Gigabyte GV-R785OC-2GD Crashed.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05-2024
Hallo Tweakers.

Dit is de eerste of een van mij eerste topics op deze site. Ik hoop dat ik hem op de juiste plek geplaatst heb.
Ik heb 1 dag geleden een nieuwe grafische kaart gekocht.
Gigabyte GV-R785OC-2GD, Radeon HD7850, 2GB, GDDR5, PCI-e 3.x 16x
Na installatie:
Windows 8 Ultimate 64 Bit. Gebruikt ook met de oude videokaart.
Ik had eerst moeite met de drivers installeren, maar toen na heeel wat pogingen, deden de drivers het en kreeg ik catalyst center werkende.
-Temperatuur kaart ~20
-Temperatuur CPU ~50
Ik kon League of Legends(:$) op very high aanzetten(alles) en toen deed hij het,maar je zag verticaal iets, weet niet precies wat, toen zette ik vertical sync aan. 60 FPS@highest met Vsync. Zag het er goed uit. Oftewel prima. Het probleem alleen is, dat hij blijft crashen. Gewoon als ik in windows bezig ben, of als ik in-game zit.(Bij games extra snel)
Dus ik vervolgens, na paar keer drivers kloten, Windows 8 64 bit Fresh geinstalleerd met 1 game en weer crashde hij. Deze keer had ik taakbeheer open, ik zag wat activiteits pieken bij mij HDD en verder werden me CPU en Geheugen niet volledig gebruikt. Ik kan wel een crappy/foggy plaatje plaatsen als dat vereist is?

-Goede temperaturen, niet extreme activiteit.
-DirectX naar mijn weten goed geinstalleerd.
-Drivers naar mijn weten goed geinstalleerd.
Specs:
P5ND moederbord
4GB DDR2
QuadCore Q8400 van intel.
Gigabyte GV-R785OC-2GD, Radeon HD7850, 2GB, GDDR5, PCI-e 3.x 16x

PCI-e 3.0 zou compatible met 2.0 moeten zijn.

Ik heb ook geprobeerd om de OC uit te zetten door de Clock naar 825 te zetten maar dat werkte ook niet.
Ik heb ook geprobeerd om met lage instellingen en VSYNC uit te draaien.
Hij crashde ook toen ik met Customer Support aan het praten was in chrome. Maar dat doet ie minder frequent, ik schrijf nu vanaf de beschreven PC.

Als ik wat ben vergeten of als je weet wat er mis is, reageer ;)!

Met vriendelijke groet,
Hermen

[ Voor 0% gewijzigd door HermenO op 24-01-2013 17:52 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/jixk
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/jixo
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/jixq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:52
Wat voor voeding heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
Tuurlijk! 600W dat is meer dan genoeg.Overigens =>na het posten van de post heb ik een Asus coolertje terug op het koperen deel van mijn moederboord teruggeplaatst en sindsdien crashed ie opeens niet.
Ik heb Battlefield Bad Company 2 op FULL alles op advanced max gedraaid en dat ging prima, alleen het zag er lelijk uit, anti-aliasing doet het IIG niet, en die 3D-mark was al helemaal een drama, deze videokaart zou flink wat moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Nou goed om te horen. Ik wou deze kaart aanschaffen. HMMMMMMMm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
@ Burakius: Nooit je keuze baseren op een enkele gebruikerservaring, de Gigabyte kaarten zijn over het algemeen prima. En je hebt altijd het recht een niet werkend product RMA te sturen.

Die 3DMark score is niet bedroevend laag ofzo voor een 7850, je ziet misschien zelf ook wel dat je grafische score best ok is, alleen het totaal wordt gedrukt door je CPU. Dat is dus een bottleneck maar geen probleem op zichzelf.

Probeer even vanuit een frisse windows install Driver Sweeper te draaien en dan de drivers opnieuw te installeren. Dan is dat uitgesloten. Nu is niet duidelijk wat je precies met die drivers gedaan hebt en welke versie het is. Daarna kunnen we gaan kijken of er wat met de hardware is.

