Powerline hoge latency

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 05:34
LAN connection drops
UPDATE: Nieuwe powerline adapter van Netgear is aangesloten. PC heeft nu normale verbinding, maar nu heeft de rest van het (draadloze) netwerk last van hetzelfde probleem! Laptops in huis hebben wel 100% bereik, maar krijgen geen hogere snelheid dan 1,0Mbps!

Dag, Ik ervaar sinds een aantal weken hoge latency binnen mijn thuisnetwerk en het lukt mij niet om dit te verklaren. Het netwerk maakt gebruik van een powerline, netwerkbrug en access point. Hier is een schets: Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/6016/mynetwork.gif
De computer die via een powerline en netwerkbrug de rest van het huis met internet verbindt ervaart de hoge latency (en daardoor de rest van het netwerk dus ook):
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/545/latency.gif
Je zou kunnen zeggen dat ligt aan de powerline, maar wanneer ik daar een laptop met dezelfde kabel op aansluit dan is de hoge latency er niet. Mijn guess is dus dat het aan de computer zelf ligt.

Drivers zijn allemaal up-to-date. Iemand nog een idee?

[ Voor 68% gewijzigd door Travee op 03-02-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zie uitschieters wat duid op een onstabiel netwerk.

Nou lees ik uit je plaatje meteen het merk "Sweex" waarmee ik hopelijk genoeg heb gezegt :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 15:06
D4NG3R schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:04:
Ik zie uitschieters wat duid op een onstabiel netwerk.

Nou lees ik uit je plaatje meteen het merk "Sweex" waarmee ik hopelijk genoeg heb gezegt :+ .
Zoals hij hier boven al zegt probeert met een kabel en probeer via sweex. Dan weet je precies je probleem. Ik heb zelf netgear apparaat die over stroom werkt en ik heb gewoon <1ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik ben bewust van het merk (was een koopje). Maar kun je ook verklaren waarom de laptop dit onstabiele niet heeft?

Ik zal eens kijken naar de prijzen van nieuwe powerline adapters, volgens mij moeten die na zoveel jaar wel gezakt zijn. (Sweex adapters hebben het altijd goed gedaan overigens)

[ Voor 44% gewijzigd door Travee op 25-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Dat dan weer niet nee. Waarschijnlijk het verschil in netwerkadapters. Ik durf er haast om te wedden dat dit met een powerline setje van een wat beter merk niet voor komt. Bijv netgear

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00

ResuCigam

BOFH

Travee schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:03:

Je zou kunnen zeggen dat ligt aan de powerline, maar wanneer ik daar een laptop met dezelfde kabel op aansluit dan is de hoge latency er niet.

Drivers zijn allemaal up-to-date. Iemand nog een idee?
Dus als ik het goed begrijp heb je het probleem niet als je je networkbridge er tussenuit haalt? Dan ligt het waarschijnlijk daar aan...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Het probleem bestaat ook als de netwerkbrug er tussen uit gehaald is. Het probleem bestaat niet als een laptop direct op de powerline aangesloten wordt. Dus niet: router - powerline - pc - netwerkburg.. , maar: router - powerline - laptop

Ik zie dat de prijzen voor powerline adapters behoorlijk gezakt zijn in die paar jaar tijd. Ik schaf voor de zekerheid een nieuw setje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ideeen:

Firewall/ virusScanner met firewall die teveel netwerkverkeer processed?
achtergrond netwerkverkeer dat constant blaast?
Rotte wirelesskaart.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Laptop daarnet plaatje toegevoegd, ook onstabiel, maar ten minste niet extreem hoog of zelfs wegvallen.

[ Voor 34% gewijzigd door Travee op 25-01-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
UPDATE: Nieuwe powerline adapter van Netgear is aangesloten. PC heeft nu normale verbinding, maar nu heeft de rest van het (draadloze) netwerk last van hetzelfde probleem! Laptops in huis hebben wel 100% bereik, maar krijgen geen hogere snelheid dan 1,0Mbps!
Pagina: 1