Laatste check! +/- 1200 game pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrylez
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2020
Beste tweakers!

Ik heb al eerder een topic aangemaakt maar heb de plannen compleet omgegooid.
Ik heb een tijdje gewacht zodat ik wat meer geld te besteden had en dat is nu 1200 euro geworden.
Zo ben ik een poosje aan het rond wezen kijken en ben tot deze opstelling gekomen...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,45€ 200,45
1ASRock Z77 Extreme4€ 113,45€ 113,45
1Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2€ 299,-€ 299,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 79,90€ 79,90
1Corsair Obsidian 650D€ 148,50€ 148,50
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,49€ 39,49
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,10€ 43,10
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.086,49

Ik ben van plan om er 2 beeldschermen op aan te sluiten en wil graag op deze full hd spelen.
Die games die ik vooral speel zijn Call duty, farcry 3, battlefield 3 en League of legends.
Deze games wil ik graag dan ook op maximum settings spelen zonder enige lag.

Ik wil graag de mogelijkheid open houden om mijn pc eventueel later te gaan overclocken daarom heb ik voor deze Processor en Moederbord gekozen.

Je kan je natuurlijk afvragen waarom ik zon dure kast heb gekozen maar die heb ik puur gekozen om mijn eigen smaak. Ik vind deze kast gewoon er super mooi uitzien en daarom heb ik hier voor mijn budget iets verhoogd.

Ik vroeg me af is 550 watt genoeg om dit systeem te runnen? want een vriend van mij beveelde 650 tot 850 watt aan. Maar ik ben hiervoor te eigenwijs, omdat ik hier veel lees dat bij veel systemen 550 watt voldoende is.

Verbeter punten zijn er natuurlijk altijd, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen er een mooi systeem van te maken!

Windows heb ik niet nodig die heb ik hier nog liggen.

P.S ik ben van plan om deze computer te gaan bestellen bij Azerty, omdat deze zaak dicht bij mij in de buurt is en ik laat dit systeem ook in elkaar zetten daar. Dit omdat ik er te weinig verstand van heb en wil gewoon geen risico lopen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acrylez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:54
Ik zou je SSD vervangen met een SSD van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Quad

Doof

Waarom? De crucial m4 is prima geprijsd en niet duurder dan de 830 van Samsung.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297472

550 Watt is op zich net voldoende, maar voor de zekerheid zou ik toch (ook vooral met het oog op 2e graka in de toekomst) een zwaardere voeding nemen.

De 7950 kan je met vrij weinig aanpassingen net zo snel maken als een 7970 dus da's prima, maar ga dan voor 2 MSI versies bijvoorbeeld (goedkoper dan Asus) zodat je gelijk futureproof bent.

Aangezien je een SSD alleen gebruikt voor opstarten en je drivers e.d. kan je net zo goed voor een 64 GB versie gaan (zelf heb ik een 60 GB adata S511 voor windows).

En qua behuizingen:
http://tweakers.net/categ...hoBRbq6NkbIAkaGxiCRKtrQUA

Zoek een mooie kast uit, hoeft echt geen 150 euro te kosten.
Wel raad ik aan een kast te nemen met fans / openingen aan de bovenzijde (warme lucht stijgt op).
Aluminium kasten raad ik zowiezo af, ziet er mooi en strak uit maar er is een hele goede reden dat 90% van alle kasten van staal zijn.
Als je dan toch persé alu wil kijk dan uit ivm krassen en wees uiterst voorzichtig met het vastschroeven van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
De Define R4 is een mooie kast voor jou denk ik. Als het in je budget past neem dan de Gigabyte 7970. Als je het bij een enkele videokaart laat is de voeding in je lijstje prima. Wil je een tweede 7970 is 650W het minimum.
Moederbord is goed, je zou ook naar de MSI Z77A-G45 kunnen kijken.

Welk scherm heb je nu?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Zo een kast heb je voor het leven. Laat hem lekker die 650D obsidian nemen. Ik vind hem prachtig. En dan kan je er nog ook echt iets mee doen ook. Ik zelf ga bijvoorbeeld voor de NZXT switch 810. Is gewoon een mooie kast en vind het niet erg om 50-70 eu extra te dokken voor een kast die ik mijn hele leven kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrylez
Ik blijf toch de Crucial houden omdat ik er goede dingen over hoor en goed op voorraad is!

ArmadaOne: bedankt voor de tips maar ik ben niet van plan om later er 2 video kaarten in te zetten..
Ook blijf de 128 GB houden omdat ik er niet alleen een OS op ga zetten maar ook bepaalde games waar snel laden belangerijk is.

Bedankt Burakius jij snapt hem! ik kies deze kast omdat ik hem mooi vind en de prijs maakt me daarom ook niet veel uit. Dit was men maximum prijs voor een kast en dat heb ik er ruim voor over! Wel bedankt voor jullie opties, maar de kast stond al vast haha.

