Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Jonge tweakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet helemaal het goede topic deel maar mijn werk is school.

Ik begin steeds meer jonge tweakers te zien hier maar heel weinig echt van mijn leeftijd (13,14,15 jaar) en ik denk dat dit best wel een grote bdoelgroep, wij groeien hier namelijk mee op en hebben allemaal een mobiele telefoon. Veel kinderen weten er niks van en kopen een telefoon. Bij mij op school ben ik echter wel eens de systeembeheerders te slim af op het pc deel, ik word dan ook vaker gevraagt voor de klusjes dan de systeembeheerders.

Ik zou graag een paar tips willen ontvangen wat de tweakers hier heeft overtuigt. De kinderen bij mij in de klas gebruiken tweakers.net vooral voor de pricewatch en het game/console deel. Ik gebruiik het echter ook voor pc, telefoon en tablet.

Ik type dit nu in een tussen uur en tegenover hoor je al mensen: 'Wat doe je?' Ik hecht geen idee, waarom gaat dat nou weg?'

Waarna ik weer word geroepen, daarom een oproep aan alle jonge tweakers waarom jullie op tweakers.net zijn gegaan en hoe je andere jongeren het beste kan informeren over telefoons, tablets en pc en hoe je ze kan laten warmlopen voor tweakers.net.

Alvast bedankt,

Max998.

Edit: Mijn idee met de kinderreviews was een idee dat er een soort automatische scorekaart wordt ingevoerd, je hebt een grote voorkeur voor goede graphics dus je vult dat in, dan gaat game X van een 8,5 misschien naar een 5,5 voor jou, misschien zou je zo ook kinderprofielen kunnen instellen dat er wordt meegedacht door het scoresysteem voor kinderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 15:26 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 11:05
Dus... Als ik het goed begrijp zoek je andere jongere mensen hier op tweakers, en je wilt weten waarom zij tweakers bezoeken, zodat je op die manier andere jongere mensen naar tweakers kunt verwijzen?

https://freight.associates

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mijn leeftijd (13,14,15 jaar)
* Viper® voelt zich oud ;( met z'n 32

Gaat in een hoekje zitten huilen

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Viper® schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:07:
[...]

* Viper® voelt zich oud ;( met z'n 32

Gaat in een hoekje zitten huilen
huilt mee

Maar ik vind 't wel een leuk initiatief! Ik vrees alleen dat ik zelf niet zoveel toe kan voegen. Ik was er op die leeftijd ook nog niet zo erg mee bezig, maar misschien dat dat "tegenwoordig" (oud oud oud...) anders is ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ach, wie Elmo in z'n Avatar heeft mag zich eigenlijk nog niet oud voelen :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar het is ook leuker als je met meer kinderen hier zit, misschien dat kinder reviews een idee zouden kunnen zijn (hoe zijn producten voor een kind, dat is vooral formfactor en wauw gevoel natuurlijk).

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik voel mij nou niet bepaald oud (ben zelf 19) maar ik snap ook niet echt je idee. Om de kwaliteit van reviews en dergelijken op tweakers.net hoog te houden lijkt het me niet wenselijk kinder reviews te gaan schrijven.

Voor kinder reviews moet je meer bij Nu.nl en dat soort algemene sites zijn (no offence, maar zij schrijven gewoon minder over de specs en meer over de beleving).

Het grote voordeel voor jou als jonge tweaker is dat jij nu al een heleboel leert en dus een voorsprong hebt op jou klasgenoten. Dit kan voordelen hebben zoals klusjes bij famillie , kenissen en als je de ICT in wilt, dat je misschien al wel een website kan bouwen.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Ik snap niet helemaal waar je hiermee naar toe wilt.

Als reviews in jip-en-janneke taal geschreven gaan worden dan ben ik bang dat veel Tweakers het laten afweten.

Een apart deel voor 'kinderen/tieners' vind ik ook geen slecht idee.

Zou je de TS misschien kunnen uitbreiden?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:13:
Bedankt voor de reacties maar het is ook leuker als je met meer kinderen hier zit, misschien dat kinder reviews een idee zouden kunnen zijn (hoe zijn producten voor een kind, dat is vooral formfactor en wauw gevoel natuurlijk).
Kinderreviews? Tweakers.net is een serieuze techsite, met degelijke inhoud, die gericht is op volwassen mensen. Het lijkt me niet dat er heel veel interesse is vanuit de gemiddelde bezoeker voor 'kinderreviews', alhoewel ik niet helemaal zie wat een review kindvriendelijk zou moeten maken (hele simpele taal? of juist producten die voor kinderen bedoeld zijn?).

The devil is in the details.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

-tom-562

Oliesjeik

Kinderreviews, dan krijg je dingen als
"Ik geef deze telefoon een 9, want hij is blauw en Angrybirds doet het goed"
:P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TS even aangepast en mijn idee er beter in uitgelegt.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Kinderreviews? Tweakers.net is een serieuze techsite, met degelijke inhoud, die gericht is op volwassen mensen. Het lijkt me niet dat er heel veel interesse is vanuit de gemiddelde bezoeker voor 'kinderreviews', alhoewel ik niet helemaal zie wat een review kindvriendelijk zou moeten maken (hele simpele taal? of juist producten die voor kinderen bedoeld zijn?).
Zou u even kunnen kijken in de edit van de ts.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmmm, daar heb je best een punt. Een soort simpelere reviews aangepast op een andere doelgroep. Dat vind ik eigenlijk helemaal zo gek nog niet.

