Hallo allemaal,
Ik weet niet wat het is...
Op mijn PC draai ik ESET Smart Security en Microsoft Essentials. FTP-client: Filezilla.
Ik klik ook niet op "gekke" links en dergelijke.
Toch hebben veel van mijn klanten om de zoveel tijd een hack. De ene keer (aparte hosting/domein) wordt een site door de aanbieder offline gehaald omdat er phishing vanaf werd uitgevoerd. (enge pagina's op FTP die je er niet zelf op hebt geplaatst).
Weer een andere keer zaten er echt honderden eval64-hacks over alle php bestanden op de server (andere cliënt/hosting).
Nu is er een website vanwaar spam is verstuurd.
Het gaat in alle gevallen om Wordpress-websites. Deze zijn ook altijd up2date. De plugins meestal ook.
Wordpress installeer ik via de webhosting-config panel. Met de permissies moet het dus wel goed liggen...
Hebben jullie enig ervaring met dit soort problemen?
Administrator, sorry ik dacht dat ik het wel in het goede topic had geplaatst.
Filezilla... (recente FTP-gegevens blijven opgeslagen natuurlijk)
Themas: Alles officieel, mijn lesje heb ik al geleerd (op de harde manier: ook een hack).
PHP Aanpassingen: niets abnormaals, alles slechts simpele afbeelding- en tekst toevoegingen.
Klant heeft FTP-gegevens, maar die kunnen er niets mee (analfabeten)
Zal smorgens de overige termen opzoeken, lange werkdag gehad.
Bedankt.
Ik weet niet wat het is...
Op mijn PC draai ik ESET Smart Security en Microsoft Essentials. FTP-client: Filezilla.
Ik klik ook niet op "gekke" links en dergelijke.
Toch hebben veel van mijn klanten om de zoveel tijd een hack. De ene keer (aparte hosting/domein) wordt een site door de aanbieder offline gehaald omdat er phishing vanaf werd uitgevoerd. (enge pagina's op FTP die je er niet zelf op hebt geplaatst).
Weer een andere keer zaten er echt honderden eval64-hacks over alle php bestanden op de server (andere cliënt/hosting).
Nu is er een website vanwaar spam is verstuurd.

Het gaat in alle gevallen om Wordpress-websites. Deze zijn ook altijd up2date. De plugins meestal ook.
Wordpress installeer ik via de webhosting-config panel. Met de permissies moet het dus wel goed liggen...
Hebben jullie enig ervaring met dit soort problemen?
Administrator, sorry ik dacht dat ik het wel in het goede topic had geplaatst.
Filezilla... (recente FTP-gegevens blijven opgeslagen natuurlijk)
Themas: Alles officieel, mijn lesje heb ik al geleerd (op de harde manier: ook een hack).
PHP Aanpassingen: niets abnormaals, alles slechts simpele afbeelding- en tekst toevoegingen.
Klant heeft FTP-gegevens, maar die kunnen er niets mee (analfabeten)
Zal smorgens de overige termen opzoeken, lange werkdag gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door SalimRMAF op 25-01-2013 02:04 ]
Gulfstream G650