Sitecom router als switch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 15:57
Situatie: ik heb op de begane grond een linksys wrt610n router met een kabel naar mijn pc op zolder.

Ik wil op zolder echter ook mijn ps3 bekabeld aansluiten. Ik heb begrepen dat dit kan met een switch.

Nu heb ik toevallig ook nog een sitecom 300n x3 router en ik vroeg me het volgende af;

- kan ik de sitecom als switch gebruiken? Zo ja, hoe pak ik dat het beste aan, wetende dat ik geen totale noob ben, maar zeker geen netwerk expert.
- kan ik er met de sitecom ook voor zorgen dat ik op zolder wifi heb via de sitecom (de linksys op de begane grond haalt dat namelijk niet.
- moet ik vervolgens de pc en ps3 dan aansluiten met een cross of een straight kabel?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:47
Antwoord op je eerste 2 vragen: http://homecommunity.cisc...d-Switch-Only/td-p/297536 ? > [google=use wrt610n as switch]

straight is goed volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 25-01-2013 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
DHCP server uitzetten, de Sitecom een vast IP-adres geven buiten de DHCP range van je Linksys, dan een kabel vanaf de linksys in een van de LAN (dus niet WAN) poorten stoppen en klaar ben je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

skoozie

SCSI

ThinkPadd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:35:
DHCP server uitzetten, de Sitecom een vast IP-adres geven buiten de DHCP range van je Linksys, dan een kabel vanaf de linksys in een van de LAN (dus niet WAN) poorten stoppen en klaar ben je!
wat ThinkPad zegt, als je dan ook nog het wireless SSID hetzelfde aanmaakt als je netwerk beneden met zelfde wachtwoord maar op ene ander kanaal dan kunnen je wireless apparaten ook nog draadloos verbinden zonder iets aan te passen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dat is snel :)

@catch22 het is de sitecom die ik als switch wil gebruiken, but i get the idea, thanks.
@thinkpad: dus de eerste stap is om de sitecom direct achter het modem te hangen, (ipv de linksys) en die eerst te configureren (dhcp uit en vast ip geven). Gaat het vaste ipadres dat mijn pc al heeft dan niet verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

skoozie

SCSI

kadoendra schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:40:
Dat is snel :)
@thinkpad: dus de eerste stap is om de sitecom direct achter het modem te hangen, (ipv de linksys) en die eerst te configureren (dhcp uit en vast ip geven). Gaat het vaste ipadres dat mijn pc al heeft dan niet verloren?
nee, sluit de LAN poort van de sitecom aan op een LAN poort van de linksys. laat de WAN poort van de linksys naar het modem gaan.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nog een noob-vraagje misschien: de dhcp range van mijn linksys loopt van 192.168.1.100 tot 149

De sitecom heeft als standaardip 192.168.0.1

Dan hoef ik het ipadres van de sitecom toch niet te veranderen? Of haal ik nu zaken door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Je kunt hem er ook zo aanprikken, maar dan kun je er later niet meer bij om instellingen aan te passen. Hij zit nu namelijk in de 192.168.0.x range, en je wil hem in de 192.168.1.x range hebben ;)

Dus als je de Sitecom het IP-adres 192.168.1.152 ofzo geeft dan gaat het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ok. Ik ga ermee aan de slag. Ik laat wel even weten of het gelukt is.

Update: stap 1 is gelukt. Internet op zolderpc werkt met sitecom router (als switch dus) ertussen. Plus ik kan zowel de linksys als de sitecom router benaderen. Overigens was mijn vrees enigszins dat de kwaliteit van de verbinding achteruit zou gaan. Maar nu met de switch ertussen heb ik een ping van 10ms en een jitter van 1ms.

Vanochtend zonder switch was dat nog ping 13 ms en jitter 2 ms.

Op naar stap 2 en 3. Wifi instellen en ps3 eraan hangen. Maar dat moet niet moeilijk meer zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door kadoendra op 25-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Update 2: Wifi ook gelukt. De ps3 komt vanavond wel. Kan niet meer misgaan lijkt me. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1