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:33:
[...]

Zou u even kunnen kijken in de edit van de ts.
Waarom is een persoonlijke scorekaart alleen iets voor kinderen? :P En het maakt scores alleen maar onnodig ingewikkeld. Want als iemand in z'n review beschrijft dat het een goed product is en het bijvoorbeeld een 8 geeft, maar jij hebt ingesteld dat je voorkeuren anders zijn, dan krijgt het een 5 en klopt heel de review niet meer, want daarin stond dat het een goed product was :?
WhizzCat schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:34:
Hmmm, daar heb je best een punt. Een soort simpelere reviews aangepast op een andere doelgroep. Dat vind ik eigenlijk helemaal zo gek nog niet.
Om het even cru te stellen: als de reviews te ingewikkeld voor je zijn op T.net, dan ben je misschien wel niet de doelgroep die T.net aan wil spreken? Tweakers richt zich op serieuze mensen met interesse in techniek, met al enig verstand van zaken.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
WhizzCat schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:34:
En ik dus niet, T.net heeft als doelgroep de meer technisch onderlegde gebruikers, voor simpele reviews heb je beslist.nl etc. voor uitgebreide, technische reviews kom ik juist naar t.net

Try SCE to Aux

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
ik zit vanaf mijn 13e op tweakers, ben nu 15. Op de pc gebruik ik het vooral voor het forum en de v&a, het nieuws kijken doe ik liever op de tweakers app omdat ik die overzichtelijker vind. Voor mijn leeftijd heb ik zeer uitgebreide ict-kennis op vele gebieden. Ik zit in 4e klas havo en loop rond met een Jiayu G3, die aan het beginnen werd uitgemaakt voor chinese prut. Maarja, de wildfire s bezitters zitten toch wel een beetje jaloers te staren naar mijn 4,5" hd ipspaneel. En die 2750mah accu uit china zou volgens hun ook wel binnenkort een keer ontploffen. Soms vind ik het wel jammer dat er weinig leeftijdsgenoten rondlopen met dezelfde kennis als ik :(

druk en typefouten voorbehouden

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 23:25
Ik denk eerder dat artikelen dan waarde verliezen dan dat het echt iets serieus zal bijdragen aan Tweakers.net. Alhoewel Tweakers.net momenteel al vrij algemeen is, hebben reviews en artikelen ook een opvoedkundige en leerzame waarde. Ik denk dat dat ook één van de punten is waarom de site bezoekers trekt.

• lutkeveld
hostler schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:19:
Ik snap niet helemaal waar je hiermee naar toe wilt.

Als reviews in jip-en-janneke taal geschreven gaan worden dan ben ik bang dat veel Tweakers het laten afweten.

Een apart deel voor 'kinderen/tieners' vind ik ook geen slecht idee.

Zou je de TS misschien kunnen uitbreiden?
Dit vind ik al bijna discriminatie. Alsof jonge tweakers alleen maar onzin uitkramen. Deze review heb ik gemaakt op 13 jarige leeftijd: productreview: Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 review door lutkeveld
Er zijn zat 20 jarige tweakers die reviews op veel lager niveau hebben.

• Hahn
lutkeveld schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Dit vind ik al bijna discriminatie. Alsof jonge tweakers alleen maar onzin uitkramen. Deze review heb ik gemaakt op 13 jarige leeftijd: productreview: Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 review door lutkeveld
Als jongeren op 13-jarige leeftijd ook al prima mee kunnen komen met het niveau hier (wat jij met deze post probeert aan te geven), wat heeft het idee van kinderreviews voor zin dan?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Misschien dat ik oud ben (27), maar ik begrijp helemaal niks van de eerste post.

• lutkeveld
Hahn schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:45:
[...]

Als jongeren op 13-jarige leeftijd ook al prima mee kunnen komen met het niveau hier (wat jij met deze post probeert aan te geven), wat heeft het idee van kinderreviews voor zin dan?
Als ik het goed begrijp is het oorspronkelijke idee dus een apart tiener/kinder gedeelte waar je vrijwillig kan posten? Ik dacht namelijk dat het hier om een kindergedeelte ging waar je in geplaatst werd op basis van leeftijd.

@hierboven Ik zou het ook fijn vinden als het idee is concreter word uitgelegd

[ Voor 7% gewijzigd door lutkeveld op 24-01-2013 15:50 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:12
shoombak schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:48:
Misschien dat ik oud ben (27), maar ik begrijp helemaal niks van de eerste post.
Je bent niet de enige ;( Wat een ongestructureerde brei woorden...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

lutkeveld schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:49:
[...]

Als ik het goed begrijp is het oorspronkelijke idee dus een apart tiener/kinder gedeelte waar je vrijwillig kan posten? Ik dacht namelijk dat het hier om een kindergedeelte ging waar je in geplaatst werd op basis van leeftijd.
Nee, dat lijkt mij niet handig. Er moet natuurlijk gewoon te kiezen zijn lijkt mij. De TS is immers al prima op weg hier dus dat zou een keuze moeten zijn :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Avalaxy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:50:
[...]

