upc modem in bridged modus, welke modus op wireless router

Pagina: 1
Acties:

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb omdat ik ontevreden ben met wifi bereik van mijn upc wireless modem deze nu in bridged modus gezet en daarna mijn oude wrt54gl (met tomato firmware) eraan gehangen.

Die kon ik benaderen via een eigen wireless ssid, omdat ie (van vroeger) nog op access point stond.

Op mijn UPC modem heb ik vervolgens de wireless functionaliteit uitgeschakeld, en op de router van access point geswitcht naar 1 van de andere tig modi (wireless client bridge oid). Nu zie ik vanaf mijn laptop beide ssid's niet meer (gelukkig heeft de buurman zijn netwerk open staan). Voor ik in de meterkast ga rondhangen met mijn laptop en een utp kabel leek het me handig te weten welke mode ik op mijn router moet instellen.

Google was not my friend, vandaar hier de vraag. Ik heb wel de verschillende modussen gevonden, maar mij is hieruit niet duidelijk welke ik moet hebben voor wat ik wil:

Access Point (AP) = allow wireless clients (STA) and bridges (WET) to connect to the router

Access Point + WDS (aka "wireless repeater") = allow wireless clients (STA), bridges (WET), and Wireless Distribution System (WDS) devices to connect to the router

Wireless Client (STA) = connect router to an Access Point (AP) to receive one IP address only for a hardwired client, no other wireless connections (STA, WET or WDS) are allowed... typically used to give wireless network access to a single hardwired device

Wireless Ethernet Bridge (WET) = connect router to an Access Point for entire subnet for hardwired clients, no other wireless connections (STA, WET or WDS) are allowed... typically used to give wireless network access to multiple hardwired devices

WDS (aka "wireless bridge") = only allow Wireless Distribution System (WDS) devices to connect to the router, no other wireless connections (STA, WET or WDS) are allowed... typically used as a wireless bridge between two AP + WDS wireless repeaters

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Volgens mij geen van bovengenoemde...je moet hem in router modus draaien (en ik neem aan dat Tomato die ook biedt!?)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja inderdaad, als ik jou was zou ik er gewoon DD-WRT op zetten,
En dan de WAN poort op DHCP instellen, werkt prima.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

nietorigineel schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:58:
Access Point (AP) = allow wireless clients (STA) and bridges (WET) to connect to the router
^^ is wat je zoekt qua Wireless modus.

De WAN interface van je modem dient op automatische modus (DHCP) te staan, deze krijgt een IP toegewezen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• nietorigineel
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:40:
Volgens mij geen van bovengenoemde...je moet hem in router modus draaien (en ik neem aan dat Tomato die ook biedt!?)
Er is een wireless mode en een router mode. Router mode kan op 'gateway' of 'router'. Bij beide heb ik geen verbinding met internet.
ShadowAS1 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:52:
Ja inderdaad, als ik jou was zou ik er gewoon DD-WRT op zetten,
En dan de WAN poort op DHCP instellen, werkt prima.
Probeer het liefst eerst met de huidige firmware. Het probleem is niet de firmware, maar mijn gebrekkige kennis:)
Ultraman schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:55:
[...]

^^ is wat je zoekt qua Wireless modus.

De WAN interface van je modem dient op automatische modus (DHCP) te staan, deze krijgt een IP toegewezen.
Staat ie nu op. ik kan dus in ieder geval weer wireless bij de router. Internet verbinding is er niet. Ik kan momenteel ook niet via de router in het menu van de modem komen. Bedraad lukt dat wel, maar volgens mij zijn er geen opties beschikbaar als je 'm in bridged modus draait.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In bridged mode krijg je per boot van de modem max 1 DHCP lease. Evt modem rebooten, dan router rebooten zou kunnen helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vanachter de router kun je mogelijk je router nog bereiken via 192.168.100.1.
Helaas zie ik niet welk type je exact hebt, maar dat geldt iig voor een Cisco EPC3925.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• nietorigineel
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:18:
In bridged mode krijg je per boot van de modem max 1 DHCP lease. Evt modem rebooten, dan router rebooten zou kunnen helpen.
Ik heb de router nu (tijdelijk) maar ingesteld als alleen AP. Dat is iets dat wel gewoon werkt, en wat ik al vaker heb gedaan. Morgen probeer ik dan te achterhalen wat de wijzigingen t.o.v. die situatie zouden moeten plaatsvinden om ook routering via de router te krijgen. Voor zover ik nu wijs ben geworden is dat DHCP aan op de router, en bridged modus aan op de modem. Wellicht met een aantal reboots van modem/router dat het dan wel wil.
Ultraman schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:39:
Vanachter de router kun je mogelijk je router nog bereiken via 192.168.100.1.
Helaas zie ik niet welk type je exact hebt, maar dat geldt iig voor een Cisco EPC3925.
dat 100.1 (ik heb inderdaad de epc 3925) werkte wel bedraad naar de modem, maar niet via de router.
Pagina: 1