Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-06 23:33
Hallo beste tweakers,

Ik heb een vraag over geluidskaarten: Welke moet ik kiezen?
Ik heb er eigenlijk 2 in het oog: de Asus Xonar Essence STX en de ROG Phoebus.
Ik weet dat er niet veel verschil tussen zit maar ik wil toch graag weten welke de beste voor mij is.
Ik speel games zoals BF3, BO2 en FC3 en ik gebruik een Sennheiser HD 518.
Ik luister ook veel muziek op youtube (720p). Voor mij heeft gamen wel de prioriteit.
Zijn deze geluidskaarten ook niet een beetje overkill als je kijkt naar mijn koptelefoon?

Dit zijn mijn vragen, ik hoop dat ik snel een antwoord vind!

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

licht eraan wat je gaat gebruiken

ik heb zelf de asus xonar stx gebruikt,was er zelf erg tevreden over maar vergeleken met onboard sound een waste of money :S

tussen die 2 moet je gewoon zelf de keuze maken spdif/en dan tulp

vs alles gesplits in de rog kaart (die ook zeer mooi eruitziet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Wat bedoel je met 'licht eraan wat je gaat gebruiken?'

Wat voor een MB heb je dan als het onboard zo goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de asus rampage IV formula ik merk echt geen verschil in geluid :P

en hoe ga je de kaart gebruiken , ik vond de interface van de asus xonar essence stx echt bagger in de software

welke outputs ga je gebruiken waarvoor ga je de kaart gebruiken en wat ga je er op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Ja met zo'n ingebouwde geluidskaart kan ik het nog snappen.

Ik ga de kaart gebruiken voor games en muziek (van youtube op 720p kwaliteit).
De games wil ik graag gebruiken met virtual surroundsound maar op mijn huidige geluidskaart (zie systeem) klinkt dat echt bagger. Ik gebruik een Sennheiser HD 518 als koptelefoon en Edifier RT 1600T plus als speakers (2.0 speakers). Ik heb nu al de Asus geluidskaart drivers en ik vind het niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GTX660TIGamer schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:23:
Ja met zo'n ingebouwde geluidskaart kan ik het nog snappen.

Ik ga de kaart gebruiken voor games en muziek (van youtube op 720p kwaliteit).
De games wil ik graag gebruiken met virtual surroundsound maar op mijn huidige geluidskaart (zie systeem) klinkt dat echt bagger. Ik gebruik een Sennheiser HD 518 als koptelefoon en Edifier RT 1600T plus als speakers (2.0 speakers). Ik heb nu al de Asus geluidskaart drivers en ik vind het niet zo'n probleem.
ik zou persoonlijk denk ik voor het rog kaartje gaan gewoon weg omdat de uitgangen op de stx tekort schoten

tulp en de grote jack ingangen gebruikte ik niet alleen de z5500 die ik heb op de spdif
die rog kaart heeft meer mogelijkheden voor alledaags gebruik...

of koop gewoon een goed asus mobo :D

maar even serieus , van die geluidskaarten moet je niet teveel verwachten , ik zou persoonlijk het geld gebruiken voor bijvoorbeeld een mobo of voeding upgrade van je huidige systeem

en als je er echt een wil pak de rog kaart ,dat is veel mooier kwa interface etc dan die stx

mvg jason

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 408459 op 25-01-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Anoniem: 408459 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:53:
[...]

ik zou persoonlijk denk ik voor het rog kaartje gaan gewoon weg omdat de uitgangen op de stx tekort schoten

tulp en de grote jack ingangen gebruikte ik niet alleen de z5500 die ik heb op de spdif
die rog kaart heeft meer mogelijkheden voor alledaags gebruik...

of koop gewoon een goed asus mobo :D

maar even serieus , van die geluidskaarten moet je niet teveel verwachten , ik zou persoonlijk het geld gebruiken voor bijvoorbeeld een mobo of voeding upgrade van je huidige systeem

en als je er echt een wil pak de rog kaart ,dat is veel mooier kwa interface etc dan die stx

mvg jason
toon volledige bericht
Tja, Ik heb het gevoel dat er nu niet alles uit mijn koptelefoon word gehaald en dat is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha oke , je zal echt het beste kunnen gaan kijken naar wat je wil , een upgrade van ej moederbord ?
of de rog kaart

succes ermee

groetjes jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
Anoniem: 408459 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:03:
haha oke , je zal echt het beste kunnen gaan kijken naar wat je wil , een upgrade van ej moederbord ?
of de rog kaart

succes ermee

groetjes jason
Moeilijke keuze maar ik kan er wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als gamer zou ik zeker voor de RoG gaan, vooral ook vanwege de driver software (google maar eens plaatjes) die ook echt meer fancy voor gamers geoptimaliseerd is. Als muziekliefhebber zou ik zeker voor de Essence gaan, echt gemaakt voor de beste no-nonsense stereo output(en input) en 24-96 geluid, met een driver die gewoon zijn werk doet maar niet meer.

Niet voor niks de naam Essence voor pure geluidskwaliteit, in essentie/onaangetast, en RoG: Republic of Gamers! voor games met ruimtelijke effecten e.d. Fancy.

http://www.hardwarecanuck...e-soundcard-review-5.html

vs

http://www.hardwarecanuck...x-sneak-peak-part-ii.html

;)

ps. Met youtube geluid 720p of wat dan ook, ga je echt geen verschil in kwaliteit horen, omdat deze dat door de compressie allang verloren hebben. Dat is wat compressie is, weggooien wat 99/100 mensen toch niet gaan horen. Dan moet je echt een een FLAC hebben, en dan niet eens any flac, maar echt van een album met zeer goede studio opnamen.

[ Voor 24% gewijzigd door jesper86 op 30-01-2013 14:05 ]

Pagina: 1