Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HBO Informatica

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Volgend jaar ga ik de opleiding HBO Informatica volgen.
Op dit moment beschik ik over een macbook pro 13 inch (late 2011) met een resolutie van 1280 bij 800.
Met een Intel HD Graphics 3000 grafische kaart met 384MB geheugen en 4GB ram.
De processor is een dual-core i5 van 2,4Ghz.
Op de website van de opleiding staan alleen specificaties waaraan de windows-laptop moet voldoen.
Maar daar staat niets over macbooks.
De macbook voldoet wel aan de eisen van windows-laptops behalve dat een 15-inch laptop met Windows aanbevolen wordt.

Wat denken jullie, macbook verkopen of houden en er bootcamp op draaien?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Als je aan je macbook gehecht bent zou ik 'm houden. Een 15" laptop is toch een stuk groter, en dat moet je toch de hele dag meeslepen. Ik zou dan liever een 13" laptop dan een 15" exemplaar meenemen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
Misschien werken ze alleen met Windows software. Hangt er ook van af welke opleiding je gaat doen. Als je gaat programmeren, zou je misschien Visual Studio moeten gaan gebruiken. Als je de bedrijfskundige kant op gaat, zou je meer tekstverwerkingsprogramma's en programma's om schema's te tekenen nodig hebben.
Als je de vormgeving en interactie kant gaat doen (gui's ontwerpen), dan kan je je Mac houden.

Maar dat is alleen speculatie van mijn kant.

Ik zou zeggen: Bel de opleiding even. Die kunnen je meer vertellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Xyphoid op 25-01-2013 15:58 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:47
Je Macbook kan prima naar de opleiding, maar hou wel rekening met de ram limiet ;)

Weet alleen wel dat je constant ruimte dient te hebben voor een virtuele machine(-s) of Bootcamp.
De opleiding werkt met Visual Studio en Windows 7 (sommige nog met virtuele machine combinaties van VS en Win XP)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb de opleiding net al een mailtje gestuurd.
Denk toch dat ik deze macbook houdt en eventueel geheugen uitbreid en harde schijf upgrade.
Toch wat goedkoper dan een nieuwe laptop haha.
En ik kan altijd nog een nieuwe kopen, mocht ik het niet fijn vinden werken. :P