Vayra schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:11:
Seagate is over het algemeeen niet verkeerd, maar ze voeren wel eens irritante trucjes uit met platters en serienummers die verdacht veel op elkaar lijken, dus het is even goed opletten welke schijf je pakt.
Toshiba is ook geen verkeerd HDD merk, ze hebben alleen wat minder keuze. Ben wel erg tevreden met mn toshiba hdd'tje, heb m nog nooit gehoord eerlijk gezegd.
Wat betreft de adviezen die meerdere kanten op gaan heb ik een vraag voor je; wat heb je zelf gedaan om de kaarten te vergelijken? Want een benchmark opzoeken kan op tweakers (onder Meer > benchmarks, of gewoon een review lezen) of met een simpele Google opdracht. Want dat wordt hier toch wel van je verwacht, enige vorm van eigen inzet en onderzoek...
Het helpt ook erg veel als je duidelijk bent in je wensen. Want als je eis is 'als het 't maar goed doet' wordt het een beetje lastig om gerichte adviezen te geven.
Some food for thought ...
Ik ben de afgelopen weken constant bezig geweest met benchmarks en constant heen en weer geweest. Ik kwam uiteindelijk op die van gigabyte gtx670 uiit omdat hij goed koelt en prestatiegezien ook het goed doet met een goede prijs. Ik dacht dat ik er mee klaar was hahha totdat ik dus opeens die andere gigabyte zag en ik dacht huh, hoe kan het nou, dezelfde prijs, wat is nou precies het verschil etc. etc. En dacht ik klaar te zijn zit ik nu opeens met het vraagstuk hd7970 XD . En de ene zegt weer AMD andere NVIDIA.
Over toshiba: Ik koop altijd een toshiba laptop. Ik ben zeer te spreken over dit merk. Altijd goede kwaliteit. Maar eens kijken of ze ook zo goedkoop zijn. Maar wat betreft platters en serienummers snap ik het niet, ik zal dat wel even googlen.
p.s.
Ik snap dat er wat verwacht wordt, maar ik zie de bomen door het bos niet meer.
p.s.2
Ja sorry, misschien is het inderdaad vaag, als ie het maar goed doet. Ik bedoelde er mee te zeggen dat ik geen voorkeur heb voor een of andere merk. Wat ik er mee ga doen is vooral gamegericht. Videobewerking ben ik niet zeker van, maar ik heb het budget ervoor om die optie zeker open te laten. Hetzelfde geldt voor autocad. Primair is het voor gamen. Wat voor mij tijdens gamen in ieder geval belangrijk is, is een hoge framerate, geen lag (internet-wijs gezien).
Ik irriteer me niet zo snel aan slechte graphics eerlijk gezegd. Ik vind bf2 al mooi genoeg op medium XD om het maar even duidelijk te maken (daar niet gelaten dat ik wel op ultra zou willen spelen voor het budget wat ik heb).
Verder is voor mij, misschien nog het allerbelangrijkste: koeling, stilte. Ik wil geen hoge temperaturen en weinig geluid (wie wilt dat niet XD ). Minder geluid kan voor mij een keuze zijn BOVEN prestatie.
[
Voor 19% gewijzigd door
Burakius op 24-01-2013 20:26
]