V&A mogelijke fraude en oplichting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Op een van mijn advertenties in de V&A-sectie, kwamen diverse reacties. Na een uur diende zich de eerste geïnteresseerde al aan.

Dit gebeurde per email. Deze persoon bracht een bod uit, waarmee ik akkoord ging. Het was een aanvaardbaar bod en ik had zag geen reden om nog verder te wachten op andere bieders (die achteraf vrij snel erna kwamen).

Ik vroeg vervolgens om een bevestiging van zijn kant om de deal rond te maken en zodat ik mijn betaalgegevens bekend kon maken aan hem.

Hierop werd geantwoord met een adres waarnaar het pakket zsm verstuurd kon worden en deze persoon zou later wel betalen vanwege goede feedback.

Dit is normaal gesproken bij tweakers met een goede reputatie in orde, maar dan controleer ik wel eerst wat zaken.
Hier liep ik tegen de volgende feiten aan:

-De persoon verstuurd zijn mails van een emailaccount wat gelijk is als dat van een tweaker hier(wiens naam ik even niet noem) met een goede feedback, maar er verschilt in de domeinnaam van het emailadres 1 letter. @plaqnet.nl ipv @planet.nl. Het lijkt me niet dat dit komt door het systeem van Tweakers, maar dit lijkt meer op een slinkse oplichter.
-punt twee: de email die ik probeer te beantwoorden komen terug

Ik probeer dus na te gaan wat hier gebeurt. Ik weet dat marktplaats e.d. het emailadres vervormen, maar dan zetten ze er meestal een reeks getallen bij en veranderen ze niet 1 letter die helemaal niet opvalt aan het emailadres.

[ Voor 3% gewijzigd door McBrag op 28-01-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:21
Gewoon vooraf laten betalen, wilt hij of zij dit niet dan dus niet doen of via rembours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de e-mail afkomstig van Tweakers.net - als in dat het reactieformulier is gebruikt? En kan je mij het IP-adres waarvan eventuele verdere conversatie afkomstig was even in een DM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Het was inderdaad via Tweakers.net verzonden. Nadere details zal ik even via DM versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het IP adres komt overeen met waar de user die jij bedoelt al langer actief op is. Het lijkt dat hij per ongeluk een foutje heeft zitten in zijn reactie-adres. Probeer het eens door het e-mailadres handmatig te corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Dit heb ik ook gedaan. Ik wacht nog op een reactie.

Wel merkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan altijd een DM proberen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Bedankt voor de moeite in ieder geval :)
Pagina: 1