Twijfel tussen twee videokaarten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Na lang kijken naar benchmarks etc. heb ik er voor gekozen de Gigabyte GF GTX670 WF 2GB PCI-E 3.0 2GBDDR5 941MH te nemen. Echter zie ik nu opeens in een nieuwe topic voor dezelfde prijs een andere van gigabyte die 3gb is. Nu vraag ik me af, welke is beter (voor gamen)? Randinformatie: ik wil licht overclocken en geluid is belangrijk voor me. Evenals hitte natuurlijk.

Andere videokaart is : Gigabyte GV-R797OC-3GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 15:55
Videokaart geheugen is alleen relevant bij het gamen op hele hoge resoluties.
Aan je wenslijst te zien heb je een 1080 monitor, 2GB is hiervoor ruimshoots genoeg.
Spellen als GTA4 of Skyrim (Met heel veel mods) zijn nogal geheugen verslindend. maar ook hier is 2GB genoeg.

Zelf zou ik voor de 7970 gaan, aangezien de kaart zelf (heeft niks te maken met geheugen) gewoon veel beter is dan de GTX670.

Voor de benchmark tussen deze 2 kaarten kan ik je het beste verwijzen naar deze site: http://www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een 7970 is inderdaad ook een heel goede keus, stock doorgaans iets sneller en hij heeft een hoger overklok potentieel (ten koste van een hoger verbruik).
Echter bij een enkele game verliest hij ook wel eens, zoek voor de games die jij gaat spelen specifiek de benchmarks op.
Mocht je toch voor de 670 gaan dan heb je voor een tientje meer een versie met betere koeler en hogere standaard overklok.
http://tweakers.net/price...822;316620;301352;323257/

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 24-01-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Ja welke dan met 10 euro meer? Er zijn 4 kaarten daar XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Als je AMD fan bent 7970.. anders GTX670.

Ik heb zelf liever wat meer speed ipv physx..
En ik weetniet hoe vaak jij een nieuwe videokaart koopt, maar als je er 3-4 jaar mee wilt doen zou ik voor een 7970 gaan

[ Voor 77% gewijzigd door A87 op 24-01-2013 12:06 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
WitchHunter schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 01:47:
Videokaart geheugen is alleen relevant bij het gamen op hele hoge resoluties.
Aan je wenslijst te zien heb je een 1080 monitor, 2GB is hiervoor ruimshoots genoeg.
Spellen als GTA4 of Skyrim (Met heel veel mods) zijn nogal geheugen verslindend. maar ook hier is 2GB genoeg.

Zelf zou ik voor de 7970 gaan, aangezien de kaart zelf (heeft niks te maken met geheugen) gewoon veel beter is dan de GTX670.

Voor de benchmark tussen deze 2 kaarten kan ik je het beste verwijzen naar deze site: http://www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=598
Belangrijk is natuurlijk ook het geluid en hoe warm het wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
A87 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:03:
Als je AMD fan bent 7970.. anders GTX670.

Ik heb zelf liever wat meer speed ipv physx..
En ik weetniet hoe vaak jij een nieuwe videokaart koopt, maar als je er 3-4 jaar mee wilt doen zou ik voor een 7970 gaan
Ik ben eerlijk gezegd al jaren uit de roulatie. Mijn laatste videokaart aanschaf was de ati radeon 9800 pro , dus moet je nagaan XD , Die werd altijd ontzettend heet! , maar dat komt door mijn noobheid destijds :D. Vandaar dat ik altijd een afschuw had voor ati producten. Maarja dat is verleden tijd. Het boeit me vrij weinig amd of iets anders. Als het het maar goed doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2024
Burakius schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd al jaren uit de roulatie. Mijn laatste videokaart aanschaf was de ati radeon 9800 pro , dus moet je nagaan XD , Die werd altijd ontzettend heet! , maar dat komt door mijn noobheid destijds :D. Vandaar dat ik altijd een afschuw had voor ati producten. Maarja dat is verleden tijd. Het boeit me vrij weinig amd of iets anders. Als het het maar goed doet :D
als dat je eis is zou ik voor NVIDIA gaan.
die is doorgaans een stuk beter met de drivers.
kwa overclocken kan ik er vrij weinig over zeggen.

