met de herinering om dus die media center key te activeren, maar dat kan ik dus niet, en ik weet dus niet wat er nu na de gegeven datum gebeurd.

Nu vraag ik me dus af of mijn media center pack wel goed is geactiveerd, aangezien ik die mail dus heb ontvangen, en dat is dus een beetje het probleem.
Ok, ik heb inmiddels ook 6x die email gehad (ik heb dan ook 6 wmc keys aangevraagd). Ik denk dat Microsoft (ongeacht of deze keys inmiddels allang zijn geactiveerd) iedereen zo'n reminder heeft gezonden. Als je Win8 + media center gewoon is geactiveerd kun je die email gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheVMaster schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:35:
Jij kunt dat onderdeel nergens vinden, maar je hebt Media Center wel geactiveerd? Eh..dan is er toch geen probleem? Hmm...ik ga die Pro upgrade ook maar eens installeren...eens ff kijken of ik wel Media Center kan activeren.
Ben erg benieuwd want ik vind dit eigenlijk wel een beetje storend, betaal ik eens voor windows krijg je er eentje met een deuk erin. :P
Zijn er meer wegen trouwens? :? Bedoel alles in windows kan altijd op de meeste omslachtige manieren alsnog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Even een cross uit het shopping forum, misschien dat iemand het hier weet:

--------------------------------------------------------------------------------

Misschien dat iemand hier het volgende weet

Ik heb een Windows 8 upgrade licentie gekocht, en ook de media center key ontvange na deze aangevraagd te hebben.

Nu wil ik echter wachten met mijn windows 8 key te gebruiken tot ik mijn nieuwe hardware heb aangeschaft (ik draai nu nog op een 4 jaar oud I7 920 systeem) en wil niet dat mijn upgrade key zich locked aan deze hardware.

Nu moet de media center key voor 31-1-2012 gebruikt zijn, is het mogelijk om de media center key te activeren in een Windows 8 VM, en deze dan later alsnog te gebruiken als toevoeging op de Windows 8 upgrade key.
Pagina: 1