Vervangen van oude Tannoy system 600 nearfield monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Hallo,

ik heb na mijn verhuis een compacte Marantz M-CR603 gekocht, dewelke ik nu gebruik met oude Tannoy System 600 speakers (mijn pa gebruikte die vroeger tijdens zijn dj jaren, stonden nu te verstoffen op een kast bij hem thuis). Nu zijn dit in principe studio monitors en ze klinken kraakhelder, maar ik heb altijd het gevoel dat mijn muziek wat karakter mist bij die speakers. Het klinkt allemaal nogal braaf, voor zover ik het kan uitleggen.

Ik luister nu vnl naar rock/blues/folk/funk in een ruimte van pakweg 5 op 8m. Omdat ik niet midden in stad woon heb ik niet de mogelijkheid zomaar eventjes binnen te springen in een audiowinkel om een luistertest te doen, daarom vroeg ik me af of ik met nieuwe bookshelf speakers op mijn Marantz een verschil in geluid kan krijgen?

Van budget wil ik tot pakweg 500 euro gaan, dus kwam ik uit op Monitor Audio BX2's. Er zijn alternatieven, maar het voordeel van die MA's is dat die de bass uitgang vooraan hebben, dus die kunnen dichter bij de muur staan. Ze krijgen ook overal geweldig goeie reviews.

Is het de moeite om eens naar een winkel te rijden of ben ik te veeleisend en ga ik voor dat budget er geen beter geluid uit krijgen dan die oude Tannoy's?

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Danku voor de correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Eventjes bumpen om terug in de aandacht te komen? Iemand die zich er kan over uitspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 16:15

FeaR

In GoT we trust

"Beter geluid" is altijd subjectief natuurlijk. Wellicht klinken de huidige speakers helemaal top in iemand anders oren omdat hij/zij van neutraal houdt, maar als het jouw smaak niet is dan is er niets mis mee om speakers te vervangen. Upgraden hoef je niet alleen te doen om betere speakers te willen, maar bijvoorbeeld ook omdat je een andere sound zoekt. En voor 500 euro (per paar neem ik aan?) is er meer dan genoeg keuze. Mijn inziens is het meer dan de moeite om eens naar een winkel te rijden, al was het alleen maar om je eigen sound te vinden. Neem de oude Tannoys mee om ze helemaal goed te vergelijken. Wij kunnen nu wel speakers op gaan noemen, maar het is lastig aangezien je - volgens mij - zelf ook niet echt een beeld hebt van je smaak en eisen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
Ik kan inderdaad mijn smaak moeilijk beschrijven aangezien ik nog niet veel ervaring heb met verschillende soorten speakers. Ik zal dan toch best eens een bezoekje brengen aan een audiozaak.
Bedankt voor de tip om mijn speakers mee te nemen :)
Pagina: 1