Toon posts:

1400 CPUtje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdelihow

Vandaag mijn Athlon 1400 gaan halen ...

Afbeeldingslocatie: http://albums.photopoint.com/j/View?u=1690053&a=12972452&p=49645220

Overklokresultaten zijn niet echt slecht maar ook niet denderend wegens mijn ontoerijkende alpha koeler ... watercooling is down en m'n swiftech is er ook nog niet ...
maar toch haalde ik 1640 MHz op 2.04Vcore ... weliswaar niet stabiel omdat de stressed temp 62-63° was ... ouch.
Binnenkort hoger dus :)

Afbeeldingslocatie: http://albums.photopoint.com/j/View?u=1690053&a=12972452&p=49646394

Afbeeldingslocatie: http://albums.photopoint.com/j/View?u=1690053&a=12972452&p=49646644

sorry dat ik zoveel screenshots post maar ik ben trots op m'n 1400-je :)
En bij mijn weten ben ik de eerste die er een heeft ... de weinige tijd dat ik iets unieks heb kan ik er beter het meeste uit halen ;)

JCviggen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Update je sig :)

En gefeliciteerd he! :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 02 juni 2001 15:11 schreef DuronDude het volgende:
... weliswaar niet stabiel omdat de stressed temp 62-63° was ... ouch.
Uh, dom vraagje misschien, maar de cpu is NIET stabiel als hij op 63C loopt?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Euhm, heeft dit un doel ofzow? :?

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 15:16 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

Uh, dom vraagje misschien, maar de cpu is NIET stabiel als hij op 63C loopt?
Inderdaad ja, 1643 is niet stabiel omdat hij te warm wordt. 1620 is wél stabiel (op het eerste zicht toch, prime95, linpack en flask zijn stabiel)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:35
Wanneer is de 1400 Mhz echt algemeen verkrijgbaar. Ik wil er ook wel zo een :9~

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Denk dat die instabiliteit ergens anders aan ligt, mijnens word soms 65 graadjes. En geen problemen met divx rippen. Stabiel zat.

Misschien dat je geheugen het net niet trekt?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Lijkt me pas echt interessant als je waterkoeling met peltier gaat gebruiken.
Moet hij wel 1700 trekken.. :)

Verwijderd

wow geil :P

Verwijderd

Ik heb ff in je sig gekeken en zag dat je een TNT2 hebt. Ik als gamer zijnde vind de combo 1400 Mhz en TNT2 een beetje :'( maar ik weet natuurlijk niet wat je met je pc doet ;)

Verwijderd

Ja had al 1000@1460 en nu koop je een CPU die langzamer is dan je vorige (geclockt dan) :) :)

Toch vind ik het een mooie overclock, 1.6GHz is veel!
Suc6 met je waterkoeling enne nogmaals CONGRATS! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 16:11 schreef Fallen_angel het volgende:
Ik heb ff in je sig gekeken en zag dat je een TNT2 hebt. Ik als gamer zijnde vind de combo 1400 Mhz en TNT2 een beetje :'( maar ik weet natuurlijk niet wat je met je pc doet ;)
oi sorry dat heb ik nog niet aangepast... met al die databaseprobs is m'n sig terug veranderd naar een ouder ....
heb een ASUS V7100 deluxe combo ... ook maar een MX maar ik speel geen games

over die temp --> als je wil overklokken is temp wél belangrijk, op default kan je 70° draaien als het moet dat is nog stabiel

JC

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 16:13 schreef DuronDude het volgende:

[..]
Kijkend naar je signature zie ik dat je een WinTV TV kaart hebt. Is die toevallig van Hauppauge? Zo ja, lukt het jou om TV avi's op te nemen MET geluid? Mij lukte (heb geen copm atm) het wel maar dan zonder geluid |:(

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom is deze core niet wit en die van die posting op de front site over die japanse athlon met dit nr wel :?

http://www.tweakers.net/nieuws/17106

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 17:41 schreef jhead22 het volgende:
Waarom is deze core niet wit en die van die posting op de front site over die japanse athlon met dit nr wel :?

