Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 11:52
Beste,
Ik heb de oude bribble chatbox server versie 1.5.35 teruggevonden. Nu leek het mij voor leer doeleinden ontzettend gaaf om deze lokaal te draaien.

Alleen in java krijg ik een redelijk vreemd probleem.

Wat ik ook doe (ook al via parameters een path aangeven) hij geeft steeds aan dat hij de configuration file niet kan vinden (die op /conf/bribble.conf staat)

Mijn vraag is, zie ik wat over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5101741f193a8/5101741f04f72-bribble_error.png

Bedankt voor het meedenken

Kevin.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Twee dingen:

De software probeert de config uit ./conf/bribble.conf te halen. Nu zoekt ie in /home/$user/Desktop/server/conf . Verplaats je conf map naar de Desktop map en hij zou hem moeten vinden.
Je terminal geeft aan dat er geen database user is gedefinieerd (en daarmee verwacht ik ook geen databaseserver, wachtwoord en database). Wellicht dat dat komt omdat hij de .conf niet kan vinden, maar dat zou ik toch even checken.

[ Voor 18% gewijzigd door Mint op 24-01-2013 18:54 ]

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 11:52
Dat hij zegt dat hij geen database kan vinden komt omdat de variable die in de config bestand gedefineerd staat niet gevonden kan worden. Wat jij zei met het verplaatsen van de config map naar de desktop had ik al geprobeerd en heeft helaas niet geholpen...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je topic past beter in Serversoftware en Windows Servers, dus een klein schopje die kant op.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.