Upgrade PC en help voor Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 19:17
Goedendag mede Tweakers,
ik ben nieuw op tweakers.net.

Heeft er iemand ervaring met phen
om ii x4 965 be c3 overclock? Welke koeler heb ik daarvoor nodig want draai op stock.

graag wat reacties,

Jordy R.

[ Voor 67% gewijzigd door Jordy R. op 25-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Scyte mugen 3 gamer edition is wrl een leuke koeler voor het overclocken van amd procesors hebben wij hier een topic waarin alles duidelijk word uitgelegt zit op mob dus kan je link niet geven moet ze zelf masr een klein beetje inzet voor doen
btw heel het internet staat vol met guides waarom maak je hier een topic voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Als je op stock draait heb je niet eens een koeler als de Mugen 3 nodig. Elke tower koeler waar een 120mm fan op zit en die minstens 125 watt aan warmte kan afnemen van de CPU zou voldoen. De goedkope Cooler Master Hyper 212 Evo (25 euro) voldoet ook al prima.

Eerlijk gezegd zijn dit soort vragen niet nodig om te stellen. Typ in google even in: "AMD Phenom II 965 cpu cooler" en je komt al snel op een forum zoals deze: http://www.overclock.net/...oler-amd-phenom-ii-x4-965

Graag zelf eerst even moeite doen voordat je dit soort vragen hier neer zet :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
Ik vraag het hier omdat ik deze week al geprobeerd heb met stock koeler, dan zou hij 3,8 aan moeten kunnen maar als ik prime95 draai crash hij al meteen binnen 1 min.
Zelf voltages gedaan, auto voltage maar hij wil maar niet stable zijn ik push alleen multi naar 18.
Hij word niet warmer als 55 graden maar toch doet het hem de das om.
Misscien is mijn psu te slap?
Het gaat om een sweex 650watt psu 80 plu silent geloof ik.
Heb meerdere quides gebruikt dus het is een hopeloos geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy R. schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:01:
Ik vraag het hier omdat ik deze week al geprobeerd heb met stock koeler, dan zou hij 3,8 aan moeten kunnen maar als ik prime95 draai crash hij al meteen binnen 1 min.
Zelf voltages gedaan, auto voltage maar hij wil maar niet stable zijn ik push alleen multi naar 18.
Hij word niet warmer als 55 graden maar toch doet het hem de das om.
Misscien is mijn psu te slap?
Het gaat om een sweex 650watt psu 80 plu silent geloof ik.
Heb meerdere quides gebruikt dus het is een hopeloos geval
Wat zijn je andere instellingen? Je moet ook rekening houden met je NB, RAM en eigenlijk een hele boel.
het zou je voeding wel niet zijn denk ik. Je kan na 1 minuut stressen denk ik ook niet vaststellen dat ie maar 55 graden wordt, dat zou zo nog 15 graden kunnen stijgen

Ik heb zelf de 960t ,ik weet niet in hoeverre die vergelijkbaar is maar die heb ik met alleen mn voltage en multiplier te verhogen op 3.9 gekregen. Daar moest wel een andere koeler bovenop (de tranquilo rev 2) omdat ie anders zo de 80 graden aantikte.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Sweex PSU's zijn wel een van de slechtste en ergste rommel die je kunt kopen. Vergelijkbaar met MS-Tech enz.

Snel weggooien dat ding en iets van kwaliteit kopen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Tsja wat hierboven gezegt wordt is waar. Ik zou gewoon voor een degelijke voeding gaan van Corsair :) Die Sweex voedingen zijn zo onbetrouwbaar als wat en hebben een hele lage efficiëntie. Je zal dus nooit in de buurt komen van die 650 watt :P

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
Rick van Gerwen schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:47:
Tsja wat hierboven gezegt wordt is waar. Ik zou gewoon voor een degelijke voeding gaan van Corsair :) Die Sweex voedingen zijn zo onbetrouwbaar als wat en hebben een hele lage efficiëntie. Je zal dus nooit in de buurt komen van die 650 watt :P
Volgens sweex kan hij 80+% efficentie aan alleen als ik cpu overclock trekt hij het niet.
Denk zelf ook dat het aan die psu ligt wilde even extra zekerheid.
Een xfx 550/750 watt?
Een hyper 412 slim?
En een goedkope hd 7770 van xfx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 82,95€ 82,95
1MSI 785GM-E51€ 0,-€ 0,-
1AOpen H450Y€ 63,45€ 63,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 19,95€ 19,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 37,90€ 37,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 22,-€ 22,-
1Sweex 650 Watt 80 PLUS Power Supply ATX 2.2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 226,25

