Toon posts:

Router blokeerd intern tv stream na een uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem thuis met mijn internet situatie. De titel geeft het al een beetje aan, ik heb last van een mysterieuze blokkering die zicht in mijn netwerk voordoet.

Ik heb thuis een anysee n7 netwerk tuner(let op is niet te vergelijken met de netwerk tuners zoals van interactive tv van kpn, de anysee zet coax signaal om naar iptv) aangesloten op mijn tp-link router wdr4300. via vlc player is dan op de pc tv te bekijken.

De tuner krijgt het coax tv signaal binnen van caiway. Dit werkt allemaal gewoon goed, tuner scant alle kanalen gewoon goed. Ontvangst is ook goed, dus dat is allemaal geen probleem. Alles is gewoon netjes ingesteld op de tuner, maar nu komt het:

als ik de tuner in het stopcontact stopt, kan ik in vlc player (en andere players) gewoon tv kijken, zappen, opnemen ect. Maar na een uur zegt vlc player dat de stream niet beschikbaar is. De tuner is gewoon wel bereikbaar in het netwerk, en functioneerd voor de rest ook gewoon goed. Het lijkt erop dat de stream op een of ander misterieuze wijze geblokeerd wordt na een uur. Dit is vreselijk irritant en vervelend. Dit wil ik graag oplossen, maar ik heb inmiddels geen idee meer hoe of wat.

Ik heb van alles al geprobeerd, portforwarding, router reset, router al van nieuwe firmware voorzien (tuner beschikt al over nieuwe firmware). dhcp uit en aan zetten, fixed ip (staat nu sowieso op fixed).

De tuner is niet kapot, want in een eerdere situatie met een oude router heeft de tuner gewoon altijd goed gefuntioneerd, Daarom denk ik dat de router op een of andere manier na een uur de stream blokeerd.

ik hoop dat mijn uitleg goed verwoord is en duidelijk is, en ik hoop vooral dat er ideeën zijn want ik ben inmiddels het spoor bijster.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je router is een NAT device, die onthoud welke uitgaand verkeer vanaf welke poort bij welke pc hoort. Hiervoor houd hij de status van elke verbinding bij. Blijkbaar doet hij dat maximaal een uur?

Kun je nog andere protocollen in de "tuner" instellen ? (UDB/ TCP/ rtp(udp)

en staat de dhcp timeout toevallig op 1 uur in de router?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een timeout is ook het eerste waar ik aan dacht, komt me bekend voor uit de tijd dat m'n telnet-verbinding na precies 15 minuten niets intypen uitviel...

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Unicast verkeer of multicast?

Is IGMP snooping configureerbaar op je router?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik van het weekend geprobeerd het is om de range van de dhcp server te veranderen in: vanaf xxx.xxx.xxx.105 (was eerst xxx.xxx.xxx.100) tot xxx.xxx.xxx.199. De tuber had al een fixed ip van xxx.xxx.xxx.101. De dhcp heeft een lease time van 2880 minuten. Ik heb al heel het weekend tv, en het werkt blijft tot nu toe gewoon werken.

Zou dit de oplossing zijn? (niet dat volgende week mijn tuner er ineens weer mee kapt:p). Ik kan me namelijk voorstellen dat ik eerst een ip conflict had, dit kan toch ook een oorzaak zijn dat de tuner er ineens mee stopt?

IGMP snooping is niet configureerbaar, en het verkeer is unicast.