AMD is op het moment bezig meer potentie uit de 7xxx serie te halen, maar dat is een driver issue.
kwa warmte en geluid is die kaart wel goed te doen, de 3 fans helpen veel.
overclocken heb je wel meer speling in.

je moet het zo zien.
Wil je meer eyecandy neem NVIDIA
Wil je brute power dan zit je goed bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Wow dit is echt moeilijk. Iedereen zegt weer wat anders. Het gaat erom dat ik gewoon dit lijstje heb en ik dus licht wil overklokken. Verder wil ik in de toekomst Rome Total war 2 en Star Citizen spelen. Verder Battlefield 3! Het boeit me niet veel of het ultra of high is, ik vind het allebei mooi , mij gaat het om de fps. Dus wat zou ik dan moeten kiezen als mijn budget voor een videokaart rond de 300-370 euro zit? Hiernaast doe ik trouwens aan videobewerking en autocad dus geen gezeur over de i7 XD

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 291,95€ 291,95
1ASRock Z77 Extreme4€ 114,20€ 114,20
1Club3D Radeon HD 7970 royalQueen€ 359,89€ 359,89
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 79,90€ 79,90
1Cooler Master HAF X€ 125,70€ 125,70
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 189,-€ 189,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 38,-€ 38,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 73,99€ 73,99
1XFX PRO650W€ 74,45€ 74,45
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.441,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2024
als je toch autocad doet.
Kijk is naar deze link
dan denk ik wel dat je je keuze best makkelijk kan maken

*Note: het zijn tests met oudere drivers.

[ Voor 0% gewijzigd door Bolique op 24-01-2013 12:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Gezien je gebruik zou ik dan voor de Nvidia stal gaan.

Voor 1080p heb je waarschijnlijk aan een 660ti al genoeg, maar de 670 zal uiteraard je FPS geen kwaad doen.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Vayra schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:11:
Gezien je gebruik zou ik dan voor de Nvidia stal gaan.

Voor 1080p heb je waarschijnlijk aan een 660ti al genoeg, maar de 670 zal uiteraard je FPS geen kwaad doen.
ga dan op zn minst voor een 670....
Laat die 660 ti links liggen

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 24-01-2013 18:17 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Prima systeem, ik zou voor de 670 gaan... die zal denk ik met videobewerking e.d. de lichte overhand hebben bij bepaalde software, voor de rest is het echt stuivertje wisselen tussen die twee.

Ik zou persoonlijk wel die Seagate inruilen voor een WD ofzo... Ik ben nu aan mijn 2e toe van exact hetzelfde type... bromtollen die dingen. Luidkeels boven een Spinpoint F1 en een F3 uit en die staan er om bekend in sommige gevallen erg te kunnen brommen. Grote kans dat het zelfs voormalige spinpoints zijn omdat Seagate de HDD divisie van Samsung heeft overgenomen.

En gezien het gebruik van het systeem zou ik ook voor een grotere SSD gaan, anders ben ik bang dat die in jou geval met wat software en games die 128GB binnen no-time vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
MicGlou schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:29:
Prima systeem, ik zou voor de 670 gaan... die zal denk ik met videobewerking e.d. de lichte overhand hebben bij bepaalde software, voor de rest is het echt stuivertje wisselen tussen die twee.

Ik zou persoonlijk wel die Seagate inruilen voor een WD ofzo... Ik ben nu aan mijn 2e toe van exact hetzelfde type... bromtollen die dingen. Luidkeels boven een Spinpoint F1 en een F3 uit en die staan er om bekend in sommige gevallen erg te kunnen brommen. Grote kans dat het zelfs voormalige spinpoints zijn omdat Seagate de HDD divisie van Samsung heeft overgenomen.

En gezien het gebruik van het systeem zou ik ook voor een grotere SSD gaan, anders ben ik bang dat die in jou geval met wat software en games die 128GB binnen no-time vol zit.
geen idee wat WD is? Ik heb niemand horen klagen over Seagate eerlijk gezegd, u bent de eerste. Iedereen raadt die aan :O en ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat een HDD geluid maakt? Ik weet niet wat een spinpoint is btw. Iig ja ik heb wel een hekel aan geluid. Ik ben ook van plan noctua's aan te schaffen, zelfs voor de proceskoeler. In ieder geval is het echt niet fijn om met weinig kennis zoals ik die heb de hele tijd van hot naar her gestuurd te worden. De ene zegt neem hd7970 en de andere weer neem die 670 gxt. Maar niemand komt met een benchmark waarin ze worden vergeleken. En dan doel ik op die van gigabyte gxt670 en die hd club 3d radeon 7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Seagate is over het algemeeen niet verkeerd, maar ze voeren wel eens irritante trucjes uit met platters en serienummers die verdacht veel op elkaar lijken, dus het is even goed opletten welke schijf je pakt.

