Toon posts:

NAT uitschakelen bij de Xperia Box!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, in mijn vrije tijd host ik servers voor diverse online games, Nu ben ik laatst verhuisd, en na +/- 2 maanden heeft kpn mij aangesloten.
Er zijn daarvoor al een aantal dingen mis gegaan, waaronder geen levering van de router, en geen contact met reggefiber over instalatie van het stomme genexis kastje. dus ik had mijn servers nog lekker bij mijn ouders staan.

Ik heb een Fritzbox 7390, en een experia box v8 van KPN.
Nu raad je het al, de experia box is complete bagger als het gaat om het hosten van servers.
De NAT is verschrikkelijk en de snelheid ben ik ook niet over te spreken, Wifi gebruik ik niet.
De Fritzbox daaraantegen is niet verkeerd.

Even voor de duidelijkheid ik heb een pakket met Internet en bellen, geen tv, maar een vaste telefoon gooi ik zo overboord als ik het internet werkend krijg. Lange leven de mobiele telefoon!

Makkelijk gezegd ik wil de beste kwaliteit voor mijn servers, en een dubbele NAT is daarvoor niet te doen, In elkgeval niet met de experia box.

Mijn glasvezel aansluiting is aangesloten op de xperia box in de WAN Ingang, vanaf een internet slot van de xperia box gaat een kabel naar de 1ste Internet slot van de Fritzbox, die is hiervoor geconfigureerd en neemt dit signaal over en functioneerd dan zelf als een router.

Dit is allemaal koek en ei, om mensen alvast alle informatie te geven

KPN xperia box zit op 192.168.2.254
Fritzbox zit op 192.168.178.1
Static IP van server 1 zit op 192.168.188.34 met een default gateway van 192.168.188.1

Ik heb ook internet op de server, dit werkt perfect, nu komt het probleem als ik wil Port forwarden, Niks werkt,
Stel ik wil een teamspeak server met porten 9987,30033,10011, alle 3 TCP/UDP dan lukt het mij niet om hem extern te benaderen wel intern.
via 192.168.188.34

Dit heeft te maken voor wat ik weet met een dubbele NAT, van de xperia box V8 en de fritzbox 7390
Dus als ik met de kpn klanten service bel >:O dan verteld meneer mij dood leuk dat in zijn simulator er een knop moet zijn om de NAT uit te schakelen.
Deze knop kan ik niet vinden, en als ik vraag naar zijn firmware versie dan blijft het stil en kan hij dat niet meedelen.
Mijn firmware van de xperia box V8 = Firmware Version:02.00.124

DMZ Function zou ik kunnen gebruiken met een static mac adress voor de Fritzbox, helaas wordt er dan niet meer dan 16mb/s gehaald in snelheid.

Nu is mijn vraag redelijk simpel maar het andwoord waarschijnelijk niet :(
Hoe maak ik mijn experia v8 KPN modem onschadelijk qua NAT en laat ik zoveel mogelijk doen door de Fritzbox 7390
Ideal zou zijn als ik de Fritzbox 7390 als enige modem kon gebruiken, ook al heeft het geen telefoon aansluiting (zie hierboven), maar ik heb geen idee hoe dat voor elkaar te krijgen.

Dus alles werkt, alleen port forwarden is een enorme ellende, en dat is juist wat ik voor servers nodig heb.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

De beperkingen van de KPN Experiabox zijn bekend...
Idealiter zou je het apparaat in bridge modus zetten, maar volgens mij kan dat niet (dat is in ieder geval de term die je bij de helpdesk nodig hebt).

Mij ontgaat wat de toegevoegde waarde is van het plaatsen van een extra router als je al problemen hebt met het forwarden van poorten op je apparaat. Daarnaast begrijp ik de netwerk segmenten niet helemaal, zo lijkt het erop alsof je drie keer moet NAT-ten (ik tel 3 netwerksegmenten).

Mijn advies: probeer eerst de omgeving werkend te maken zonder de Fritzbox en als je de Fritzbox al zou willen hebben (vooor Wireless?) deze als AccessPoint in te stellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[Update] En met dat ik je verhaal terug zit te lezen...: je zou misschien iets met VLAN's kunnen doen, volgens mij krijg je uit het glasmodem verschillende VLAN's op je Experiabox binnen , deze zou je met een managed switch ook moeten kunnen "splitten".

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een ijverige tweaker heeft deze website gemaakt: http://netwerkje.com/eigen-router

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

@CyBeR: dank voor deze guide :) was er ook naar opzoek, als ik het goed heb moet deze switch voldoen: pricewatch: HP Procurve V1810-8G

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die volstaat ja.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de langzame response tijd,
Ik heb deze switch besteld
http://www.routershop.nl/...it-smart-switch/pid=26688
Volgens mij crasht we webshop atm, de prijzen zijn absurd 110000 euro staat er nu, hij koste 108.36 euro
iemand ervaringen met de webwinke http://www.routershop.nl ?
heb gewoon in goed vertrouwen besteld en zou morgen binnen moeten komen.

