Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Marantz NR1403 of Yamaha RX V373

Pagina: 1
Acties:

• 1990BW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:52
Beste Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op een budget AV surround reciever die ik wil gebruiken op mijn TV en PC (voor films, games & muziek).
Mijn speakerset bestaat uit:

- 2x Jamo zuil luidsprekers
- 2x Sony boekenplank luidsprekers
- 1x Jamo Center Speaker
- 1x Jamo 200w sub-woofer

Exacte typenummers en specs moet ik nog even opzoeken maar het zijn niet de nieuwste spullen meer.
De geluidsinstallatie zal geplaatst worden in een ruimte van 6x5m.

Na wat speuren in de pricewatch & reviews lezen op het internet is mijn keuze gevallen op de volgende 2 recievers:

- Marantz NR1403
- Yamaha RX V373

Pricewatch vergelijking:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/656/315323;315833/

Van de Yamaha zijn weinig reviews beschikbaar terwijl er over de Marantz meer te vinden is.
Het grootste verschil zover ik er verstand van heb zit hem in het vermogen:

Marantz 50w
Yamaha 130w

Mijn vraag is welke reciever kunnen jullie mij aanbevelen?

Ik kan geen vergelijk doen in een winkel want beide apparaten zijn hier in Emmen simpelweg niet leverbaar.

Verwijderd

Staar je niet blind op vermogens... De Marantz is aardig muzikaal voor zijn doen en prima stabiliteit qua vermogen. De yamaha heb ik nog nooit geluisterd.

Kijk bij deze apparaten naar de aansluitingen die je nodig hebt, heel veel zullen ze waarschijnlijk niet verschillen qua performance.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 16:02 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:01:
Staar je niet blind op vermogens...
Dat sowieso en al helemaal niet op sites - zoals de PriceWatch - die niet verder specificeren.
De Marantz meet het vermogen netjes waar Yamaha aan de 130 Watt komt door te meten op één kanaal op 1000 Hz en met 10% THD! THD mag normaal niet boven de 0,1% uitkomen om geen vervorming te horen. Kan je wel nagaan hoe veel dergelijke waarden zeggen hoe Yamaha meet. Maar hoge getallen worden nu eenmaal leuk gevonden door de gemiddelde consument en dat verkoopt. De Marantz zit op 0,08% THD en meet netjes op meer kanalen en over een geheel bereik. Dit is echt appels met peren vergelijken. En waar de Marantz de mindere lijkt is deze naar mijn mening eigenlijk de betere.

Is er een reden dat je voor een slim-line Marantz kiest? Als dat een eis is dan is de Yamaha geen logische keuze, dan kom je eerder weer uit op de Pioneer VSX-S300 dan wel S500. In andere woorden: wat zijn je verdere eisen? Op vemrogen moet je zoals gezegd niet letten en de aan te sluiten speakers moet binnen dit segment allemaal geen probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 24-01-2013 17:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 1990BW
Bedankt voor de reacties, ik kreeg al de indruk dat max. vermogen niets zegt.
Het formaat van de reciever maakt niet uit zolang de geluidskwaliteit goed is en er 4 hdmi uitgangen op zitten dan ben ik tevreden.
Zo'n kalibratie tool voor de speakers, die bij deze recievers zitten, lijkt mij ook handig.
Zie ik nog goede alternatieven over het hoofd? Mijn budget is 250 euro.

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik neem aan dat je 4 ingangen bedoelt ;-).

Ik heb de Marantz NR1402 gekocht maand geleden. Ik ben er zeer te vreden mee! Goed geluid en zeer makkelijk in te stellen.
De microfoon die er bij zit werkt echt op! Had eerst mijn twijfels dus begon het zelf aan te passen maar kreeg net niet echt goed afgesteld.
Toch maar die microfoon er bij gepakt en whoow het klinkt nu goed ^-^.

Ik zelf heb het idee dat ondanks dat het 50 watt is er genoeg herrie uit komt ;-).

Heb een set Boston A25 en een canton subwoofer (onbekend welk type...) Als ik de receiver helemaal open draai dan genieten ze 2 huizen verder op nog mee.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb gelijk maar even een review geschreven van de NR1403, wellicht nuttig voor je: productreview: Marantz NR1403 review door JPS

• 1990BW
Het is de Marantz geworden.
Bedankt voor jullie input!
Pagina: 1