Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Hallo mede-tweakers,

Vandaag heb ik voor mijn ouders een leuk home cinema setje (Samung HT-E5500) gekocht bij de MediaMarkt (21% korting).

Aangezien zij echte radio-dieren zijn willen ze ook naar hun favoriete zenders kunnen luisteren.
Dit heb ik allemaal voor hun mogen instellen, maar nu wordt het geluid van de radio alleen over de twee voorste speakers overgebracht, terwijl dit setje vijf speakers heeft. Doordat de radio als stereo wordt uitgezonden lijkt mij dit vrij logisch, maar dit zou toch wel in te stellen moeten zijn?

Ik heb zelf al even door alle menu's gebladerd en de handleiding geraadpleegd, maar ik zie hier nergens een optie voor.

Nu is mijn vraag: 'Is het mogelijk om het geluid van de ingebouwde FM-tuner over te brengen over alle vijf speakers?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt vaker voor dat als de bron 'stereo-geluid' is dat dan alleen de frontspeakers gebruikt worden. Bij bepaalde apparaten kun je kiezen voor 5 kanaal stereo, alleen ik vermoed dat deze optie niet op deze set is.

Wat je wel kunt doen is de 'sound-effect' knop, helemaal rechtsonder gebruiken om hem op Dolby Prologic II te zetten, dan worden wel alle vijf speakers gebruikt, maar niet als stereo maar als een soort surround modus. Andere optie is kiezen voor de normale stereo stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Farmir schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:19:
..bij de MediaMarkt (21% korting).
Offtopic, maar toch: het is geen 21% korting omdat we toevallig 21% BTW hebben. De korting is iets meer dan 17%.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:51:
...alleen ik vermoed dat deze optie niet op deze set is.
Net even de handleiding doorgelezen en meerkanaals stereo is inderdaad geen optie. Alleen virtuele dingen als Dolby Pro Logic (Movie, Music, Game, et cetera), Samsung DSP Virtual Surround en SFE-modi (Hall, Jazz, et cetera).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:51:
Het komt vaker voor dat als de bron 'stereo-geluid' is dat dan alleen de frontspeakers gebruikt worden. Bij bepaalde apparaten kun je kiezen voor 5 kanaal stereo, alleen ik vermoed dat deze optie niet op deze set is.

Wat je wel kunt doen is de 'sound-effect' knop, helemaal rechtsonder gebruiken om hem op Dolby Prologic II te zetten, dan worden wel alle vijf speakers gebruikt, maar niet als stereo maar als een soort surround modus. Andere optie is kiezen voor de normale stereo stand.
Ik had zelf deze optie nog niet gevonden: Bedankt.
Bij gebrek aan beter zal ik dit instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga me trouwens alsjeblieft niet vertellen dat je ouders mensen zijn die alle 5 de speakers naast elkaar onder de TV hebben staan he? :X

* The Eagle has seen it before :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)