Hoe @icloud.com push email instellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben momenteel bezig met het migreren van de email adressen die via mijn provider lopen zodat ik meer vrijheid krijg bij het switchen van internet provider.

De meeste gaan naar GMail, maar mijn persoonlijke hoofdaccount, daar had ik iCloud voor in gedachten.
Helaas is mijn primaire icloud accountnaam i.v.m. de tenaamstelling niet geschikt als hoofdemail account.
Wel heb ik een alias aangemaakt met voornaam.achternaam@icloud.com. Dit adres is zo ingesteld dat het het primaire emailadres is geworden op mijn devices.

Echter krijg ik pushmail niet voor elkaar. Als ik een mail naar het betreffende icloud adres stuur zie ik niets gebeuren op de iDevices. Wanneer ik de mail app open dan wordt de mail meteen bijgewerkt en dus ontvangen. Ik zag op mijn iPad net wel dat na een x-tal minuten er een badge symbooltje kwam. Maar verder geen melding (is wel ingesteld in het notificatiecentrum)

Ik heb al oplossingen gevonden zoals:
The same problem:
(1) close all apps in the background
(2) restart your iOS 5 device
(3) send an e-mail from another client
(4) waiting for push mail
--> it should work at this time (there is no mail.app in the background)

(5) now open the mail.app on your iOS 5 device, and send it to the background
(6) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it works (with the mail.app in the background)

(8) now close the mail.app completely (kill the app from running in the background)
(9) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it doesn't work
Maar die werkt bij mij in het geheel niet (bij alle stappen dus niet).

Daarnaast nog wat 'oplossingen' geprobeerd die ik nu zo snel niet kan terug vinden. Meestal hadden ze te maken met de volgordes waarin je zaken aan- en uitzet.

Gaat om:
iPad mini (wifi)
iPad 2 (wifi/3g)
iPhone 4

Heeft iemand een oplossing voor mij?