Telfort modem/ Tp-Link router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461590

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb een Telfort modem/router p-2812, wifi verbinding is zeer slecht en komt niet verder dan de begaande grond.
Modem gebruik ik om te bellen via voipbuster en budgetphone en heb mijn dreambox aangesloten bekabeld.

Nu heb ik een Tp-Link TL-WR1043ND gekocht en wil deze achter de modem/router van Telfort plaatsen om beneden en boven fatsoenlijk te kunnen internetten.

Apparaten die aangesloten zijn op wifi:

2x Laptop
2x Iphone
1x Smart tv
1x IPad

Wat is wijsheid? Modem als accespoint aansluiten en Tp-Link als router erachter via lan, of juist de wifi van de modem uitschakelen en Tp-Link als accespoint gebruiken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 14:15
Beetje 'Tweaker' zoekt en probeert dat zelf uit?

Het ligt voor de hand dat je, als je slechte WiFi hebt met de p-2812, je de WiFi van de Tp-Link gebruikt, door deze even achter de p-2812 te hangen als accesspoint. Tenzij je natuurlijk meer wilt omgooien vanwege betere specs van de Tp-Link, maar dat kun je enkel zelf beoordelen gezien de summiere gegevens die je hier post.

[ Voor 32% gewijzigd door ParkOverall op 25-01-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ParkOverall schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:32:
Beetje 'Tweaker' zoekt en probeert dat zelf uit?

Het ligt voor de hand dat je, als je slechte WiFi hebt met de p-2812, je de WiFi van de Tp-Link gebruikt, door deze even achter de p-2812 te hangen als accesspoint. Tenzij je natuurlijk meer wilt omgooien vanwege betere specs van de Tp-Link, maar dat kun je enkel zelf beoordelen gezien de summiere gegevens die je hier post.
Ja, ik ga het zeker proberen.
Advies vragen aan mede tweakers die misschien meer ervaring hebben is nooit teveel gevraagd, al vindt ik het zelf.

Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Zelf had ik het als volgt: <modem wifi uitgeschakeld en dhcp scope beperkt tot 2 adressen>-----<Linksys router met wifi> dit omdat ik de thompsons modems niet vertrouw ivm security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meulugar schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:28:
Zelf had ik het als volgt: <modem wifi uitgeschakeld en dhcp scope beperkt tot 2 adressen>-----<Linksys router met wifi> dit omdat ik de thompsons modems niet vertrouw ivm security.
Denk dat de beste oplossing is, Telfort modem wifi uitzetten, Tp-Link als acc en dan mijn apparaten via wifi of kabel aansluiten.

Voorzover ik weet is de modem van Telfort gewoon veilig, en Tp-Link beveilig ik met wpa2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

lier

MikroTik nerd

Meulugar schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:28:
dit omdat ik de thompsons modems niet vertrouw ivm security.
Wat vertrouw je niet?

Voor maximale dekking zou ik de TP-Link in AP modus naast de Thompson (wireless aan laten) draaien.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1