Werk/game laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:14
Hallo!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Internet, programma's zoals word, powerpoint, excel, maar ook af en toe games zoals Battlefield 3 en Planetside 2
Wat mag je laptop gaan kosten? 500 euro is toch wel de richtlijn, zit wel wat ruimte op, kan tot maximaal 600 gaan maar dan moet er wel een meerwaarde aanzitten natuurlijk.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Laptop zal voornamelijk thuis staan, dus gewicht en grote is niet echt van belang, zit zelf te denken rond de 15'' Accuduur het liefst zo lang mogelijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Heb tot nu geen echte voorkeur voor merken, er moet natuurlijk wel een beetje service aan vast zitten.

[ Voor 65% gewijzigd door Razenko op 25-01-2013 19:11 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Als je ook games zoals BF3 wil gaan spelen dan heb je wel een rappe notebook nodig, daarnaast minimaal een GT540M / GT640M of beter.
Zaken zoals een snelle GPU en een grote goede accu zijn namelijk erg prijzig.
Daarnaast lust BF3 ook een aardige slok geheugen, je zit dan al snel op 6GB wil je niet gaan swappen op je HDD.

Voor jouw budget kun je wel zo'n notebook kopen maar dan kom je in de 2e hands markt.
Goede gaming notebooks die BF3 redelijk kunnen draaien beginnen meestal pas vanaf 900+

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Ofwel, je wensen passen niet bij je budget.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297472

Zoals bij zowat alle games is de GPU het belangrijkst.
Maar een game laptop die first person shooters van de huidige generatie speelt voor 500 euro?
Tenzij je alles op minimum zet en speelt in 800x480 dan kan je dat mooi vergeten.
Een goede tweedehands zou je wel kunnen vinden tussen de 500 en 600 euro.
Een nieuwe? Vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
aan welke bedrag en laptop moet ik dan denken?
dan word het gewoon een maand langer sparen ervoor.

maar aangezien ik het voornamelijk thuis zal gebruiken, is het dan misschien goedkoper om een computer te halen ipv een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493811

Razenko schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:40:

maar aangezien ik het voornamelijk thuis zal gebruiken, is het dan misschien goedkoper om een computer te halen ipv een laptop?
Als je de laptop voornamelijk thuis zal gebruiken dan moet je zekers te weten voor een desktop gaan. Geen twijfel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Ietsje nuanceren, met een laptop heb je in principe portabiliteit. Daardoor zijn diverse componenten kleiner.
Dat betaal je voor.

Het kan ook issues geven met bijvoorbeeld koeling.

Een reguliere desktop geeft je veel meer keuze vrijheid en ook de mogelijkheid om componenten te vervangen in een later stadium. En meestal tegen een wat gunstiger prijskaartje.

Aan jou de keuze ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Razenko schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:40:

Zoals ik al aangaf 900+ euro (eerder rond de 1150 met jouw wensen)
Als je een 2de hands laptop niet erg vind 500 tot 600 Euro

Heb je niet perse een laptop nodig ga dan voor een gewone PC.

De beste laptop van nu heeft nog steeds de performance van een 2 of 3 jaar oude PC.

Een desktop GPU is meestal 2 x zo snel als een notebook (m) versie met gelijkwaardig typenummer.

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 26-01-2013 14:16 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Bedankt voor alle reacties!

word dus een overstap naar een desktop, ook met oog op de toekomst zodat ik gewoon dingen kan veranderen.

Pagina: 1