Hallo Tweakers,
Ik (alive) zoek een nieuwe game pc. Mijn oude pc is ondanks overleden en wil er ongeveer €800,- voor uitgeven. Wat wil ik hiervoor terug? Alle spellen op ultra high spelen. (Denk aan battlefield 3, Farcry 3, AS 3 enz...) De AA maakt dan niet echt uit.
En de games die in de loop van de aankomende 2 jaar uitkomen ook op high kunnen spelen. (crysis 3, tomb raider enz...)
Nu komt het DAA beleid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Nou zoals de titel al doet aanduiden natuurlijk gamen.
Maar ik wil er ook grafische programma's op draaien: Photoshop, illustrator, Dreamweaver. Eigenlijk het hele adobe pakket. Video editen doe ik soms ook maar, niet noemenswaardig eigenlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf zat ik eerst rond de €650,- te denken maar, ik vind dat je dan een medium pc krijgt en ik wil toch ook nog een beetje future proof zijn!
Dus heb ik mijn budget verhoogt naar €800,- Het maakt me niet uit als je er overheen gaat als het maar geen €900,- wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, maar dit moet ik allemaal nog kopen en gaat buiten het budget van de game pc om.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC kast met inhoud zonder randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
N.V.T.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee eigenlijk ook niet echt. Zoveel mogelijk Bang for the buck!
Zelf heb ik natuurlijk ook al even gezocht naar mooie systemen en dit heb ik gevonden tot nu toe:
P.S. een SSD is voor mij niet nodig!
Intel Systeem:
AMD systeem:
Ik (alive) zoek een nieuwe game pc. Mijn oude pc is ondanks overleden en wil er ongeveer €800,- voor uitgeven. Wat wil ik hiervoor terug? Alle spellen op ultra high spelen. (Denk aan battlefield 3, Farcry 3, AS 3 enz...) De AA maakt dan niet echt uit.
En de games die in de loop van de aankomende 2 jaar uitkomen ook op high kunnen spelen. (crysis 3, tomb raider enz...)
Nu komt het DAA beleid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Nou zoals de titel al doet aanduiden natuurlijk gamen.
Maar ik wil er ook grafische programma's op draaien: Photoshop, illustrator, Dreamweaver. Eigenlijk het hele adobe pakket. Video editen doe ik soms ook maar, niet noemenswaardig eigenlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf zat ik eerst rond de €650,- te denken maar, ik vind dat je dan een medium pc krijgt en ik wil toch ook nog een beetje future proof zijn!
Dus heb ik mijn budget verhoogt naar €800,- Het maakt me niet uit als je er overheen gaat als het maar geen €900,- wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, maar dit moet ik allemaal nog kopen en gaat buiten het budget van de game pc om.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC kast met inhoud zonder randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
N.V.T.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee eigenlijk ook niet echt. Zoveel mogelijk Bang for the buck!
Zelf heb ik natuurlijk ook al even gezocht naar mooie systemen en dit heb ik gevonden tot nu toe:
P.S. een SSD is voor mij niet nodig!
Intel Systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 200,45 | € 200,45 |
| 1 | ASRock Z77 Pro3 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 274,- | € 274,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 64,25 | € 64,25 |
| 1 | Zalman Z9 Plus | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 15,35 | € 15,35 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 630W | € 75,60 | € 75,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,- | |