Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hi tweakers!

Na vele weken verdieping ben ik er eindelijk uit. Deze week nog ga ik mijn eerste "Hi-Fi" setje aanschaffen. Het betreft de Onkyo TX-NR414 icm de Zensor 1 van Dali, in stereo opstelling. Een hele vooruitgang ten opzichte van mijn huidige computerspeakers. De Onkyo heb ik gekozen omdat deze op het moment belachelijk scherp geprijsd is, ende speakers zijn voor hun prijsklasse top-notch!

Ik heb genoeg randapparatuur staan om op de receiver aan te sluiten, maar de belangrijkste voor mij is mijn PC. De bevat vrijwel al mijn muziek, Spotify, games, blu-ray speler etc.

Er is één kwestie wat mij nu al een poosje bezig houdt. Ik ga deze setup ook gebruiken voor PC gaming. Hierbij sluit ik mijn pc met HDMI aan op de receiver, die dan weer verbonden staat met mijn monitor (ook via HDMI). Gaat dit ernstige vertraging opleveren? Vooral bij fast-paced games als Battlefield 3, ArmA II en dergelijken ben ik bang dat de vertraging de algehele ervaring behoorlijk zal gaan verstoren. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle reacties worden gewaardeerd! _/-\o_

Groet,
Yilmaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik gebruik ook een receiver op mijn pc, mijn monitor is aangesloten op de receiver.
( PC ==HDMI==> Receiver ==HDMI==> Samsung Syncmaster)

Ik speel geen shooters, maar ik speel dagelijks FIFA 13, en heb ik geen last van een vertraging.
Ga je echter een televisie aansluiten op de receiver dan kan je vertraging ondervinden van de filters in je televisie (schakel zoveel mogelijk van die filters uit, of stel de GAME-MODUS in). Beter lezen de volgende keer, je gebruikt een monitor. 8)

Ga je films en of backups van series afspelen vanaf je PC, stel dan de lip-sync functie aan op je receiver. En stel bitstreaming in op je pc.

Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 26-01-2013 16:10 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 06:42
Ik heb zelf een Onkyo TX-SR313 met een Q Acoustics 2000i speakerset (vond de Dali Zensor's onprettig om naar te luisteren) aangesloten op mijn PC. Eerste via een optisch kabeltje, nu via HDMI. Ik heb zelf m'n beeldscherm direct aangesloten op m'n PC, omdat ik had gelezen dat het best veel vertraging kon opleveren. Niet zelf geprobeerd, maar als je de mogelijkheid hebt om je beeldscherm direct aan te sluiten, dan zou ik dat doen.

Nog een dingetje wat goed is om te weten: aansluiten op je PC kan 'handshake' problemen opleveren, in feit wil dat zeggen dat de versterker wil weten of je pc wel een officieel HDMI apparaat is. Ik kan bijvoorbeeld niet naar Spotify luisteren of skypen, zonder dat het geluid elke paar seconden uitvalt. Wat voor mij werkt is een youtube filmpje aanzetten en verder gewoon op pauze laten staan. Battlefield doet verder niet moeilijk, gelukkig.