Welke router kopen voor een klein thuisnetwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
Gezien mijn kennis van netwerken en routers globaal eindigd bij het opzetten hierbij mijn vraag :

Welke router kan ik het best gebruiken voor een klein thuisnetwerk ??

Voorheen had ik al een klein netwerk met een WRT54GC als router ,deze heb ik er alleen van tussen gehaalt toen ik er achter kwam dat deze router heel de internet verbinding zat te knijpen op zowel mijn desktop als laptop.

Het netwerk komt er als volgend uit te zien :
* modem op de benedenverdieping via LAN kabel verbonden met router
*1 desktop ,verbonden met LAN kabel aan router
*1 laptop
*1 all in one printer met wi-fi mogelijkheid (waarschijnlijk word het deze : pricewatch: Canon Pixma MG4250 )

Ik heb een Zeelandnet Premium internetabbonement (50Mbps) met +/- 6 Mb/s download en 600 kb/s upload.

De bedoeling is dat met de router er tussen deze snelheden NIET aangetast worden (zoals de WRT54GC wel deed)

Welke router adviseren jullie mij om te gebruiken :?
(Ik wil tussen de 50 en 75 euro besteden aan een router)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• wph
  • Laatst online: 26-02 09:03

wph

Als je je budget een paar euro oprekt, zou ik deze aanraden:

pricewatch: Netgear WNDR3700

Het is een router die al een paar jaar op de markt is, maar het is bewezen spul waar ze inmiddels behoorlijk de tijd hebben gehad om alles te optimaliseren.

Mocht je dat bedrag niet uit willen geven, dan bv zoiets als de TP-Link WDR 4300. Zelf heb ik de laatste twee keer dat ik een router van TP-Link kocht wat problemen gehad (een WDR 3600 en een WR1043ND), maar dat kan ook pech zijn. Er worden er immers veel verkocht en er staan best een heel aantal goede reviews over.

Qua snelheid moeten alle routers dat makkelijk aankunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door wph op 24-01-2013 11:37 ]

• dierkx36
  • Laatst online: 10:23
wph schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:48:
Als je je budget een paar euro oprekt, zou ik deze aanraden:

pricewatch: Netgear WNDR3700

Het is een router die al een paar jaar op de markt is, maar het is bewezen spul waar ze inmiddels behoorlijk de tijd hebben gehad om alles te optimaliseren.

Mocht je dat bedrag niet uit willen geven, dan bv zoiets als de TP-Link WDR 4300. Zelf heb ik de laatste twee keer dat ik een router van TP-Link kocht wat problemen gehad (een WDR 3500 en een WR1043ND), maar dat kan ook pech zijn. Er worden er immers veel verkocht en er staan best een heel aantal goede reviews over.

Qua snelheid moeten alle routers dat makkelijk aankunnen.
Bedankt ,ik was deze van de week in diverse topics al tegen gekomen.
Die 10 euro extra is nog wel te overleven als 'k zo de reviews zie ;)

(Ik zat zelf aan een pricewatch: D-Link DIR-815 te denken maar als ik zo de specificaties zie ben ik bang dat het weer hetzelfde ellende verhaal word als met de WRT54GC)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.