Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hyperlinks excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor mijn werk gebruik ik regelmatig excel voor databases. Nu heb ik problemen met hyperlinks. Als ik een specifieke link (naar een beeldbank met afbeeldingen, met inlog) wil gebruiken krijg ik de volgende foutmelding:
'Kan http://etcetc.nl niet openen. De informatie waarom u verzoekt kan niet worden gedownload.'

Andere links werken wel gewoon, als ik de link die problemen geeft plak in de browser werkt deze wel gewoon.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Een database in excel? Je hebt een werkmap in excel of een database in access ;)

Maar concreet, dan zit het vast in de inlog. Je hebt het ook alleen bij die beeldbank? Als je ingelogd bent in je browser en je gaat naar die link, ja dan gaat het wel werken ja. En vanuit excel niet omdat die niet ingelogd is om de beeldbank lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou die me toch naar het inlogscherm moeten sturen?

Dat doet die ook als ik niet ben ingelogd en ik plak de link in de browser. Zou er een mogelijkheid zijn om dit probleem op één of andere manier te omzeilen?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
>>CSA

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:20:
Dan zou die me toch naar het inlogscherm moeten sturen?

Dat doet die ook als ik niet ben ingelogd en ik plak de link in de browser. Zou er een mogelijkheid zijn om dit probleem op één of andere manier te omzeilen?
Das het verschil tussen de browser en excel. De browser heeft de mogelijkheid om je een inlogscherm voor je neus te schuiven, excel niet.

Ik kan zo even geen mogelijkheid uit de mouw schudden om het inlogscherm te laten verschijnen vanuit excel of om dit op een andere manier te omzeilen, maar misschien dat iemand anders daar wel een oplossing voor heeft.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand hier iets op weet, hoor ik het heel graag :)

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Wat je zou kunnen doen is zelf een (php)scriptje schrijven, die inlogt bij de beeldbank en vervolgens redirect naar de juiste afbeeldingspagina. In je excel neem je dan de link op naar je eigen script.

Your time as a student is the best time of your life

Pagina: 1