Je bent niet de enige ;( Wat een ongestructureerde brei woorden...
kindertaal :+

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Waarom is een persoonlijke scorekaart alleen iets voor kinderen? :P En het maakt scores alleen maar onnodig ingewikkeld. Want als iemand in z'n review beschrijft dat het een goed product is en het bijvoorbeeld een 8 geeft, maar jij hebt ingesteld dat je voorkeuren anders zijn, dan krijgt het een 5 en klopt heel de review niet meer, want daarin stond dat het een goed product was :?
Mijn idee was meer voor een snellere review, je bekijkt even de scorekaart en dat is het.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Tijd voor een Tweakers Kid's Forum... :)F Compleet met op kinderen gerichte ads etc. Ik zie kansen! :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:51:
Tijd voor een Tweakers Kid's Forum... :)F Compleet met op kinderen gerichte ads etc. Ik zie kansen! :)F
Hmm, ja, ik denk dat er ook wel een hoop advertentie opbrengsten in zouden kunnen zitten als er genoeg kinderen op af komen.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:07

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Mijn idee was meer voor een snellere review, je bekijkt even de scorekaart en dat is het.
Dit bestaal al :P

Maar goed, er zijn andere jongeren, sommige zijn al doorgedrongen tot de HK.
F.West98 bijvoorbeeld, er zijn zelfs maar weinig volwassen users welke een betere bijdrage leveren..

Mijn SNES verzameling!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Met Painkill.. je kunt gewoon van producten die je hebt op Tweakers alleen de scorekaart invullen en het qua tekst leeg laten. Heb je een overzicht v/d scores en meer niet. Dus als dat is waar je naar zocht, kun je stoppen met zoeken. Om bijv. maar een review van mezelf als voorbeeld te gebruiken. Niet van elk product ga ik de moeite nemen om uitgebreid een review van te schrijven. Maar een enkele scorekaart invullen is zo gedaan. Dan kan de rest in de pricewatch toch zien welke producten goed beoordeeld worden en blijft de pricewatch dus up to date :)

Verwijderd

Topicstarter
Joosie200 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:44:
[...]

Met Painkill.. je kunt gewoon van producten die je hebt op Tweakers alleen de scorekaart invullen en het qua tekst leeg laten. Heb je een overzicht v/d scores en meer niet. Dus als dat is waar je naar zocht, kun je stoppen met zoeken. Om bijv. maar een review van mezelf als voorbeeld te gebruiken. Niet van elk product ga ik de moeite nemen om uitgebreid een review van te schrijven. Maar een enkele scorekaart invullen is zo gedaan. Dan kan de rest in de pricewatch toch zien welke producten goed beoordeeld worden en blijft de pricewatch dus up to date :)
Ik doelde meer op de professionele reviews van de redactie met zo'n soort aangepaste scorekaart voor bijvoorbeeld kinderen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om nog even terug te komen op het hoofdonderwerp, hoe kom je bij de jonge tweakers?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

lutkeveld schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Hoe is dat discriminatie? Het gros van de gebruikers op Tweakers zijn geen kinderen/tienertjes. Als reviews in Jip en Janneke taal geschreven gaan worden dan is het logisch dat veel Tweakers het laten afweten.

Waar staat dat ik vind dat jongere Tweakers enkel onzin uitkramen? Jip en Janneke taal is iets totaal anders. (Misschien had ik mijn post in Jip en Janneke taal moeten schrijven...)

Dat jij zo'n ontzettend IT genie bent voor je leeftijd vind ik hartstikke mooi, dat je een uitgebreidere review schrijft dan anderen zegt natuurlijk niets over je niveau.
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:18:
Maar om nog even terug te komen op het hoofdonderwerp, hoe kom je bij de jonge tweakers?
Wat bedoel je precies?

[ Voor 18% gewijzigd door hostler op 24-01-2013 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten hoe het ervoor staat met de jongere tweakers en hoe de jongere onder ons op tweakers.net zijn gekomen want dan kan ik eens kijken of er nou echt veel jongeren op tweakers.net zitten (voornamelijk 12/13/14/15 jaar dan).

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:14
Ik was ongeveer 13 toen ik naar tweakers ging, kwam voornamelijk vanwege mijn interesse in het bouwen van een PC.

Verwijderd

Topicstarter
triesvan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:13:
Ik was ongeveer 13 toen ik naar tweakers ging, kwam voornamelijk vanwege mijn interesse in het bouwen van een PC.
Maar zou je me dan willen zeggen hoeveel je er toen ongeveer achter zat?

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:31:
[...]

Maar zou je me dan willen zeggen hoeveel je er toen ongeveer achter zat?
elke dag gewoon even om het nieuws te bekijken, en ondertussen paar uur bezig geweest met reviews bekijken/pc samenstellen.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

shoombak schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:48:
Ik ben nog een stuk ouder en na het lezen van de eerste post compleet in de war. :$

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:50:
Edit: Mijn idee met de kinderreviews was een idee dat er een soort automatische scorekaart wordt ingevoerd, je hebt een grote voorkeur voor goede graphics dus je vult dat in, dan gaat game X van een 8,5 misschien naar een 5,5 voor jou, misschien zou je zo ook kinderprofielen kunnen instellen dat er wordt meegedacht door het scoresysteem voor kinderen.
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:17:
[...]
Ik doelde meer op de professionele reviews van de redactie met zo'n soort aangepaste scorekaart voor bijvoorbeeld kinderen.
Dan zet ik dit topic door naar Geachte Redactie, daar is een dergelijke discussie/vraag beter op z'n plek :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54

Snippertje

Light up your life

Sinner schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:49:
[...]