Het configureren zou daarna denk ik redelijk vlot verlopen,

Bedankt voor de link naar we website CyBeR
Google indexeerd een helehoop rotzooi en dan ben ik zo blij als mensen zoals jij me in de goede richting kunnen sturen

@lier
Bridge modus ben ik van op de hoogte, :D

Ik heb 2 NAT's die van de Fritzbox 7390 en van de experia box

Glasvezel > Experia box > Fritzbox > Game Server
Alemaal bedraad

Die extra router is naar mijn kennis, (Ik ben een totale noob atm,) nodig om te port forwarden als ik de NAT van de experia box zou kunnen afhalen/omzeilen.
Ook heb ik de omgeving werkend als ik alleen de experia box gebruik en die portforward, hellaas is deze kwaliteit van de router zo slecht, dat er moelijk 50+ mensen online kunnen zijn op mijn game server Laat staan de 300+ van mijn servers bij elkaar.
Dit zijn sessies van clients met mijn game server, die hebben niks te maken met het maximale connecties met de router (als ik goed heb,)

Ik hoef totaal geen wireless en wil zoals ik eerder probeerde duidelijk te maken Mijn fritzbox de NAT laten doen, en voor zoveel mogelijk de kpn experia box NIKS te maken laten hebben met mijn internet.

Porten forwarden is geen probleem, doe ik al heel vaak, alleen die dubbele NAT geeft problemen, en al zou ik de NAT van de experia kunnen uitschakelen ik omzeil liever het hele aperaat via een switch waarmee ik tv internet en bellen van elkaar scheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze nuttige infomatie heb ik ook kunnen vinden op tweakers, de community is echt geweldig.
Pogostokje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:17:
Zo, het is gelukt. Het werkte vrijwel meteen eigenlijk, er zat inderdaad op de PPPoE geen timeout of een andere bescherming.

Wat ik bereikt heb is dat ik van mijn glasvezel alles-in-1 pakket van KPN het internet via een aparte router laat lopen. Deze router is van mijzelf (D-link DIR-855, had ik ooit al gekocht voor mijn adsl aansluiting) en heeft geen restricties op het gebied van portforwarding, firewall, NAT, dhcp, gebruikte IP adres, etc. Dat vind ik veel beter.

De door KPN geleverde ZTE router doet nog dienst voor de telefoon en ik laat er ook de IPTV decoders nog overheen lopen. Ik heb wifi op dat ding uitgezet, dat spaart weer wat stroom en ik zou het toch niet kunnen gebruiken. Wifi loopt via mijn internet routertje.

Belangrijk is te weten hoe de VLAN indeling binnenkomt, dat staat gewoon op internet:

vlan 4 = televisie (iptv)
vlan 6 = internet
vlan 7 = telefonie

De switch demuxt dat voor mij en splitst het internet richting mijn eigen router en stuurt de rest naar de ZTE H220N.

Schematisch ziet er het als volgt uit:

[afbeelding]

De bijbehorende relevante instellingen op de switch zijn:

[afbeelding]

De PPPoE instellingen voor username/password zijn simpel. De username staat zichtbaar in de ZTE (xxx@direct-adsl) en het password is "kpn".

Na het instellen doet internet het vrijwel meteen, iptv en telefonie duurde een paar minuten langer maar ook die kwamen gewoon netjes online. Op de ZTE branden alle lampjes groen behalve die van internet, die is rood. Als goedmakertje kwam daar wel een fel blauw ECO lampje bij door het uitschakelen van de wifi.

• Timmy_87
  • Laatst online: 10-11 08:28
Hee hee,

Zou deze switch ook goed genoeg zijn?
Of krijg ik dan problemen met mijn tv signaal??

Op de site zie ik namelijk dit staan:

Er zijn managed switches te koop voor heel weinig die geen goede (lees: defecte) ondersteuning hebben van vlans en IGMP.... Deze zullen geen goed TV beeld doorlaten (het beeld stopt elke paar seconden tot je een andere zender opzoekt).

Of is dat bij (de goedkopen versie ) TP-Link switch niet het geval? :D

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang je IGMP maar uit kunt zetten zul je er niet zo snel een probleem mee hebben als de implementatie buggy is.

• Timmy_87
  • Laatst online: 10-11 08:28
Timmy_87 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Hee hee,

Zou deze switch ook goed genoeg zijn?
Of krijg ik dan problemen met mijn tv signaal??

Op de site zie ik namelijk dit staan:

Er zijn managed switches te koop voor heel weinig die geen goede (lees: defecte) ondersteuning hebben van vlans en IGMP.... Deze zullen geen goed TV beeld doorlaten (het beeld stopt elke paar seconden tot je een andere zender opzoekt).