Verder; hoe oud is je voeding, en vooral ook, wat is het merk/type want 600w is een erg breed begrip in voedingenland. Verder zou ik sowieso met de kaart op stock settings (volgens fabrikant, dus wel de OC van gigabyte laten voor wat ie is, dwz niet terugklokken) draaien bij dit hele proces, dus als er aanpassingen zijn buiten de clock frequentie even alles terug naar default settings.

[ Voor 18% gewijzigd door Vayra op 24-01-2013 20:24 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
Vreselijk bedankt voor je reactie! Voeding is denk ik jaar oud nog niet eens? OCZ 600 Watt
CPU is 1 maand ouder dan de voeding ook best nieuw Q8400 zover ik weet een van de betere QuadCores?
Misschien tijd om mijn ThermalPaste te vervangen.
Maar 1 ding. De score mag misschien prima zijn, maar het hapert en ziet er ernstig lelijk uit, die 3dmark.
Ik weet dat de CPU genoeg kracht nodig heeft om alles wat de GPU te renderen(volgensmij), maar anti-aliasing zou de kaart of GPU/software moeten doen, toch?

Wat is trouwens het koperen ding direct op mijn moederboord waar een ventilatortje op zit, als ik vragen mag?
Mijn planning voor nu:
Windows 7 Ultimate 64 bit installeren => Driver Sweeper
=> Drivers
=> DirectX
Hoe installeer je DirectX11?
=> Game Testen.

Is het mogelijk dat je bij een erg hoge resolutie en heel erg zware weergave, licht strepen in het beeld ziet? Op mijn beeldscherm zag ik soort van strepen toen heb ik via de HDMI poort een TV aangesloten en op 1920*1200 gedraait. Toen zag ik geen strepen meer. Nooit problemen gehad met dit beeldscherm behalve de backlight, maar dat zie je verticaal en niet horizontaal. De huidige strepen waren horizontaal op mijn beeldscherm.

edit: overigens ik had hem heel even op UC geprobeert hij draait nu weer stock.
edit2: Drivers 13.1 dus de nieuwste afaik.

[ Voor 5% gewijzigd door HermenO op 24-01-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 19:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat koperen ding is je chipset cooling, en die van Nvidia waren heethoofden destijds..
dus die fan is wel een aanrader/must , en mss nog beter er ook nog een casefan op richten, wrs gaat die richting de 90gr en thortlen (telkens de snelheid halveren om de tempverhoging in te dammen)

ff hwinfo tool downloaden dan kan je temps loggen, en je even rot schrikken, of er een ei op bakken dat is ook een alternatief ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
sain onez schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:04:
Dat koperen ding is je chipset cooling, en die van Nvidia waren heethoofden destijds..
dus die fan is wel een aanrader/must , en mss nog beter er ook nog een casefan op richten, wrs gaat die richting de 90gr en thortlen (telkens de snelheid halveren om de tempverhoging in te dammen)

ff hwinfo tool downloaden dan kan je temps loggen, en je even rot schrikken, of er een ei op bakken dat is ook een alternatief ;)
Bedankt voor de reply! @hwinfo, ik draai everest ultimate edition ofzoiets dergelijks :P, staat het daar ook bij? Ik voel(zegt niet alles) sinds 1 dag ook aan de chipset cooling(^^) en die is zonder ventilator ernstig heet en met ventilator prima temperatuur.
Ik had dus de ventilator teruggezet en toen werkte de kaart beter.

Alleen even een paar vraagjes:
1. Is die kaart compatible met Windows 8 zou die moeten zijn? Ik draai 13.1
2. Q8400 zou toch prima deze kaart moeten renderen?
3. Preseert deze GPU voor gebruik in een pci 2.x slot goed?
4. Vertical Sync, dat lijkt mij voor als je een hoge kwaliteit draait dat de software er voor zorgt dat je dus niet van boven naar benden van die "licht vlekken" ziet?
5. Waarom kwamen er horizontale vlekken op mijn beeldscherm maar niet op een goedkope tv met HDMI aansluiting? Alsof ik "horizontal sync" niet aan had staan? Lijkt me niet dat dat bestaat maar ok.(Pixels worden van links naar rechts getekend?)
6. Ik zie op de highest displays, bij LoL en BFBC2, dat anti-aliasing niet aan staat bij een turret of een gebouw zie je gewoon de rand pixels zitten, weet niet hoe ik het moet uitleggen maar niet mooi. Ik zal een plaatje plaatsen als ik weer thuis ben.
7. Wat moet er aan deze setup gebeuren?
-Ik kon niet echt een PCIe 3.x moederboord vinden met een 775 socket, voor mijn Q8400.
-Moet ik weer een nieuwe CPU aanschaffen? Alles loopt zo vloeiend alleen de GPU presteert lelijk(naar mij mening)(verwijzing naar vraag 2)