MartijnLoarne: Bedankt voor je tipss...!
Ik laat het bij één videokaart dus dan is die 550 watt voldoende.
Ik ben van plan om nieuwe beeldschermen te gaan kopen maar ik heb nu een packard bell 1920x1080 die ik ooit een keer bij een computer kreeg. Ik weet niet precies welke type maar hij wordt toch vervangen voor 2 nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok om terug te komen op de SSD:
Als je er games op wilt zetten voor snelle laadtijden kan je beter 2 aparte ssd's nemen.
Ten eerste gaat de snelheid van een ssd achteruit hoe meer er op (her)geschreven wordt, ten tweede gaat er bij een fout of crash e.d. niet gelijk je OS en je games er aan.
Daarom heb ik zelf ook mijn OS op ssd, en mijn games op een raid setup.

Zowiezo is het nooit een goed idee om je spellen of andere intensieve programma's op dezelfde schijf te zetten als je OS.
Zet ook je swapfile op een andere schijf, het liefst op je normale sata schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrylez
Oke bedankt voor de informatie!
Ik ben er totaal een noob in en kan dit dus goed gebruiken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 297472 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:22:
Ok om terug te komen op de SSD:
Als je er games op wilt zetten voor snelle laadtijden kan je beter 2 aparte ssd's nemen.
Ten eerste gaat de snelheid van een ssd achteruit hoe meer er op (her)geschreven wordt, ten tweede gaat er bij een fout of crash e.d. niet gelijk je OS en je games er aan.
Daarom heb ik zelf ook mijn OS op ssd, en mijn games op een raid setup.

Zowiezo is het nooit een goed idee om je spellen of andere intensieve programma's op dezelfde schijf te zetten als je OS.
Als je het geld ervoor hebt, ok.. (budget rond de 2000 ofzo)
maar dat is gewoon belachelijk, ik heb alleen een samsung 830 256gb en de games laden stukken sneller dan op me vorige pc zonder ssd..
daarbij is er zo iets als een Back-up ;)
Met een goede ssd (type mlc) moet je je geen zorgen maken over de leeftijd van de ssd en zelf als de snelheid vermindert, blijft het nog altijd super snel (sata 300 vs sata 600 merk je bijna niet, alleen de boot is 5 secs langer ofzo..)

"Zowiezo is het nooit een goed idee om je spellen of andere intensieve programma's op dezelfde schijf te zetten als je OS."
Waar haal je dat uberhaubt vandaan? }:O
Het is net de bedoeling om programma's etc op de SSD te zetten..

----
De Crucial M4 is overigens een top ssd, laat je niet misleiden door een paar mensen hier.. (je kan genoeg bewijs vinden in heel veel posts hier en bij de Best Buy Guides)

[ Voor 30% gewijzigd door SmokingCrop op 25-01-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Het systeem is gewoon goed, het mainstream gamesysteem van dit moment ongeveer. Wel heeft de asus HD 7950 een slechte koeler, en ik zou die vervangen door de gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:45
Of neem de Club3D 7950 RoyalKing, die is ook stil (en de versies die je nu krijgt is de nieuwere Boost-versie) van de 7950-chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Smokingcrop:
Dus 1 ssd van 90 euro kan wel, maar een tweede kost je gelijk zoveel meer dat je 2000 euro uit moet geven? Hoe reken jij dat uit?

En dat het geen goed idee is om intensieve programma's op dezelfde schijf te zetten als je OS is gewoon een feit.
Een schijf die je meer gebruikt slijt ook sneller, dat is logica.
Aangezien je niet graag je OS schijf wilt verliezen is het dus niet handig.
Plus maakt het voor de meeste games geen ruk uit of het nu op een ssd staat of een gewone sata schijf, omdat een hoop games hopeloze ports zijn (Far Cry 3) met loading screens en cutscenes die niet te skippen zijn dus elk level laad op exact dezelfde snelheid.
Enkel het opstarten gaat wellicht iets sneller als je de intros uitschakelt.

En "het is juist de bedoelingom programma's etc op DE ssd te zetten" ?
Ik mag toch aannemen dat je hiermee op EEN ssd bedoeld.

Als ik jou was zou ik me eens wat meer verdiepen in ssd's.
Het enige zinnige wat je tot nu toe naar voren hebt gebracht is dat de Crucial M4 een top ssd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 11-07 12:59
I can personally vouch for the M4... ook ik heb na de introductie van de 840 voor de keus gestaan meer te betalen voor de 830 of de M4, en ik kan zeggen dat ik erg tevreden ben met de M4, ik heb ook ervaring met de 830 (bij een aantal vrienden ingebouwd), en ik moet zeggen dat ik er geen verschil in merkte... dus de M4 is helemaal toppie! :)

ziet er verder ook prachtig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
omdat 90-100 euro veel geld is, waarbij je met een extra ssd geen winst (performance & stabiliteit) mee zult halen..
Met dat geld kan je een betere behuizing, betere voeding of gewoon een betere gpu nemen.. daar heb je tenminste wat aan.

