Advies omtrent Interne HDD

Pagina: 1
Acties:

• stealthjong
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ikzelf heb op het moment een 1TB Western Digital WD10EACS, die nagenoeg vol zit, tijd voor een nieuwe.

Dus ik een beetje zoeken op schijven van 2-3TB, met een rating van 4-5 sterren:
- Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB, Score: 4
- Western Digital Green WD20EARX, 2TB, Score: 4.5
- Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB, Score: 4.5
- Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB, Score: 4.5
- Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB, Score: 4
- Western Digital Green WD30EZRX, 3TB, Score: 4

Nou is het zo dat mijn eigen WD10EACS een seconde of twee moet upspinnen ofzo (ik ben geen hardschijfkenner) zodra ik de schijf benader (maar verder is het een prima schijf), en van collega's hoorde ik ook dat ze vaak problemen met WD hebben gehad, en in andere topics wordt gezegd dat je dan beter voor een Seagate kan gaan, maar die scoren weer lager dan de andere schijven (zie hierboven), maar op bijvoorbeeld newegg komt Seagate er niet zo goed vanaf, en WD weer wel.

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke schijf kan ik het best aanschaffen voor particulier gebruik (puur opslag)?

Verwijderd

Dat opspinnen is heel normaal, blijkbaar is het niet je OS schijf en kan hij bij lange idle time uitgeschakeld worden om stroom te sparen. Dit maakt de levensduur van de schijf ook vele male groten (kan je uitzetten dacht ik)! En een HDD heeft altijd even nodig om dit te doen. Verder is het zo dat hoe groter de schijf hoe sneller hij is dus ik zou voor de 3TB gaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 13:36 ]

Verwijderd

Als in verhouding de 3tb schijf goedkoper is als de 2 tb schijf zou ik zeker voor de 3tb gaan, maar ligt er helemaal aan wat je er allemaal mee doet. Denk er ook aan dat als je zeker weet dat je geen 3 TB gebruikt maar maar 2TB dat je dan niet meer geld uit geeft aan schijfruimte dat je toch niet gebruikt.