Ik ben nog een stuk ouder en na het lezen van de eerste post compleet in de war. :$
Ik snap er ook helemaal niets van en de reacties die daarop volgen snap ik nog minder. Kan iemand even een vertaling maken voor de wat oudere tweakers :+ ?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Snippertje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:18:
[...]

Ik snap er ook helemaal niets van en de reacties die daarop volgen snap ik nog minder. Kan iemand even een vertaling maken voor de wat oudere tweakers :+ ?
Kort gezegd: de TS wil dat Tweakers kind vriendelijker word, denk ik. :?

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:27
Ik snap de bedoeling hier ook niet helemaal van. Ik mag mij ook tot de generatie "jonge tweakers" rekenen, maar ik snap de toevoeging hier niet helemaal van. Wat wil je hier nu precies mee bereiken? Als je wilt weten hoe "jonge" tweakers hier zijn geëindigd, dan kan ik denk ik niks anders zeggen dan interesse voor elektronica.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 17:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:13:
Ik vraag me af of er voor jeugdige tweakers andere eisen aan producten worden gesteld dan voor oudere tweakers, behalve dat jullie waarschijnlijk veel minder besteedbaar inkomen hebben. Dat kan opgelost worden door ook eens budgetproducten te vergelijken in een categorie zoals smartphones. Browsen, gamen, instant messagen, facebooken, video's kijken en allerlei apps installeren doen we waarschijnlijk allemaal op onze smartphones. Gamen is het meest veeleisend.

Verder ben je als jeugdige tweaker welkom om productreviews te schrijven vanuit jouw belevingswereld. Jeugdige tweakers die geen enkel schrijftalent hebben zullen waarschijnlijk niet zo snel de behoefte hebben om een uitgebreide review te schrijven.

Ik was zelf 18 jaar toen ik met Tweakers begon en veel van de eerste crewleden waren nog jonger. Anand Lal Shimpi van AnandTech was 15 toen hij met zijn site begon. Een 14-jarige vwo'er die zijn best doet op een review schrijft een beter artikel dan de onsamenhangende brouwsels die volwassenen hier soms aanbieden :P .

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

triesvan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:13:
Toen ik 13 (eind 1990) werd bestond er nog geen tweakers. Een analoog modem kostte toen dik 300 euro ofzo, en internet was alleen voor universiteiten en andere onderzoekslabs :P Je had hooguit BBS'en ;)

Maar je snijdt wel een leuk fenomeen aan: kinderen < 16 (lijkt me een mooie grens) die steeds meer met internet en websites doen. Met de integratie van GoT en de frontpage komt er steeds meer voor de gemiddelde user beschikbaar. Voor een lid betekent dat echter ook onverkort dat aan de algemene voorwaarden en daarmee de benodigde gedragingen voldaan moet worden. Het vervelende van pubers is echter dat ze redelijk onbesuisd en onberekenbaar kunnen zijn. Het is niet voor niks dat bijvoorbeeld een site als Facebook zo sterk op kinderen let; bij dingen die (al dan niet wettelijk) niet door de beugel kunnen worden zij er op aangesproken.
Kids op het forum betekent imho dan ook impliciet meer modereren en scherper in de gaten houden van de users, en ik vraag me af in hoeverre de huidige crew zichzelf als een veredelde babysit wil zien ;)

Daarbij: als je er de Algemene voorwaarden even bijpakt, loopt je ook tegen het problem aan dat een evt verantwoordelijkheid bij het Lid (de user) dus ligt, en dat T.net die kan verhalen. Bij volwassenen is dat geen probleem, maar voor kinderen onder de 16 wordt dat denk ik even een stukje anders, omdat daar de ouders uiteindelijk verantwoordelijk zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sinner

Sinner

Toen ik 13 was kwam de Lisa net uit. -O-

Maar "kinderen" komen hier natuurlijk toch wel, denk ook niet dat iemand daar op tegen is.
Ik vind het altijd ver vermakelijk al me (weer) eens de les wordt gelezen door een 15-jarige
welke meer verstand van sommige zaken heeft dan dat ik heb. Maar dan heb ik het wel over
"kinderen" met een technische aanleg en welke vaak ook wel weten waar ze over praten.
Die zullen tweakers.net sowieso wel vinden, en de kids welke er niks van (willen) snappen
daar zijn andere forums voor. Is niet flauw bedoeld, maar gewoon de realiteit. Just my two cents.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-11 12:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
Femme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:23:
[...]
Ik vraag me af of er voor jeugdige tweakers andere eisen aan producten worden gesteld dan voor oudere tweakers, behalve dat jullie waarschijnlijk veel minder besteedbaar inkomen hebben.
Mwa, dat zou ik nog niet zo snel zeggen. Wellicht met apparaten als nieuwe processor of een NAS (om even iets te zeggen), maar daar hebben kinderen van die leeftijd doorgaans sowieso geen interesse in.

