Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cursus voor Programmeurs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al enige tijd bij een relatief klein bedrijf in Zuid-Holland als programmeur.

In het verleden toen ik ook nog systeembeheer taken deed heb ik daar cursussen in gevolgd.
Als programmeur weet ik niet goed wat voor cursussen ik kan volgen. Vandaar dit topic. Ik hoop dat jullie suggesties/tips kunnen geven.

Ik ontwikkel voor iOS maar een cursus Objective-C heb ik al een keer gevolgd. Daarnast ontwikkel ik met de relatief onbekende taal 4D. Hier zijn echter weinig cursussen voor.

Hebben jullie ideeen en/of suggesties? Alvast bedankt.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:41

BoAC

Memento mori

Iets met object georienteerde technieken.
Kijk breder dan alleen de talen die je nu noemt, zoals web gerelateerd: html(5), css, enz :-)

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ik weet niet in hoeverre jullie dit natuurlijk al doen, maar TDD kan ook altijd interessant zijn.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 16:07
Mja, bepaal een beetje voor jezelf waar je in wilt groeien. Wil je meer aan iOS doen? Wil je wellicht verbreden? Dan zou je misschien Android kunnen kijken. Maar wellicht wil je meer projectleiding gaan doen, dan zou je eens kunnen kijken naar diverse projectmanagement methodieken. Of testen zoals Carharttguy al noemt.

Verwijderd

Topicstarter
@BoAC; Ik ben juist OOP opgeleid en 4D is dat net niet (helaas) maar bedankt voor de tip :-)
@Carharttguy; TDD is wellicht interessant, ga ik over denken.
@jip_86; Is projectmanagement interessant in een zeer klein bedrijf. Heeft het misschien ander nut dan het managen van het project?

Meer ideeën zijn welkom.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Misschien kan je al beginnen met de Language reference door te nemen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:02:
@jip_86; Is projectmanagement interessant in een zeer klein bedrijf. Heeft het misschien ander nut dan het managen van het project?
Bij het managen van een project komt meer kijken dan zorgen dat je goed programmeert, daar komt ook klantcommunicatie bij kijken. Of dat van toepassing is in jouw bedrijf moet je zelf even bedenken. ;)

Verder begrijp ik niet echt wat je eigenlijk met dit topic wil. Je noemt twee talen die je gebruikt en waarvan je aangeeft dat je er van een al een cursus hebt gevolgd en dat er van de ander weinig tot geen cursussen zijn. Als je meer wilt leren over die specifieke onderwerpen, dan neem ik aan dat je daar wel cursussen van kan vinden. Dan blijven cursussen over andere onderwerpen over, maar die kunnen wij niet echt voor je bedenken. Je zal zelf moeten bedenken wat je wil leren en daarna op zoek moeten gaan naar een cursus die je dat leert.

Dus: waar wil je precies heen met dit topic? Wat wil je uitvogelen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 19:18
Als je bij een relatief klein bedrijf werkt, kan ik aanraden om cursussen over software ontwerpen te doen. Sinds een dergelijke cursus is mijn software veranderd van technisch gehobby naar een bedrijfskundige toolset.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51

Rmg

Cursus Design patterns is nooit weg (Je hebt ook Patterns in C cursussen voor het niet OO werk)
Personal Kanban is dan een mooi alternatief voor een agile/scrum achtige oplossing voor developers die niet een (groot) team hebben

Requirements management / software testing / Architectural design patterns. cursussen zat :+
Pagina: 1