kan niet mijn hdd vinden maar dit heb ik op moment.
Is een seagate 1tb volgens mij een sata 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou precies je vraag? Wat je moet kopen? En is die lijst die je boven hebt staan wat nu in je pc zit?
Je hebt meerdere soorten RAM door elkaar. Probeer eens die 4g strip eruit te halen en dan opnieuw over te clocken. Hoewel je voeding bagger is zou hij ruimschoots voldoende moeten zijn om 1 processor die, wat zal het zijn, 150Watt verstookt. je RAMgeheugen zou in theorie ook niet echt relevant moeten zijn als je slechts je multiplier verhoogt maar het is natuurlijk zonde om het niet even te checken voor je investeert in een nieuwe voeding

edit: soorten ram door elkaar is verkeerd geformuleerd, maar probeer alsnog die ene losse strip eruit te halen, Dan heb je mooi dual channel geheugen en dat is volgens mij meer de norm.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:35:
Wat is nou precies je vraag? Wat je moet kopen? En is die lijst die je boven hebt staan wat nu in je pc zit?
Je hebt meerdere soorten RAM door elkaar. Probeer eens die 4g strip eruit te halen en dan opnieuw over te clocken. Hoewel je voeding bagger is zou hij ruimschoots voldoende moeten zijn om 1 processor die, wat zal het zijn, 150Watt verstookt. je RAMgeheugen zou in theorie ook niet echt relevant moeten zijn als je slechts je multiplier verhoogt maar het is natuurlijk zonde om het niet even te checken voor je investeert in een nieuwe voeding

edit: soorten ram door elkaar is verkeerd geformuleerd, maar probeer alsnog die ene losse strip eruit te halen, Dan heb je mooi dual channel geheugen en dat is volgens mij meer de norm.
lijstje is wat ik al heb, het is zelfde serie van kington een setje van 4gb (2x2) en 8 (2x4)
had eerst 4 maar was tekort.

zit zelf te denken aan een Water/lucht koeling
en een mooie GPU deze: Sapphire Radeon HD7770 Vapor-X,1GB
PSU is de vraag of die het trekt.

weet jij misschien stable overclock? iemand raadde 4,2 ghz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag "wat is een stabiele overclock" is niet echt te beantwoorden.
Wat bij jou stabiel is is dat bij misschien mij niet en nog belangrijker: 4.2ghz kan je op meerdere manieren bereiken.
een FSB van 100 en een multiplier van 42 bijvoorbeeld zou niet stabiel zijn ,om het maar even heel extreem neer te zetten.
Ik denk dat 4.2ghz wel haalbaar is, hetzij ietwat ambitieus.
een PSU van 650watt is voor de door jou genoemde setup + videokaart voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
@ Herr Roedy he jij de laatste jaren met je hoofd onder een steen gelegen? :p
ten eerste het is een amd dus die werkt met een HT speed en nietFsb
en ten 2e een amdtje wekt met een ht van 200 en dus niet 100...
ik ben het wel met je eens dat een snelheid van 4,2ghz wat tehoog gegrepen is,
ik denk dat je eerder eens moet beginnen met 4ghz
ik heb daarvoor alleen de multi omhoog gezet en heb daar een bijbehorende voltage van 1,428V voor nodig je zou het eens kunnen proberen en eventueel je voltage nog wat op kunnen schroefen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, FSB of HT... de strekking was helder.
TS gaf aan meerdere guides gelezen te hebben dus ik neem aan dat hij dat ook wel begreep.
Dat van die HT van 100 was ook een voorbeeld om even te illustreren dat verschillende setups die 4.2 leveren niet allemaal stabiel zijn.

Maargoed, wat je zou kunnen proberen:
  • Zet allereerst je bios weer terug naar de settings die je had voor je ging overclocken.
  • Zet Cool 'n quiet (als je dat hebt) uit.
  • Zet je voltage vast (niet auto)
  • Je HT (geen FSB, was inderdaad mijn fout maargoed) staat dan op 200
  • Verhoog je multiplier met .5
Zodra je een blue screen heb verhoog je je voltage met 1 stap (als dat niet kan, 0.025 volt).
Blijf de temperatuur in de gaten houden en als je bij de 1.40v bent aangekomen of als je temperatuur under load 65 graden is, report dan even hier en dan zien we verder.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
heb bios gereset maar hellaas nu kan ik in 1 keer niet meer normaalvoltages aanpassen hij staat nu vergrendelt ofzo met auto volrtages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Zoals je tijdens het registreren hebt gelezen in Het algemeen beleid wordt er op dit forum een bepaalde mate van eigen inzet verwacht alvorens een topic te openen. Het wordt dan ook niet op prijs gesteld om zomaar een vraag te stellen zonder daarbij aan te geven wat je zelf hebt gedaan om tot een antwoord te komen. Aangezien hier niet voldaan is aan de eisen in bovengenoemd beleid gaat het topic dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.