Ik kan namelijk echt niet uitvinden wat er mis is(als er iets mis is)? Ik heb deze CPU vorig jaar gekocht. Hij komt amper op een hoge temperatuur, zit een goede koeling op en heb een naar mijn mening goede koele kast.
Ik merkte dat zonder ventilator de koperenbuizen van de chipset veel te warm werden dus die koeler heb ik er weer opgeplaatst.

Ik weet niet of dit compatible is: http://community.futurema...ad+Processor+Q8400/review
met de 3dmarkscore die ik gepost heb, aangezien ik de nieuwste versie gebruikt hebt.
maar 3350 < 1847 is niet goed.
Estimated 3DMark 06 CPU Score: 3890
Estimated 3DMark Vantage CPU Score: 9810

[ Voor 5% gewijzigd door HermenO op 25-01-2013 11:55 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
3DMark scores verschillen in hoogte tussen de verschillende versies van 3DMark. 3DMark 06 is ouder en Vantage ook, ze gebruiken bijvoorbeeld geen DX11 en testen dus een ander soort beeldverwerking.

Daardoor haal je op oudere 3DMark versies inderdaad hogere scores (een kaart van nu is vanzelfsprekend sneller in een oude benchmark).

Daarnaast zijn de gratis versies van 3DMark vaak alleen de 'Performance' benchmark en die heeft vooraf bepaalde settings waardoor ook onderdelen als AA er misschien buiten vallen. Dus de beeldkwaliteit is inderdaad ondermaats, zo draait 3DMark 11 in performance modus altijd op 1280x720.

Horizontale strepen bedoel je waarschijnlijk 'screen tearing' mee. Dat is op te lossen met VSync, maar kan ook je framerate lager maken of voor input-lag zorgen (trage respons op muisklikken bijvoorbeeld). Maar dat staat los van jouw probleem.

Ik denk dat instellingen als AA hoger dan 2x (of uberhaupt) een tandje teveel zijn voor een 7850, zeker op 1080p. Maar daar zou ik me nu niet te druk over maken, AA of niet heeft niets te maken met de werking van je videokaart en helpt ook niet bij het vinden van je probleem.

Als onderdelen te heet worden gaan ze throttlen dus ik zou inderdaad eens tijdens een speelsessie je temperaturen monitoren dan ben je er snel achter.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
Bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb volgensmij de juiste versies van 3dmark gebruikt voor het vergelijken.
Overigens draait hij dus alles op FULL prima op 1900 bij 1200 en ook 1080p, volgens jou kan dat dus niet :P? Het probleem nu is alleen dat AntiAliasing aanstaat en dat ik vervolgens echt lijnen zie bij textures zoals gebouwen en dat vind ik erg vervelend. Dus ook gewoon ingame is de beeldkwaliteit ondermaats. maar in 3dmark laggde de videokaart gewoon en bij de CPU test al helemaal wat voor beide logisch is, omdat blijkbaar mijn CPU onder de maat presteert en omdat 3dmark het uiterste trekt uit je CPU en GPU.
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt. Dus ik ga nog even verder onderzoeken, maar wat zou een goede upgrade kit zijn?

Als je me wil helpen kijk dan alsjeblieft naar de vragen van mijn vorige post want die zijn niet allemaal beantwoord. Bedankt voor alle hulp tot nu toe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
Je topicstart is een verhaal over crashes. Zijn die crashes er nog steeds of is dat opgelost? Want we hebben het nu opeens over de instellingen die je gebruikt maar dat is totaal niet gerelateerd aan het crashen van de gpu.