Als het echter gaat om een smartphone of de nieuwste game dan zul je je verbazen over wat de meeste kinderen hebben. Bedenk wel dat kinderen van die leeftijd nog niet echt vaste lasten hebben. Als ze een bijbaantje hebben, wat spaargeld of gulle ouders dan kan dat volledig opgaan aan die aankopen.

Ik denk dat er een groter verschil zit in dat het reguliere publiek hier doorgaans veel meer waarde hecht aan feiten, benchmarcs etc., waar de meeste kinderen - en eigenlijk mensen in het algemeen - andere factoren zwaarder laten wegen (de kleur van een telefoon is bijvoorbeeld van groter belang dat dat die component X versie 1.y ; of bijvoorbeeld of je dat spel nu wel of niet op mooie settings soepel kan draaien i.p.v. X FPS).

Daaropvolgend wil ik zeggen dat de meeste kinderen niet op tweakers zitten en die er op zitten zijn volgens mij juist wel weer gewoon geïnteresseerd in de gewone artikelen. Dus eigenlijk gewoon zo laten zoals het nu is. :)
Het ene kind is de andere ook niet; ik heb een zusje van die leeftijd en die weet nu ook gewoon hoe ze met de Pricewatch om moet gaan en wat bepaalde waardes bij reviews zeggen. Die weet zelfs welke processor er in haar mobieltje zit :P
Sinner schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:41:
Die zullen tweakers.net sowieso wel vinden, en de kids welke er niks van (willen) snappen
daar zijn andere forums voor. Is niet flauw bedoeld, maar gewoon de realiteit. Just my two cents.
Oh, ik denk ook zeker dat dat wel zo is. Ik was met die leeftijd gewoon erg geïnteresseerd in juist de details. Hangt dus meer van de persoon af dan daadwerkelijk de leeftijd.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hahn schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:36:

Om het even cru te stellen: als de reviews te ingewikkeld voor je zijn op T.net, dan ben je misschien wel niet de doelgroep die T.net aan wil spreken? Tweakers richt zich op serieuze mensen met interesse in techniek, met al enig verstand van zaken.
Niet dus, de doelgroep is in de loop der jaren dermate verschoven dat het meer en meer mainstream is geworden en ook deze doelgroep spreekt men dus aan, [EDIT]daarnaast ken ik persoonlijk 2 jongeren 1 van 13 de ander 14 en die lezen dagelijks tweakers en posten dagelijks op een serieuze manier, ben benieuwd hoeveel van de jongeren dit op deze site zouden doen maar dat ze er zijn lijkt me wel het geval.
Al is het inderdaad zo dat de gemiddelde 13 jarige wellicht eerder voor andere sites zou kunnen kiezen.
Zelf was ik ook een jaar of 14-15 toen ik al helemaal into pc's zat en alle techniek die er bij kwam kijken, toen zat ik ook op dit soort sites.
Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd hoe veel procent van de geregistreerde leden daadwerkelijk onder de 18 is en dan bv tussen de 13-16 jaar zou zijn.
Verder denk ik dat wat de ts zou willen zien hem niet gaat worden, wel juich ik het echt van harte toe dat jongere tweakers ook reviews schrijven over hun producten en ook vanuit hun beleving. :)

[ Voor 62% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 00:19 ]

Liefhebber van Tweakers

• Hahn
pino85 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:10:
[...]

Niet dus, de doelgroep is in de loop der jaren dermate verschoven dat het meer en meer mainstream is geworden en ook deze doelgroep spreekt men dus aan.
Tweakers is inderdaad al meer mainstream gegaan, maar als het niveau alsnog te hoog is voor (bijvoorbeeld) 13-jarigen, dan is dat toch niet de doelgroep waar Tweakers op mikt.

Verwijderd

Wat niet is kan nog komen Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/swhip.gif

Verwijderd

Topicstarter
Bij kinderen gaat het gewoon om bang for buck, dus misschien dat een stukje voor de jongere tweakers.net of meer bang for buck reviews meer kinderen kunnen trekken. net als die review van het laatst voor producten onder de 100 Euro met Android, meer van dat soort reviews.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bolletje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:53:
[...]
Mwa, dat zou ik nog niet zo snel zeggen. Wellicht met apparaten als nieuwe processor of een NAS (om even iets te zeggen), maar daar hebben kinderen van die leeftijd doorgaans sowieso geen interesse in.
Denk dat dit niet alleen geldt voor jongeren maar ook de ouderen zijn een specifieke doelgroep. Computer Idee speelt daar bijvoorbeeld handig op in. Maar ik denk dat Tweakers al mainstream genoeg is en veel mensen aanspreekt.

