Website bugs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297472

Topicstarter
De laatste tijd (sinds de overgang op TW7) merk ik een aantal vreemde zaken op.

1. Bij het modereren van homepage nieuws reacties krijg ik af en toe op volkomen willekeurige momenten de melding "je moet ingelogd zijn voor deze functie" terwijl ik 10 seconden daarvoor en 10 seconden erna gewoon kan modereren zonder enig probleem.
2. Echter kom ik dan wel een andere bug tegen namelijk dat het mod window blijft "hangen" af en toe en pas na een seconde of 5 tot 15 weer weg gaat. Klikken of verversen heeft geen nut.
Dit "hangen" van de mod window komt gemiddeld elke 5 tot 10 minuten voor.
3. Bij het aanmaken van een V&A advertentie krijg ik zonder reden een melding "je hebt geen categorie ingevuld" terwijl dit dus echt wel zo is en als ik dan de categorie ververs / herselecteer is alles wat ik heb ingevuld, inclusief geuploade foto's weg en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Knap irritant.
4. Af en toe is er een enorme lag of blijven pagina's op de homepage of nieuws / review secties hangen.
Dit gebeurd alleen op de site zelf, op het forum nooit last van.
Scrollen werkt dan niet of erg traag, af en toe bij verversen of laden van de frontpage duurt dit meerdere seconden, terwijl dit normaal gesproken vrijwel instant is.

Alle bovengenoemde bugs en errors komen voor op al mijn pc's en via mobiel (IE 9 en Google Chrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 09:41
Dit is niet echt iets voor de redactie, ik geef het door aan mijn collega's die weten hoe de site in elkaar steekt :)

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb het topic verplaatst naar Lieve Devvers.

De problemen lijken allemaal wel iets te maken met ajax-requests die in de achtergrond plaatsvinden maar dat kan een devver waarschijnlijk beter inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

crisp

Devver

Pixelated

Of gewoon een brakke verbinding; dingen als
Scrollen werkt dan niet of erg traag, af en toe bij verversen of laden van de frontpage duurt dit meerdere seconden, terwijl dit normaal gesproken vrijwel instant is.
hebben niets met ajax-requests te maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt me sterk dat het mijn verbinding is, deze is 100% stabiel en op alle andere tech sites werkt het gewoon perfect (en op andere forums ook).
Dus waarom het dan wel zou werken op elke andere site en op de oude ook maar deze opeens niet en bovendien op meerdere internet verbindingen exact dezelfde problemen?

Bovendien, als er iets mis zou zijn met mijn verbinding lijkt het me ook dat het dan altijd niet goed zou werken en niet af en toe op volkomen willekeurige momenten.
Een time-out zou een deel kunnen verklaren, maar niet alles en zoals gezegd zou dit dan ook op andere sites moeten voorkomen wat niet het geval is.

Plus dat ik al vermeld heb dat dit op het forum (wat via dezelfde verbinding loopt, maar wellicht op een andere server / database draait?) niet voor komt.
Dus als mijn verbinding een time-out zou veroorzaken of af en toe weg zou vallen enz. dan zou dit op het forum ook zo moeten zijn en niet alleen op de tweakers site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan het ook niet zo verklaren, maar ik kan me ook niet vinden in de problemen die je omschrijft dus er moet naar mijn mening een andere oorzaak zijn.

Misschien dat andere dit probleem wel herkennen; dan kunnen we misschien gaan kijken naar overeenkomsten; bepaalde plug-ins of extensies, virus-sofware, firewalls etc..

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 24-01-2013 20:25 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:14
Niet in alle problemen van de TS kan ik mijzelf vinden, maar ik heb inderdaad weleens het probleem dat het mod-window blijft hangen tijdens het modereren op de frontpage. Dat kan af en toe knap irritant zijn, aangezien het soms lijkt alsof het hele tabblad (Chrome 25) blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 22:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

alex3305 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:28:
Niet in alle problemen van de TS kan ik mijzelf vinden, maar ik heb inderdaad weleens het probleem dat het mod-window blijft hangen tijdens het modereren op de frontpage. Dat kan af en toe knap irritant zijn, aangezien het soms lijkt alsof het hele tabblad (Chrome 25) blijft hangen.
Ik heb soms ook dat het Mod-window blijft hangen, duurt soms even voordat hij zichzelf sluit(firefox)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mod-window kan ik nog wel verklaren; da's een van de weinig plekken waar we nog synchrone ajax-requests gebruiken wat sommige browsers blijkbaar niet zo leuk vinden :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK nieuw probleem gevonden.
Na alle andere V&A related bugs die al bekend zijn heb ik dit nu meegemaakt:
Als ik een advertentie wil plaatsen en alles heb ingevuld klik ik op advertentie plaatsen, ik zie het laden icoon in mijn browser en dan krijg ik of een foutmelding (error 404) of ik wordt simpelweg gedumpt naar de vorige pagina (degene waar je selecteerd of het een vraag- of aanbodsadvertentie is en of je een product of dienst aan bied).
Pas na de vierde poging en een kwartier verder omdat ik alles weer opnieuw moest doen kwam ik eindelijk op de volgende pagina en stond mijn advertentie er.
Zoals in mijn originele post aangegeven zijn er wel meer problemen met het plaatsen van advertenties.
Dit is knap irritant.
En voordat ik weer een bullshit antwoord krijg zoals "of gewoon een brakke verbinding", zoals eerder aangegeven zijn deze problemen met meerdere internet verbindingen die allemaal stabiel zijn en op verschillende computers met verschillende besturingssystemen.

Bovendien schijnen deze problemen steeds erger te worden en zie ik steeds meer klachten hier verschijnen van andere gebruikers die ook problemen hebben met V&A en het mod systeem en het lijkt mij sterk dat ze allemaal hetzelfde OS, virusscanner en plug-ins gebruiken.
Oh ja en had ik al gezegd dat geen van deze problemen ooit voorkwam in versie 6?
Well it bears repeating.
Oftewel, makkelijk de gebruiker de schuld te geven meneer crisp maar als er steeds meer mensen gaan klagen over bovengenoemde problemen ben je dus sterk in de minderheid.
When everyone around you thinks you are the problem, maybe they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49

rob_erwt

What does this button do?

Zo'n toon aanslaan zal nooit helpen, meneer ArmadaOne. Misschien eerst drie keer inademen en dan nog eens je posts lezen.

Je probleem dat je hier nu aangeeft met V&A heb ik nog niet eerder van gehoord. Ook niet van andere gebruikers. Kan zijn dat het even een hickup aan onze kant zijn, maar eerlijk gezegd klinkt ook dat weer al een brakke verbinding.

Maar wees niet bang: ook wij willen graag een goede gebruikservaring voor onze users dus we zullen dit zeker in de gaten houden.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1