Hallo allemaal, mijn nieuwe macbook pro (mid 2012) is nu pas 2-3 dagen in gebruik en na 1 uur gebruik (skype en internet) op 50% helderheid, staat mijn accu nog maar op 60%. Dit is toch niet normaal lijkt me? Krijg ik dan een nieuwe of valt dit niet onder de garantie?
Skype met video, voice?
Wat heb je nog meer draaien?
Welk percentage stond er een uur geleden?
[ Voor 99% gewijzigd door Fusajiro op 25-01-2013 15:39 ]
XBOX One: Agonis
Ten eerste: (li-ion, li-po) accus vers uit de verpakking zijn doorgaans tot 75% opgeladen. Dit is beter voor hun levensduur tijdens opslag. Ten tweede: de accu moet eerst een aantal cycles doorlopen (opladen en ontladen). Deze calibratie zorgt ervoor dat het batterijmanagementsysteem beter weet wat de capaciteit en het gedrag van de accu is. Doorgaans wordt aangeraden (afhankelijk van het gebruik) om een keer per maand een volledige cycles te doorlopen. Zie ook [url="http://www.apple.com/batteries/"] en Apple Portables: Calibrating your computer's battery for best performance.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Skype met video inderdaad en verder alleen internet. Toen ik begon was het 99%.Fusajiro schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:37:
Skype met video, voice?
Bedankt! Ik zal dat nu eens doen, hopelijk kan ie nog lekker lang mee daarna! Is het trouwens slecht voor je macbook om hem aan de adapter te laten terwijl je erop werkt (en hij al helemaal opgeladen is)?Daedalus schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:48:
Ten eerste: (li-ion, li-po) accus vers uit de verpakking zijn doorgaans tot 75% opgeladen. Dit is beter voor hun levensduur tijdens opslag. Ten tweede: de accu moet eerst een aantal cycles doorlopen (opladen en ontladen). Deze calibratie zorgt ervoor dat het batterijmanagementsysteem beter weet wat de capaciteit en het gedrag van de accu is. Doorgaans wordt aangeraden (afhankelijk van het gebruik) om een keer per maand een volledige cycles te doorlopen. Zie ook [url="http://www.apple.com/batteries/"] en Apple Portables: Calibrating your computer's battery for best performance.
Verwijderd
Kijk eens wat dat programma coconutbattery erover zegt.
Ik had toevallig ook de eer om kennis te maken met een DOA Batterij
(Deze had nog maar een capaciteit van 40%)
Gelukkig werd mijn macbook door de winkel meteen omgeruild (zonder AppleCare).
Ik had toevallig ook de eer om kennis te maken met een DOA Batterij
Gelukkig werd mijn macbook door de winkel meteen omgeruild (zonder AppleCare).
Heb mijn macbook nu ongeveer 45 min aanstaan:

Geen reden om me zorgen te maken denk ik toch?

Geen reden om me zorgen te maken denk ik toch?
Nope, dat ziet er gewoon prima uit. Het zal waarschijnlijk de eerder genoemde calibratie zijn.
Ah ok, thx! Kan ik weer met een gerust hart verder
Pagina: 1