Verwijderd

Topicstarter
infidel011 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:45:
Ik snap de bedoeling hier ook niet helemaal van. Ik mag mij ook tot de generatie "jonge tweakers" rekenen, maar ik snap de toevoeging hier niet helemaal van. Wat wil je hier nu precies mee bereiken? Als je wilt weten hoe "jonge" tweakers hier zijn geëindigd, dan kan ik denk ik niks anders zeggen dan interesse voor elektronica.
Hoe zijn ze hier gekomen, wat zijn de basis interesses?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag:

Vinden jullie tweakers.net al kindvriendelijk genoeg, een apart kids deel om kinderen te werven zou nog niet eens zo gek zijn. Wij zijn de volgende generatie en de huidige mist behoorlijk wat in ICT in Nederland, misschien dat je zo dus kinderen die richting op kan laten bewegen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:34:
Hoe zijn ze hier gekomen, wat zijn de basis interesses?
Behalve dat het misschien voor jou persoonlijk leuk of interessant is om te weten hoe leeftijdgenoten hier terecht komen en waar ze dan precies voor komen, kan je me uitleggen wat de meerwaarde is van deze informatie ?
Wat verwacht je van Tweakers.net met deze informatie te gaan doen, vind je bijvoorbeeld dat het niet laagdrempelig genoeg is, te serieus of ontbreken er elementen op de site ?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:37:

Vinden jullie tweakers.net al kindvriendelijk genoeg, een apart kids deel om kinderen te werven zou nog niet eens zo gek zijn. Wij zijn de volgende generatie en de huidige mist behoorlijk wat in ICT in Nederland, misschien dat je zo dus kinderen die richting op kan laten bewegen.
De ''volgende'' en de ''huidige'' generatie is ietwat te simpel gesteld denk ik. Er zullen ongetwijfelt iedere dag/week weer nieuwe mensen een account aanmaken hier, en daar zal vast ook jeugd tussen zitten. Dus een generatiekloof merk ik hier niet op Tweakers. Natuurlijk zal de ene gebruiker nog verder terug kunnen grijpen in het verleden dan de andere, maar je ziet Tweakers.net ook niet actief ouderen werven om (nog meer) ervaring binnen de community te krijgen.

Dus het duidelijk onderscheid maken tussen junioren en senioren lijkt mij ook niet zo slim.

Edit, Als Hippo straks de spreekwooordelijke videorecorder niet meer kan instellen en een rekenmachine nodig heeft met jumboknoppen dan open ik er hier wel een topic over :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hippocampus op 25-01-2013 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:18:

De ''volgende'' en de ''huidige'' generatie is ietwat te simpel gesteld denk ik. Er zullen ongetwijfelt iedere dag/week weer nieuwe mensen een account aanmaken hier, en daar zal vast ook jeugd tussen zitten. Dus een generatiekloof merk ik hier niet op Tweakers. Natuurlijk zal de ene gebruiker nog verder terug kunnen grijpen in het verleden dan de andere, maar je ziet Tweakers.net ook niet actief ouderen werven om (nog meer) ervaring binnen de community te krijgen.

Dus het duidelijk onderscheid maken tussen junioren en senioren lijkt mij ook niet zo slim.
Het ging mij er vooral om dat er veel banen zijn in de ICT op dit moment, als je er nu dus kinderen voor zou kunnen intresseren.

http://nos.nl/artikel/424...ort-aan-ictpersoneel.html

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Lees beide maar eens door, ik had het misschien niet helemaal goed uitgelegt.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:23:
Het ging mij er vooral om dat er veel banen zijn in de ICT op dit moment, als je er nu dus kinderen voor zou kunnen intresseren.
Even zonder je links te lezen: Je voorstel is nobel, maar is dat niet meer de taak van de overheid (ministerie voor onderwijs) en het bedrijfsleven zelf ?
Bovendien zie ik regelmatig werving/reclame op Tweakers.net langskomen, en is er ook zoiets als Jobs

Tweakers.net is geen school (ook geen helpdesk) het is eerder een verzameling ict gerelateerde enthousiastelingen.

(edit: misschien is het interessant voor Tweakers om ook een gedeelte te maken met opleidingen, maar dat moet je dan even voorstellen in lieve adjes)

[ Voor 14% gewijzigd door Hippocampus op 25-01-2013 15:46 ]

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Tweakers.net is geen school (ook geen helpdesk) het is eerder een verzameling ict gerelateerde enthousiastelingen.
Dat beeld is op bepaalde punten toch wel aan het vervagen in de loop der jaren, mensen kunnen hier prima vragen stellen(helpdesk) over alles van A tot Z als ze problemen hebben, en dat hoeft niet over ICT gerelateerde problemen te gaan.
Het is denk ik dan ook een achterhaald beeld om te stellen dat tweakers.net een verzameling zou zijn van ict gerelateerde enthousiastelingen, zo is tweakers wel ooit begonnen met dat beeld als uitgangspunt maar anno 2013 denk ik gezien de huidige koers van tweakers.net dat dit niet meer per definitie het geval is en ook niet het beeld wat men wil uitstralen naar buiten toe.
Men wil een bredere doelgroep aanspreken en gaat dus meer mainstream, dit zal ook meer inkomen genereren dus ik snap de stap wel goed.

Natuurlijk is die groep mensen die echt op ict gericht zijn nog steeds enorm groot maar er komen steeds meer mensen die het forum voor andere onderwerpen gebruiken dan de oudere garde die ooit hier kwam puur en enkel voor ict gerelateerde onderwerpen
Maar zo kijk ik er tegen aan. :)

[ Voor 44% gewijzigd door pino85 op 25-01-2013 16:04 ]

Liefhebber van Tweakers

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nu nog een auto gerelateerd subforum en we zijn allround of wat ? :P

Ik doelde overigens meer op het verband tussen Tweakers.net en het gestelde tekort aan ict-ers door max998.

