uhm vaag | linux automatisch Zzzz?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ik heb hier zo een vaag probleem wat ik eerst niet had (met redhat 7.0 niet, redhat 7.1 wel):

soms ben ik aan het internetten en stopt alles opeens, putty (ssh login) geeft dan een "connection caused abort"-error (kon dus ook niet meer ssh-en naar server), kheb rh 7.1 opnieuw geinstalleerd maar kreeg error nog steeds.

Vervolgens zag ik dat de computer in een soort 'slaapstand' was, na het aansluiten van een toetsenbord (vervolgens op een toets drukken > systeem werd weer 'wakker') en monitor stond er heel wat rotzooi op het scherm (inclusief eewn register dump en kernel panic: <hoop geblaat>).

Ik kon de uitvoer niet kopieren en overschrijven was een beetje... moeilijk >:)

Ik keek
in de bios en zag de power management functies aanstaan, heb ik vervolgens uitgezet... maar weet niet of dit heeft geholpen omdat die 'hang' on de paar uur komt. Daarnaast is het ook wel vaag dat rh 7.0 dit niet deed en rh 7.1 wel, terwijl power managemtn functies toen ook gewoon aanstonden.

Weet iemand hier mischien ietsje meer van?

alvast bedankt

Verwijderd

Hallo,

Heb je al gekeken of de service apmd draait?
Deze zorgt er namelijk voor dat je pc in slaap stand terecht komt. Altijd na de installatie uitzetten kan zeer vervelend zijn.

Greezzzz. ;)

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
deze draait idd

kheb hem even uitgezet, kijken of ik er nog last van heb

Verwijderd

oke, trouwens vernomen van vrienden dat Redhat 7.1 en 7.0 nog niet helemaal stabiel draait, vergeleken met 6.2 en uiteraard met de nodige updates.