Gezien mijn kennis van netwerken en routers globaal eindigd bij het opzetten hierbij mijn vraag :
Welke router kan ik het best gebruiken voor een klein thuisnetwerk ??
Voorheen had ik al een klein netwerk met een WRT54GC als router ,deze heb ik er alleen van tussen gehaalt toen ik er achter kwam dat deze router heel de internet verbinding zat te knijpen op zowel mijn desktop als laptop.
Het netwerk komt er als volgend uit te zien :
* modem op de benedenverdieping via LAN kabel verbonden met router
*1 desktop ,verbonden met LAN kabel aan router
*1 laptop
*1 all in one printer met wi-fi mogelijkheid (waarschijnlijk word het deze : pricewatch: Canon Pixma MG4250 )
Ik heb een Zeelandnet Premium internetabbonement (50Mbps) met +/- 6 Mb/s download en 600 kb/s upload.
De bedoeling is dat met de router er tussen deze snelheden NIET aangetast worden (zoals de WRT54GC wel deed)
Welke router adviseren jullie mij om te gebruiken
(Ik wil tussen de 50 en 75 euro besteden aan een router)
Welke router kan ik het best gebruiken voor een klein thuisnetwerk ??
Voorheen had ik al een klein netwerk met een WRT54GC als router ,deze heb ik er alleen van tussen gehaalt toen ik er achter kwam dat deze router heel de internet verbinding zat te knijpen op zowel mijn desktop als laptop.
Het netwerk komt er als volgend uit te zien :
* modem op de benedenverdieping via LAN kabel verbonden met router
*1 desktop ,verbonden met LAN kabel aan router
*1 laptop
*1 all in one printer met wi-fi mogelijkheid (waarschijnlijk word het deze : pricewatch: Canon Pixma MG4250 )
Ik heb een Zeelandnet Premium internetabbonement (50Mbps) met +/- 6 Mb/s download en 600 kb/s upload.
De bedoeling is dat met de router er tussen deze snelheden NIET aangetast worden (zoals de WRT54GC wel deed)
Welke router adviseren jullie mij om te gebruiken
(Ik wil tussen de 50 en 75 euro besteden aan een router)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.