Oh nee, je ssd zal maar 8? jaar mee gaan ipv 15? jaar, wat een drama, niet dus. |:(

on a side note; Nog nooit is er een hdd/ssd gecrashed bij ons (verschillende pc's over de jaren heen). Daarnaast nemen we regelmatig back-ups dus ik zie het probleem niet ivm mogelijke crash..

Niet alle games hebben er baat bij, maar zeggen dat je beter geen intensieve programma's/games op de ssd zet is gewoon onzin. Spellen zoals fifa (instant aan match beginnen), battlefield 3 (als eerste in de aanval & bv havoc nemen) .. hebben er wel degelijk baat bij.
Uiteraard hoef je niet elke game erop te zetten.. gewoon die spellen waarvan je vindt dat de load wel wat sneller mag.
En dat het geen goed idee is om intensieve programma's op dezelfde schijf te zetten als je OS is gewoon een feit.
Je bent de eerste die dit zegt in het desktop aankoop advies in minstens meer dan 4 maand.
Heb je er uberhaubt een bron van? Of denk jij dat gewoon?
En "het is juist de bedoeling om programma's etc op DE ssd te zetten" ?
Ik mag toch aannemen dat je hiermee op EEN ssd bedoeld.
wat bedoel je daar nu weer mee?
Ik ga er van uit dat hij de logische keuze neemt. (1 ssd => de ssd)
Als ik jou was zou ik me eens wat meer verdiepen in ssd's.
Het enige zinnige wat je tot nu toe naar voren hebt gebracht is dat de Crucial M4 een top ssd is.
Heb je uberhaubt al artikels gelezen zoals bv http://www.anandtech.com/show/5067/understanding-tlc-nand ?
of http://www.anandtech.com/...review-60gb-120gb-180gb/3 ?

quote'je van die laatste:
If you assume a typical client drive sees 10GB of writes per day, within a year you'd write 3650GB to the drive. I wrote that much in 24 hours. In fact, I wrote more than two years worth of data to the 60GB Intel SSD 330 in two days. All the while the Intel SSD 330 didn't even blink

En die intel 330 is dan nog van het type tlc maakt gebruik van 3K-chips die minder read/write cycles hebben (dan de 5k-chips bij de meeste mlc)..

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 26-01-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Laatst online: 24-12-2024
btw die intel 330 is toch gewoon een mlc? Dat staat tenminste bij de specificaties op tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Burakius schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:55:
btw die intel 330 is toch gewoon een mlc? Dat staat tenminste bij de specificaties op tweakers...
ow idd, even switched up met samsung 840.

De intel 330 is mlc, maar is wel gemaakt met 3k-chips ipv 5k (daarom ook slechts 3 jaar garantie ipv 5 jaar zoals de intel 320 & 520)

reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Quad

Doof

Wat een geneuzel over een SSD zeg, gewoon de Crucial M4 128GB en als je iets meer wilt haal je de Intel 330 180GB, klaar.

Ik zou eerder discussieren over de andere onderdelen.

@ TS, als je zowel de CPU als de GPU wilt overclocken zou ik een 600 tot 650 watt gaan aanraden, bijvoorbeeld de pricewatch: Seasonic M12II 620W (Bronze) of pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt (Gold).

Voor de rest ziet jouw systeem zoals in de OP staat erg goed uit en gaat het prima voldoen waar je hem voor bedoelt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrylez
haha vind het wel grappig om dat te lezen maar daar wordt ik niet wijzer van!

Bedankt quad voor je tips! Dat wou ik nou even horen iets over het totale systeem...
Oke ik heb men keuze veranderd naar iets meer watt, omdat ik inderdaad de mogelijk wil openhouden om alles te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
De XFX 550W is voldoende hoor, ook met overkloks op de CPU en de videokaart. Pas als je een tweede videokaart toevoegt zou ik gaan kijken naar een 650W met 4 PCIe stekkers. Als je dan de CPU en de twee videokaarten stevig gaat overklokken kijk je meer in de richting van een 750W. Meer dan dat is ook echt niet nodig.
Een HD7970 past denk ik wel in je budget, ik zou dan daarvoor gaan. Dit is een goede: pricewatch: Gigabyte GV-R797OC-3GD
Als je geen tweede videokaart wilt toevoegen zijn dit ook een prima moederborden: pricewatch: ASRock Z77 Pro4-M
pricewatch: ASRock Z77 Pro3

Rest van je systeem ziet er inderdaad erg goed uit, daar zou ik niks meer aan veranderen :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Pagina: 1