Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07 15:51
Beste tweakers,

Aangezien mijn laptop dus een USB 3.0 poortje heeft, wil ik die ook wel gebruiken. Echter heb ik maar één USB 3.0 apparaat, dat is mijn externe WD hdd. Maar die zit niet altijd aangesloten. Bovendien zit de USB 3.0 aansluiting aan een kant waar ik de aansluitingen het handigst vind, dus prefereer ik het gebruik van die ten opzichte van de poorten aan de rechter kant.

Nu wilde ik op de USB 3.0 mijn iPod aansluiten, maar dan gaat de laptop zowat flippen, ik krijg constant het USB apparaat aangesloten geluidje. Dus ik haal mijn iPod uit die aansluiting, en steek mijn HTC Desire er in, omdat die daar normaal wel werkte. Echter kreeg ik het na de iPod ook met de HTC, de hele tijd van die geluidjes, en op een gegeven moment zelfs een BSOD (Page fault in non-paged area ofzo). Het was al laat toen ik dat kreeg, moest ook sowieso afsluiten, dus heb geen tijd gehad om verder te kijken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb ook wel eens vaker er last van dat als mijn draadloos toetsenbord en muis (Rapoo Wireless Desktop Set 9060) op die USB poort aansluit (beide worden aangestuurd door één micro-stickje), dat mijn muis en toetsenbord op een gegeven moment gewoon niets meer doen. Dan steek ik de adapter om naar een 2.0 poort, en dan werkt alles weer gewoon.

De laptop die ik gebruik is een ASUS N53SV-S1886V, oftewel die met een i7. Heb van 6 gb RAM geupgrade naar 14 gb, maar daarmee merkte ik dus ook geen verschil.

Dus, iemand?

Did you try turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-07 19:33

D4NG3R

kiwi

:)

Alhoewel USB3.0 in principe backwards compatible is, vinden veel oudere/goedkopere aparaten het veelal niet leuk om er op ingeplugt te worden. Het zelfde geld voor voor mijn eigen laptop. Nou flipt mijn laptop niet, maar de aparaten verbinden gewoonweg niet en verschijnen dus ook niet in de programmas / deze computer.

Gelukkig zit er aan de linkerkant (Ik ben rechtshandig en heb m'n muis dus ook rechts) ook nog een USB2 poort.

Kort antwoord: Je kan proberen wat je wilt, mar waarschijnlijk valt dit niet te fixen. Gewoon gebruikmaken van een USB2 poort dus :/ .

Edit: Sterker nog, ik heb vrijwel exact dezelfde laptop:
pricewatch: Asus N53SV-S1827V (Ietsje grotere HDD, thats it).

Edit2: Je hebt de USB3 driver geinstalleerd? Voordat deze geinstalleerd was flipte mijn laptop ook. Nu verbinden apparaten gewoonweg niet maar gebeurt er verder ook niks bijzonders. USB3 spul werkt dan wel weer top.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2013 13:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07 15:51
Dat heb ik ook, maar die is al in gebruik door mijn muis/toetsenbord adapter. Aan de rechterkant heb ik ook nog twee aansluitingen van 2.0. Ook al heb ik mijn muis hier niet (ik gebruik externe monitor, laptop staat rechts naast me en heb nog genoeg ruimte aan de linker kant van mijn laptop om de muis te gebruiken), maar dan is het vooral lastig met de kabels die je overal hebt liggen. Aan de linker kant gaan de kabels rechtstreeks achter het beeldscherm in, maar aan de rechter kant is het lastig om de meestal te korte kabels naar de andere kant te leiden en dan ook nog ze goed te kunnen gebruiken, zonder dat je apparaat niet verder dan je halve bureau komen.

Edit: misschien een beetje stom, maar USB 3 Drivers?

[ Voor 4% gewijzigd door computer1_up op 26-01-2013 14:45 ]

Did you try turning it off and on again?