laptop voor studie ICT beheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411094

Topicstarter
Hallo dames en heren van GoT :)

ik ben op zoek naar een laptop voor mijn aankomende studie ICT beheer, hier gaan we veel virtualiseren (ook met veel virtuele machines tegelijk) helaas ben ik niet genoeg thuis in de laptop markt om te oordelen welke nou goed is.

requirements:
12 of 16 GB RAM geheugen
I5 of I7 of AMD equivalent
goede grafische chip (wil in mijn vrije tijd nog wel eens wat games doen als BF3, Diablo 3 enz. hoeft niet op max)
plek voor 2 harde schijven (SSD en HDD voor opslag)

budget is max. €1400

ik hoop dat er wat leuks uit komt en ik hoor alle adviesen graag :)

thanks
DD

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 411094 op 25-01-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 21:50
Op welke school zit je? Ik weet van het ROC van Twente dat er contracten zijn met Campusshop.nl en notebook4students.nl. Sterker nog, garantie wordt ook door het ROC "afgehandeld", dit houd in dat zij de laptop van je aannemen en je van hun een leenlaptop krijgt. Dus het loont ook zeker om te kijken naar wat je opleiding aanbeveelt, hier op het ROC wordt een lijstje van minimum specificaties uitgegeven waar hij aan moet voldoen, zwaarder mag dan altijd nog wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 14:37
Ik raad je ook aan om een SSD erbij aan te schaffen, want een laptop met 5400rpm schijf wordt je niet vrolijk van.

Let er wel op bij het aanschaffen van de laptop of er plaats is voor een 2e schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 12:17
er zijn diverse laptop die aan je vraag voldoen. alleen wat voor iets wil je zelf? 13 inch dat licht is en gemakkelijk mee te nemen (reis je veel?) of een 17 inch bakbeest die je elke dag mee moet sleuren...

bij een 13 inch zal het soms wat lastiger zijn om een laptop te vinden met 2 harde schijven... maar ook hier zijn weer oplossingen voor te bedenken.

kortom een iets bredere uitvraag/wensenlijst en dan kunnen we ook wat gerichter voor je kijken. Maar welke laptops heb je zelf al op het oog?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411094

Topicstarter
@Biertjuh, ik ga naar het Saxion college in enschede

@Giantjuh, staat ook in de wenslijst :)

@Koentjuh pricewatch: Asus N56VZ-S4167H die had ik zelf in gedachten. schermgrootte maakt opzich niet zo heel veel uit, maar liever toch tussen de 15 en 17(,4)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Die is wel heel erg prijzig. Precies die laptop kon je 11 maanden geleden kopen voor €930 zonder blu-ray. 16GB RAM kan je er ook zelf inzetten voor ongeveer €70.

Volgens mij zijn er onder de €1000 voldoende opties met een redelijke grafische kaart en een quadcore. De N56, lenovo Y500 en inspiron 15R SE.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-01-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Heb toevallig zelf deze studie afgerond en met 8GB Geheugen red je het ruim.
In de studie zul je nooit meer dan 3 machines tegelijk draaien (bijv. 1x Server 2x Workstation) en die halen de 5GB nog niet eens. Mocht je toch meer geheugen willen kun je zoals Darkstone er voor een klein bedrag er wat extra geheugen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ik heb nog 3 VM's gedraaid met 4GB aan RAM. Als je perse 16GB wilt, vergeet dan niet om een SSD erbij te kopen. De disk vormt een veel grotere bottleneck dan het RAM zolang je simpele VM's draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Voor €700,- heb je anders de goedkoospte Dell Inspiron 17R SE met i7 en FullHD scherm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 12:17
dell is id mooi optie. eventueel de 15R SE en die leuk aankleden? (zelf geheugen en ssd plaatsen). heb je een mooie laptop voor een betaalbare prijs.

...

Pagina: 1