Het mooie van Tweakers.net is dat het met de tijd steeds breder wordt waardoor je steeds meer ''kennis in huis'' hebt. Helaas zitten daar ook nadelen aan, zoals de hele kudde aan nieuwelingen een beetje op te leiden in het gebruik van de site of minder specifieke (vul hier uw interesse in) nieuwsberichten.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:02
Hahn schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:16:
[...]
Tweakers is inderdaad al meer mainstream gegaan, maar als het niveau alsnog te hoog is voor (bijvoorbeeld) 13-jarigen, dan is dat toch niet de doelgroep waar Tweakers op mikt.
En hier heeft Hahn wat mij betreft een goed punt. Wanneer je het niveau meer gaat "verlagen" (laat ik het maar zo noemen) zal er ook een veelvoud aan helpdesk-vragen komen.
Maar wellicht kan er naast tweakers.net wel een tweakkids.net komen oid. speciaal op jongeren gericht :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Even zonder je links te lezen: Je voorstel is nobel, maar is dat niet meer de taak van de overheid (ministerie voor onderwijs) en het bedrijfsleven zelf ?
Bovendien zie ik regelmatig werving/reclame op Tweakers.net langskomen, en is er ook zoiets als Jobs

(edit: misschien is het interessant voor Tweakers om ook een gedeelte te maken met opleidingen, maar dat moet je dan even voorstellen in lieve adjes)
Wat dacht u dan van een kindergedeelte en opleiding, voor 11/12 tot 20 jaar ofzo, ook opgesplitst in twee delen, tweakkids, er zijn er genoeg en inkomsten ook hoor voor tweakers.net

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:32:
Wat dacht u dan van een kindergedeelte en opleiding, voor 11/12 tot 20 jaar ofzo, ook opgesplitst in twee delen, tweakkids, er zijn er genoeg en inkomsten ook hoor voor tweakers.net
Zeg/tik maar gewoon je of jij hoor :)

Ik denk als je deze voorstellen goed onderbouwd voorlegt hier, je in ieder geval verder komt dan in dit draadje.

Verder maakt het voor mij persoonlijk niet uit of Tweakers.net een speciaal onderdeel maakt voor jeugd, maar denk zelf ook na over hoe je dat in zijn werk ziet gaan. Het is denk ik niet de bedoeling dat het de ''ballenbak'' van Tweakers gaat worden, er zullen ook moderators moeten komen bv.

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:58:
[...]

Zeg/tik maar gewoon je of jij hoor :)

Ik denk als je deze voorstellen goed onderbouwd voorlegt hier, je in ieder geval verder komt dan in dit draadje.

Verder maakt het voor mij persoonlijk niet uit of Tweakers.net een speciaal onderdeel maakt voor jeugd, maar denk zelf ook na over hoe je dat in zijn werk ziet gaan. Het is denk ik niet de bedoeling dat het de ''ballenbak'' van Tweakers gaat worden, er zullen ook moderators moeten komen bv.
Wat dacht je van bijvoorbeeld F.West98, deze tweaker levert al een goede bijdrage en er zijn zeker nog een paar andere goede tweakers leden die jong zijn en dit kunnen.

• Sinner

Sinner

Met alle respect, maar het lijkt me sterk dat jonge tweakers zoals genoemde
F.West nou echt behoefte hebben aan een aangepast "kinderdeel" op GoT..

Verwijderd

Topicstarter
Sinner schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:44:
Met alle respect, maar het lijkt me sterk dat jonge tweakers zoals genoemde
F.West nou echt behoefte hebben aan een aangepast "kinderdeel" op GoT..
Die groep niet maar om de kinderen te interesseren voor de ICT, daar zijn op dit moment heel veel vrije banen en deze generatie waar ik onder val moet die gaan vrije banen gaan opvullen. Daarom kan je via zo'n kidsdeel veel kinderen interesseren denk ik om is te gaan kijken voor de ICT.

700.000 banen btw op dit moment in Europa ;)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 13:18

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:12:
[...]

Die groep niet maar om de kinderen te interesseren voor de ICT, daar zijn op dit moment heel veel vrije banen en deze generatie waar ik onder val moet die gaan vrije banen gaan opvullen. Daarom kan je via zo'n kidsdeel veel kinderen interesseren denk ik om is te gaan kijken voor de ICT.

700.000 banen btw op dit moment in Europa ;)
Je bent 13, en tegen de tijd dat je klaar bent voor de arbeidsmarkt is het bijna 10 jaar later. Tegen die tijd kan e.e.a. er weer heel anders voorstaan hoor ;)

• Sinner

Sinner

Koppensneller schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:28:
[...]

Je bent 13, en tegen de tijd dat je klaar bent voor de arbeidsmarkt is het bijna 10 jaar later. Tegen die tijd kan e.e.a. er weer heel anders voorstaan hoor ;)
Dat dus.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik was 13 toen ik registreerde op Tweakers. Nu ben ik 16 :)

Maar ik snap je idee niet helemaal. Het klinkt alsof het niveau lager moet, speciaal voor kinderen? Dat lijkt me geen goede ontwikkeling.

