Macbook pro ineens batterij problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 12:26
Beste lezer,

Mijn 2011 macbook pro ligt vrijwel altijd aan de lader terwijl hij in gebruik is maar ook als hij in slaap is of uitstaat.
Incidenteel pak ik hem eens op schoot om wat te surfen.
Nu kwam ik er gister achter dat hij heel snel ( 1 uur ) leeg was bij gewoon simpel surfwerk zonder filmpjes.
Nu heb ik hem vannacht aan de lader gelegt ( uit ) en vanmorgen vanaf 9 uur aangezet. nu blijkt dat hij nu ( 11 uur ) al 60% van zijn vermogen kwijt is en dat de macbook erg warm is.
Ik heb inmiddels even in coconut gekeken en de accu heeft pas 155 cycles gehad en is volgens die app 96% health.
Waar kan dit aan liggen en wat kan ik doen om het eventueel simpel te verhelpen?

Thnx voor support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:22
Zijn er verdachte processen die in de achtergrond draaien die veel CPU o.i.d. in beslag nemen?

Start anders eens de laptop opnieuw op / doe een PRAM of SMC reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik heb de resets die je vernoemd net uitgevoerd. hij is nu aan het volladen en zal vanmiddag/vanavond eens kijken of het wat uithaalt. Heb geen gekke dingen draaien op achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Systeemvoorkeuren > Energiestand. Staat hier toevallig een foutmelding over de batterij? Dat hij niet goed functioneert ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Huppol schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:01:
Systeemvoorkeuren > Energiestand. Staat hier toevallig een foutmelding over de batterij? Dat hij niet goed functioneert ofzo?
geen melding!
hij lijkt wel al minder warm te zijn ( 99% lading )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
probleem lijkt zich te hebben opgelost na de resets!
Pagina: 1