Misschien dat die andere een sample is ofsow :?
Of...heeft men in Japan andere uitvoeringen :?

Kzou ut anders ook nie weten

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
Op zaterdag 02 juni 2001 17:41 schreef jhead22 het volgende:

Misschien is het een 1333 Mhz geremarked naar 1400... :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

op die japanse site staat nog een pic en die ziet er weer anders uit.... beetje wazig allemaal (waar is die van jou asabled?)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 16:17 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Kijkend naar je signature zie ik dat je een WinTV TV kaart hebt. Is die toevallig van Hauppauge? Zo ja, lukt het jou om TV avi's op te nemen MET geluid? Mij lukte (heb geen copm atm) het wel maar dan zonder geluid |:(
Ik heb ze net buitengekieperd omdat ze problemen gaf met m'n sound blaster ... heel raar. Opnemen was altijd k*t , heb het maar 1 keer geprobeerd .... hopelijk doet m'n asus kaartje het wat beter

JC

Verwijderd

Draai is 3Dmark2001 en game is wat zet dan ding een paar uur aan, tot welke snelheid blijft hij dan stabiel???

Wat mijn 1333 met Swiftech krijg ik niet boven de 1543 Mhz stabiel... maar das core V op 1,85 das kut dus kan hem niet hoger zetten op mn AnusA7v133 :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 17:56 schreef Hiro Shima het volgende:
op die japanse site staat nog een pic en die ziet er weer anders uit.... beetje wazig allemaal (waar is die van jou asabled?)
afhankelijk van de hoek heeft die core een totaal andere kleur.
Als je hem schuin bekijkt is hij veel lichter.
let maar niet op kleurtjes.
Ik heb er ook niet op gelet waar hij assembled was , ik denk "malaysia".

en hou eens op over al dat geremark, een geremarkte is zeeeer zeldzaam en dat VALT OP ... :)

deze CPU haalt 100 MHz meer dan de best overklokkende 1333 die ik tot nu toe ben tegengekomen (4 getest) dus het is best een goede.
Ik denk overigens niet dat er verschil zit in overklokbaarheid tss een 1333 AYHJA en een 1400

JC

Verwijderd

1 Vraagje wat is de mAX. voltage waarbij je CPU laten we zeggen het toch wel 3 jaar volhoudt... en hoe kan je VOlt boven de standaard waardes zetten ,want mijn mobo gaat maar tot 1,85V

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 19:05 schreef -KOD- het volgende:
1 Vraagje wat is de mAX. voltage waarbij je CPU laten we zeggen het toch wel 3 jaar volhoudt... en hoe kan je VOlt boven de standaard waardes zetten ,want mijn mobo gaat maar tot 1,85V
Ik heb nog nooit 3 jaar een CPU gehad dus ik heb er geen idee van.
En geen enkel bord haalt zo'n voltage zonder voltage mod ..... mijn gaat tot 2.51 Vcore ...

JC

Verwijderd

Ja okay ben ook niet van plan om mijn PROC 3 jaar te laten draaien... denk 1 jaar maar okay, leuk als ik kan doorverkopen toch??? maar vanaf welke Voltage begint je AMD TB echte schade op te lopen?

Verwijderd

zeg durondude heb je die 1000Mhz axia al in de aanbieding of niet. Mijn Abit kt7-r komt toch niet boven de 1350 Mhz dus zal ik hem ook niet drastich hoeven koelen ( FEP-heatsink met 80x80 sunon, lekker stil )

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 19:31 schreef The Rapier het volgende:
zeg durondude heb je die 1000Mhz axia al in de aanbieding of niet. Mijn Abit kt7-r komt toch niet boven de 1350 Mhz dus zal ik hem ook niet drastich hoeven koelen ( FEP-heatsink met 80x80 sunon, lekker stil )
het was een AVIA en die is al een poosje verkocht helaas.
Koop de eerste de beste 1 GHz 266 en je haalt naar alle waarschijnlijkheid 1400 dus zeker 1350

JC
Pagina: 1