Wat betreft de problemen met horizontale vlekken e.d. helpt het enorm als je daar een foto van kan maken. Nu is het gissen. Zo is screen tearing geen probleem maar eerder een tekort aan performance (je kaart trekt het niet om het volledige beeld strak te houden, maar dat betekent niet dat de kaart slecht is, maar gewoon niet sterk genoeg om die settings soepel te draaien). Een horizontale vlek is te vaag om goed te beoordelen wat het is.

Ook lijkt het alsof je mijn laatste reactie niet goed hebt gelezen. Ik zei dat de gratis versie van 3Dmark 11 alleen de performance benchmark heeft. Als jij een betaalde versie hebt kun je dus wel hogere resoluties draaien en aan instellingen prutsen, dat klopt. En wat is 'alles draaien op full' want ook dat is niet echt een helder verhaal, het enige dat ik weet is je resolutie verder is het allemaal behoorlijk abstract.

Als AA aan staat kan er nog steeds een karteltje te zien zijn. AA komt in verschillende gradaties, van 2x tot wel 16x. Ik denk dat je dus een 2x setting gebruikt, of dat AA uit staat. Bij 4x zijn de karteltjes vrijwel niet te zien. AA vreet wel aan je performance en dus aan je fps. Met die kaart zul je niet echt soepel kunnen gamen op 4x AA en hoogste settings in 1080p, gok ik zo (60 fps is niet haalbaar), dan zou ik dus overwegen om 2x of uit te zetten. Het is altijd even zoeken naar de balans tussen performance en kwaliteit maar dat moet je zelf bepalen wat je fijn vindt.

Advies over een goede aankoop/upgrade kan pas gegeven worden als jij duidelijk maakt wat je eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 19:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Waarschijnlijk valt hij over het feit dat enkel alpha textures bewerkt worden en niet de overige details in de background. Mogelijk kun je met filters gaan werken als morfologisch filteren, maar let op het word blurry en ingame tekst kan zelfs slechter leesbaar worden.

Ook zou je eens op zoek kunnen gaan naar D3doverrider.exe waarmee je in win7 degelijk vsync én directX tripplebuffering kunt enablen, wat binnen AMD's CCC niet lukt.

Ik zou een leuk intel p35/p45 mobo zoeken die Q8400 wat clocken en de ervaring van die HD7850 OC zal alleen maar beter worden, die 650 chipset van nvidia overclocken is vragen om meer problemen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
Vayra schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:18:
Je topicstart is een verhaal over crashes. Zijn die crashes er nog steeds of is dat opgelost? Want we hebben het nu opeens over de instellingen die je gebruikt maar dat is totaal niet gerelateerd aan het crashen van de gpu.

Wat betreft de problemen met horizontale vlekken e.d. helpt het enorm als je daar een foto van kan maken. Nu is het gissen. Zo is screen tearing geen probleem maar eerder een tekort aan performance (je kaart trekt het niet om het volledige beeld strak te houden, maar dat betekent niet dat de kaart slecht is, maar gewoon niet sterk genoeg om die settings soepel te draaien). Een horizontale vlek is te vaag om goed te beoordelen wat het is.

Ook lijkt het alsof je mijn laatste reactie niet goed hebt gelezen. Ik zei dat de gratis versie van 3Dmark 11 alleen de performance benchmark heeft. Als jij een betaalde versie hebt kun je dus wel hogere resoluties draaien en aan instellingen prutsen, dat klopt. En wat is 'alles draaien op full' want ook dat is niet echt een helder verhaal, het enige dat ik weet is je resolutie verder is het allemaal behoorlijk abstract.

Als AA aan staat kan er nog steeds een karteltje te zien zijn. AA komt in verschillende gradaties, van 2x tot wel 16x. Ik denk dat je dus een 2x setting gebruikt, of dat AA uit staat. Bij 4x zijn de karteltjes vrijwel niet te zien. AA vreet wel aan je performance en dus aan je fps. Met die kaart zul je niet echt soepel kunnen gamen op 4x AA en hoogste settings in 1080p, gok ik zo (60 fps is niet haalbaar), dan zou ik dus overwegen om 2x of uit te zetten. Het is altijd even zoeken naar de balans tussen performance en kwaliteit maar dat moet je zelf bepalen wat je fijn vindt.

