Nav bovenstaande bericht uit "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2" heb ik deze schijf op 5 januari besteld bij bol.com zelf (dus GEEN partner) en bevestigd gekregen en met mij verscheidene andere tweakers.Mcctje schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:25:
http://www.bol.com/nl/p/w...ive-3tb/1003004011667004/
139 euro voor een 3tb schijf. Nog goedkoper dan alleen de schijf te kopen.
Ongeveer 40 euro goedkoper dan de laagste in de PW hiermee komen ze niet weg als prijsfout.
pricewatch: Western Digital My Book Live 3TB
Dit is een netwerkschijf dus niet vergelijkbaar met de Aldi schijf.
Op 14 januari kreeg ik de volgende mail van bol.com mbt de bestelling:
"Geachte heer xxxx,
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8087847250 helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.
Titel: Western Digital My Book Live - 3TB - Western Digital
Aantal: 1
Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 01 februari 2013 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.
Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.
Met vriendelijke groet,
bol.com"
Vervolgens op 22 januari:
" Geachte heer xxxx,
Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer xxxx te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Bestelnummer: xxxx
Artikel: Western Digital My Book Live - 3TB - Western Digital
Aantal: 1
Betaalmethode: iDEAL
U heeft uw artikel(en) al betaald via iDEAL. Als uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat, dan wordt het betaalde bedrag pas teruggestort nadat alle artikelen uit uw bestelling zijn geleverd.
Mocht u een cadeaubon hebben gebruikt om een artikel af te rekenen dat nu is geannuleerd dan wordt deze binnen 24 uur automatisch opgewaardeerd. U kunt dit zien in uw account.
Met vriendelijke groet,
bol.com"
Inmiddels is het geld teruggestort op mijn rekening.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Hebben meerdere tweakers deze bestelling niet geleverd gekregen.
2. Heeft iemand nog een screendump mbt de prijzen en verkrijgbaarheid van het product in de periode vanaf 5 janauri (het moment van mijn bestelling?). Ik weet zelf dat de schijf een tijd na 5 januari nog gewoon als verkrijgbaar bij bol.com stond aangegeven op de bol.com site en ook tegen een hogere prijs. Als je nu kijkt op de bol.com site is de schijf slechts nog verkrijgbaar bij partners van bol.com (maar nog wel gewoon verkrijgbaar dus..evenals bij alle andere normale webshops, zie pricewatch).
3. Heeft bol.com geen leveringsplicht of iets dergelijks als het artikel nog geruime tijd als beschikbaar op de website heeft gestaan en momenteel ook gewoon nog leverbaar is via partners? Wat kan ik doen om alsnog het artikel of een vervangend artikel geleverd te krijgen?
Alvast bedankt voor de input.
(bol.com mail van 22 januari verbeterd omdat ik per ongeluk 2 keer dezelfde email van bol.com gequote had)
[ Voor 14% gewijzigd door melk0r op 24-01-2013 21:25 ]
Laat maar..