Toshiba is ook geen verkeerd HDD merk, ze hebben alleen wat minder keuze. Ben wel erg tevreden met mn toshiba hdd'tje, heb m nog nooit gehoord eerlijk gezegd.

Wat betreft de adviezen die meerdere kanten op gaan heb ik een vraag voor je; wat heb je zelf gedaan om de kaarten te vergelijken? Want een benchmark opzoeken kan op tweakers (onder Meer > benchmarks, of gewoon een review lezen) of met een simpele Google opdracht. Want dat wordt hier toch wel van je verwacht, enige vorm van eigen inzet en onderzoek...

Het helpt ook erg veel als je duidelijk bent in je wensen. Want als je eis is 'als het 't maar goed doet' wordt het een beetje lastig om gerichte adviezen te geven.

Some food for thought ...

[ Voor 42% gewijzigd door Vayra op 24-01-2013 20:14 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
Vayra schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:11:
Seagate is over het algemeeen niet verkeerd, maar ze voeren wel eens irritante trucjes uit met platters en serienummers die verdacht veel op elkaar lijken, dus het is even goed opletten welke schijf je pakt.

Toshiba is ook geen verkeerd HDD merk, ze hebben alleen wat minder keuze. Ben wel erg tevreden met mn toshiba hdd'tje, heb m nog nooit gehoord eerlijk gezegd.

Wat betreft de adviezen die meerdere kanten op gaan heb ik een vraag voor je; wat heb je zelf gedaan om de kaarten te vergelijken? Want een benchmark opzoeken kan op tweakers (onder Meer > benchmarks, of gewoon een review lezen) of met een simpele Google opdracht. Want dat wordt hier toch wel van je verwacht, enige vorm van eigen inzet en onderzoek...

Het helpt ook erg veel als je duidelijk bent in je wensen. Want als je eis is 'als het 't maar goed doet' wordt het een beetje lastig om gerichte adviezen te geven.

Some food for thought ...
Ik ben de afgelopen weken constant bezig geweest met benchmarks en constant heen en weer geweest. Ik kwam uiteindelijk op die van gigabyte gtx670 uiit omdat hij goed koelt en prestatiegezien ook het goed doet met een goede prijs. Ik dacht dat ik er mee klaar was hahha totdat ik dus opeens die andere gigabyte zag en ik dacht huh, hoe kan het nou, dezelfde prijs, wat is nou precies het verschil etc. etc. En dacht ik klaar te zijn zit ik nu opeens met het vraagstuk hd7970 XD . En de ene zegt weer AMD andere NVIDIA.

Over toshiba: Ik koop altijd een toshiba laptop. Ik ben zeer te spreken over dit merk. Altijd goede kwaliteit. Maar eens kijken of ze ook zo goedkoop zijn. Maar wat betreft platters en serienummers snap ik het niet, ik zal dat wel even googlen.

p.s.

Ik snap dat er wat verwacht wordt, maar ik zie de bomen door het bos niet meer. 8)7

p.s.2

Ja sorry, misschien is het inderdaad vaag, als ie het maar goed doet. Ik bedoelde er mee te zeggen dat ik geen voorkeur heb voor een of andere merk. Wat ik er mee ga doen is vooral gamegericht. Videobewerking ben ik niet zeker van, maar ik heb het budget ervoor om die optie zeker open te laten. Hetzelfde geldt voor autocad. Primair is het voor gamen. Wat voor mij tijdens gamen in ieder geval belangrijk is, is een hoge framerate, geen lag (internet-wijs gezien).

Ik irriteer me niet zo snel aan slechte graphics eerlijk gezegd. Ik vind bf2 al mooi genoeg op medium XD om het maar even duidelijk te maken (daar niet gelaten dat ik wel op ultra zou willen spelen voor het budget wat ik heb).

Verder is voor mij, misschien nog het allerbelangrijkste: koeling, stilte. Ik wil geen hoge temperaturen en weinig geluid (wie wilt dat niet XD ). Minder geluid kan voor mij een keuze zijn BOVEN prestatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Burakius op 24-01-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Temperatuur lijkt mij totaal niet belangrijk, zolang het niet boven de specs van de fabrikant komt.
NB: temperatuur en stilte staan lijnrecht tegenover elkaar, een koele kaart wordt vanzelfsprekend beter gekoeld, en dat gaat gepaard met meer geluid.

Als je bereid bent wat meer te betalen voor een stille kaart, denk dan bv aan de asus DC2 kaarten.
http://tweakers.net/categ...9IJa2wnD9rOHv5RyWqlMJRSfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1