Advies over een goede aankoop/upgrade kan pas gegeven worden als jij duidelijk maakt wat je eisen zijn.
Crash problem => Opgelost.
Jouw hele post over AA, dat weet ik. Alles op Full dan bedoel ik ook echt alles op Full.
Ik praat ook over Battlefield Bad Company 2. Advanced alles op max gezet, dus ook de AA en ik zie nog steeds randjes.(inclusief verticalsync) Het punt is de kaart Lagged niet op (dus) de hoogste settings, maar het lijkt wel of het spel denkt, oh hij kan het niet draaien dus zetten we AA uit terwijl hij het wel aangezet heeft in settings.
Ik praat ook over League of Legends Alles op very high(inclusief verticalsync)
Ik heb gewoon het gevoel dat er iets niet klopt.
Tijdens de post door heb ik mijn CPU Score in 3dmark ook al heel wat opgekrikt. Ik heb net 1 minuut geleden thermal paste vervangen en ga nu kijken wat het resultaat is.

Overigens zou de p5nd overclocken moeten ondersteunen(als in er tegen kunnen) omdat het in de bios uitgebreid beschreven word. Ik geef je gelijk dat het misschien niet slim is aangezien blijkbaar mijn heatsink van de chipset de crashes veroorzaakte.

Ik ga nu nog eerst wat meer testen en dan een soort gedetailleerde huidige situatie beschrijven.
Bedankt voor de reacties en ik zal proberen precieser te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
sain onez schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:41:
Waarschijnlijk valt hij over het feit dat enkel alpha textures bewerkt worden en niet de overige details in de background. Mogelijk kun je met filters gaan werken als morfologisch filteren, maar let op het word blurry en ingame tekst kan zelfs slechter leesbaar worden.

Ook zou je eens op zoek kunnen gaan naar D3doverrider.exe waarmee je in win7 degelijk vsync én directX tripplebuffering kunt enablen, wat binnen AMD's CCC niet lukt.

Ik zou een leuk intel p35/p45 mobo zoeken die Q8400 wat clocken en de ervaring van die HD7850 OC zal alleen maar beter worden, die 650 chipset van nvidia overclocken is vragen om meer problemen.
Voor de thermal paste
meer dan 2000 CPU score.
Thermal paste gedaan. HWInfo gebruikt =>
Geen enkele temperatuur komt boven de 45 uit behalve de cpu met max 51 graden. (dus volgens mij ook de chipset, sinds de ventilator erop zit, koelt hij best goed volgensmij.) Alleen de CPU word voor 100% gebruikt :/, volgensmij ondersteund mijn Q8400 overclocking.
6,4k GPU, 2k CPU, Combined nog geen 2k. Dus moet toch nieuwe CPU denk ik, toch heb ik deze CPU voor 175 euro vorig jaar gekocht. Hij zou ook iets van 3k+ moeten lopen dus ik snap het niet helemaal.
Het ligt blijkbaar niet aan de kaart. Wat me nog steeds dwars zit is, dat ik het gevoel heb dat de kaart niet klopt. Namelijk over die AA lijkt wel of hij dat niet toepast, ik zal binnenkort screenshot maken. Die horizontale vlekken heb ik dus alleen bij mijn scherm en niet mijn TV not 100% sure though. Ik heb van deze vlekken een filmpje gemaakt, maar mijn SGS1 Heeft een crappy videocamera dus weet niet of dat het waard is om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermenO
Mijn idee voor nieuwe setup(om aan te schaffen) Voor 300 euro heb ik dan weer een system dat bij de GK past.
ASRock 970 Extreme4
FX-8350
600W
8GB DDR3 1600mhz
HD Radeon 7850(deze videokaart)
Dit lijkt me perfect in evenwicht en ik kan er later nog een HD Radeon 7850 erbij gooien?!
Wat vinden jullie hiervan?
Pagina: 1