Kijk, als je het niveau op Tweakers te hoog vindt, val je gewoon niet in de doelgroep van Tweakers imho.

Tweakers als F.West98 leveren inderdaad een goede bijdrage en zijn nog jong, maar juist dat bewijst dat er geen kindergedeelte nodig is, omdat ze al een hoog niveau hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 27-01-2013 21:39 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Sinner schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:41:
Toen ik 13 was kwam de Lisa net uit. -O- .
De Lisa? Is dat een voorloper op de Foxy ofzo :)

On-topic: ik vind het idee van TS positief. Altijd goed om te zien dat mensen, van welke doelgroep dan ook, met voorstellen komen om t.net te verbeteren :)

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Wat dacht je van bijvoorbeeld F.West98, deze tweaker levert al een goede bijdrage en er zijn zeker nog een paar andere goede tweakers leden die jong zijn en dit kunnen.
Users zoals F.West98 zijn juist het voorbeeld dat een kindergedeelte misschien helemaal niet nodig is, want hij kan prima meekomen met de 'grote mensen'.

Ik was zelf 14 toen ik hier registreerde (inmiddels 11 jaar geleden, ouwe lul dat ik ben :+) en ik heb juist veel geleerd omdat het niveau hier hoger is (en de verwachtingen ook) dan op een forum waar kinderen over de nieuwe flippo's en Pokémon-afleveringen praten.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik ben zelf 16, en ik loop hier al een paar jaar rond. Ik denk niet dat je tweakers anders moet maken van kinderen, ik heb persoonlijk juist heel veel geleerd van het 'vallen en opstaan' hier in Tweakers. Met weet ik veel hoeveel gesloten topics, pushmessages van mods en een keer een ban van een week, ging het niet 1-2-3, maar je leert juist zo ongelofelijk veel van het proberen mee te praten hier.

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:35:
Ik was 13 toen ik registreerde op Tweakers. Nu ben ik 16 :)

Maar ik snap je idee niet helemaal. Het klinkt alsof het niveau lager moet, speciaal voor kinderen? Dat lijkt me geen goede ontwikkeling.

Kijk, als je het niveau op Tweakers te hoog vindt, val je gewoon niet in de doelgroep van Tweakers imho.

Tweakers als F.West98 leveren inderdaad een goede bijdrage en zijn nog jong, maar juist dat bewijst dat er geen kindergedeelte nodig is, omdat ze al een hoog niveau hebben.
Het is meer bedoeld om te kunnen interesseren, er zijn niet veel kinderen geintresseerd in de ICT, met een tweakkid deel bijvoorbeeld kan je dat op z´n minst proberen.

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Tweakers Junior. Ik voel em wel! :)

Jammer dat ik het niet voor het zeggen heb...

[ Voor 47% gewijzigd door Tweakjur op 28-01-2013 15:53 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 19:28
Precies wat beatboxx zegt, ik ben hier ook geregistreert sinds ik geloof mn 13e (nu bijna 16) en heb van de steile leercurve juist veel geleerd. Als het niveau hier niet zo hoog had gelegen was ik wel bij een site gebleven die breder qua aanbod is zoals nu.nl. Tweakers moet zich dan ook op kwaliteit en diepgang imo blijven onderscheiden.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Leuk om te zien dat er hier zo uitgebreid wordt gediscussieerd over dit onderwerp. Zonder ieders dromen meteen uiteen te laten spatten, durf ik nu al wel te zeggen dat de kans dat er een 'kids versie' van Tweakers bijzonder klein is. Ik denk dat veel van de argumenten daarvoor hiervoor al benoemd zijn en sluit me daar graag bij aan :)

Verwijderd

En zo hoog is het niveau tóch al niet meer: ;)

Verwijderd in "Vraag"

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:03
Voor kinder reviews verwijs ik je door naar de user reviews daar zijn er vast wel wat te vinden.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat je dan vaak op dat soort topics komt als je aan de slag gaat met de doorsnee tiener. Dat is zeker niet wenselijk.

Een tiener met interesse van IT zal denk ik eerder zijn ei kwijt kunnen bij een site/blad als ComputerIdee (daar ben ik ongeveer 15 jaar geleden ook mee begonnen, rond m'n 15e), een blad als Computer Technics was toen net iets te hoog gegrepen, maar inmiddels is het niveau van CT toen net zo hoog als Tweakers.net nu eigenlijk is. Als artikelen wat meer op tieners moeten worden gericht dan denk ik dat dat niet bij Tweakers zou moeten, maar dat deze doelgroep bij ComputerIdee of Hardwareinfo zou moeten kijken. Wil je meer achtergrondinformatie of meer de diepte in, dan kan dat prima hier bij Tweakers

[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 04-02-2013 11:00 . Reden: links magazines ingesteld ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:15:
Leuk om te zien dat er hier zo uitgebreid wordt gediscussieerd over dit onderwerp. Zonder ieders dromen meteen uiteen te laten spatten, durf ik nu al wel te zeggen dat de kans dat er een 'kids versie' van Tweakers bijzonder klein is. Ik denk dat veel van de argumenten daarvoor hiervoor al benoemd zijn en sluit me daar graag bij aan :)
Jammer!!!!
Pagina: 1