Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste Tweakeraars

Ik zit met het volgende, ik heb op mijn Lenovo Y500 opnieuw Windows 8 geïnstalleerd echter zie ik nu dat de SSD nu wel normaal tussen het rijtje staat van "Deze computer" aangezien ik nog niet helemaal bekend ben met dit soort schijven wilde ik jullie vragen hoe ik dit nu werkend krijg aangezien het 16GB ssd is zou dit volgens de verhalen op het internet automatisch als cache geheugen moeten functioneren.

Kan iemand mij hier duidelijkheid in geven ?

Met vriendelijke groet
Tom }:O

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat staat er in de handleiding ?

Misschien kan je beter even hier kijken naar ssd cashing.

[ Voor 66% gewijzigd door Hippocampus op 25-01-2013 16:30 ]

• Tomtomgogo
  • Niet online
De handleiding zegt niet bepaald veel, je ziet in feite alleen staan van Get awesome speed blabla je kent het wel... ik snap echt niet wat ik nou met die 16gb ssd moet doen want het is in feite nu useless

Bedankt voor je reactie.

Tom

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

jbbrans

Ik weet niet hoe je engels is, maar hier http://forums.lenovo.com/...he-is-working/td-p/989349 wordt een en ander uitgelegd, hoe je kan kijken of het werkt.

• Tomtomgogo
  • Niet online
Top ! dat is hem bedankt allen voor de hulp :-)

• jbbrans

jbbrans

Heb je zelf nog iets moeten instellen, of ging het automatisch?

• Tomtomgogo
  • Niet online
Aangezien ik de standaard fabrieks Windows installatie er af had gehaald en een schone installatie had uitgevoerd was er een hele bonk software weg.
middels deze oplossing kwam ik er dus achter dat er een intel rapid technolegy was en die heb ik dan ook geïnstalleerd. je geeft de ssd opnieuw de verwijzing dat hij als cache wordt neergezet en na het opstarten was bij mij alles klaar. heb nu een boot up van 6 seconden en alles gaat lekker vlot.

Het scheelt enorm dat in de Y500 een Msata poort zit en dat deze nog is uit te breiden, heb voorlopig nog geen hinder omdat ik SSD nog niet gewent ben wat ik een dikke vette pre vind want anders was ik genoodzaakt er nog een 256 SSD erin te doen.

Tevens hoor ik veel mensen die in het bezit zijn van een Y500 dat er veel touchpad problemen zijn en dat dat er een probleem is met wat statische gevoeligheden. dat eerste ondervind ik totaal niet ik kan gewoon prima overweg met de touchpad ( misschien dat men dit inmiddels heeft aangepast?) verder met het statische je voelt het wel iets maar als je een fatsoenlijke geaarde stekkerdoos hebt is er niks aan de hand en is het na een minuutje of 5 ook weer verdwenen.

Ik hoop dat je mij zo begrepen hebt.

Tom

• jbbrans

jbbrans

Het ging mij om het instellen van de Intel rapid software.
Ik heb zelf ook een Y500 met 16GB ssd en denk erover om windows 7 erop te zetten.

• Tomtomgogo
  • Niet online
Maar waar baseer jij het erop om win 7 erop te zetten ? ik ondervind in die zin nog niet echt hinder in het gebruik van Windows8.

Tom }:O

• jbbrans

jbbrans

Ik heb hier in huis 3 desktops en 1 netbook met windows 7 en windows 8 heb ik een tijdje geprobeerd en wil niet echt wennen.
Daarom wil ik er windows 7 op hebben, daar weet ik de weg en dat vind ik modern genoeg voor de huidige generatie pc's.
Pagina: 1