Of is dat bij (de goedkopen versie ) TP-Link switch niet het geval? :D
Lol
Het heeft niet zo veel zin om te vragen of iets goed zonder te zeggen wat je wilt gaan kopen :D
Bij deze de link

http://uk.tp-link.com/pro...=&model=TL-SL2210WEB#spec

Deze switch wou ik graag aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glas2.gif

Zoe ziet nu mijn vlan configuratie er uit, enige verschil is dat er een 1U
dus virtual netwerk 1 untagged bij operational vlan membership van poort 1 is bijgesloten, dit kreeg ik op geen enkele manier ongedaan, voor de rest is het identiek :O

Nu zou ik dus de glasvezel kabel in Poort 1 van de cisco moeten douwen en pppoe moeten activeren op de router die is aangesloten via een kabel van poort 2 van de cisco switch naar de Internet/WAN aansluiting van de router.
Van de router zou ik dan een kabel moeten laten lopen naar mijn Server,

Enige probleem is, het werkt niet .....
Er wordt wel vanaf mijn server connectie gemaakt met de router maar mijn router krijgt geen internet signaal

Ik gebruik als inlog gegevens
Username: 1C-C6-3C-AD-81-3A@direct-adsl
Password: kpn

1C-C6-3C-AD-81-3A = MAC adress van de experia box.

Dit zou moeten werken maar ik krijg geen signaal van de glasvezel naar mijn router, ook is mijn switch niet te benaderen omdat hij niet in een DHCP network zit.

Switch heeft een static ip van 192.168.1.2
Router heeft een static Io van 192.168.1.1
Router deelt IP adressen out van 192.168.1. 100 - 149

Ik ben zelf al +/- 4 uurtjes aan het sleutelen en althans ik er steeds meer van snap en enorme progressie heb geboekt door eindelijk de switch vlan in te stellen, loop ik nu aardig vast.

Als iemand zich hiermee zou kunnen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er van uitgaande dat de management interface nog altijd op vlan 1 zit, sluit een computer aan met vast IP op een van de poorten met vlan 1 untagged en doe 's een screenshot van je echte situatie. Mischien ook een config dump.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost, volgens mij.
lijkbaar moet je na alles appart op te slaan, op een mini save linkje drukken in de rechter boven hoek, en is mijn switch dus nooit in de bepaalde stand geweest, hij is ook na uit en aan zetten weer in de oude stand gesprongen, dus ja :P als het zo makkelijk is als een save knop :D

Ik ga even kijken en zal waarschijnelijk iets later de screenshot posten.

Bedankt voor de reply ^^

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nouja als 't werkt dan laat dat maar he :P

Verwijderd

Topicstarter
Status Update!

Ik heb een netwerk dat perfect werkt, de Linksys E1200 was gewoon om mee te spelen en om te leren hoe ik met een Cisco SG - 200 layer 2/3 switch mijn vlan kon splitsen om aan de nare kpn experia box te ontkomen.
Dat is allemaal gelukt, Ik heb een Cisco SG - 200 Switch waar die glasvezel kabel van de genexis, (ontvangst kastje) in gaat in poort 1 en wordt getrunkd, Ik heb poort 2 access gemaakt en daar Vlan 6 untagged uit laten broadcasten, die gaat naar de Wlan van mijn Linksys E1200 Dus dat gaat allemaal geweldig
Internet, downloaden, games, alles werkt.

Ik heb gisteren een EA6500 bij de Hardware Outlet gekocht, een goede winkel, haal daar meestal mijn spullen vandaan.

Nu heb ik al +/- 12 uur lopen kloten om de EA6500 aan de praat te krijgen, Instalatie netjes op windows 8 met de software die ik download van de support website samen met de laatste firmware, allemaal geinstaleerd en geen enkele error.

PPPoe gegevens ingevoerd,

Mac adress gecloned van de xperia box.

Ik een website opstarten van een vereniging, Gaat helemaal geweldig +/- 0,1 seconden ofzo
De website van mijn hosting provider voor mijn website, +/- 12 seconden maar doet het wel
Skype, +/- 12 seconden maar doet het wel
Google, Gmail, 9GAG, daarna, en alle 3 doen ze het niet.

Het leek alsof Grote websites problemen gaven, dus ik de MTU in mijn router handmatig op 1496 gezet
Nog steeds zelfde probleem.

OS herinstaleren al geprobeerd, Drivers wissen en heirinstaleren van de ethernet adapter werkt ook niet.

En als ik de Linksys E1200 weer aansluit, dan doet alles het perfect, zelfde met de experia box
De EA6500 is ook niet kapot want als ik hem achter de experia box zet doet hij het gewoon netjes.

verschillende DNS servers heb ik ook geprobeerd, OPENDNS google dns, KPN DNS, etc.
Maakt geen verschil.

Ik kan zodirect een copy van mijn ipconfig /all posten, maar dat duurt even omdat ik een aantal keer de connectie moet swappen om dan ook nog te kunnen posten

Makkelijk gezegt,
Grote en/of de meeste websites doen het niet als ik de Linksys EA6500 Gebruik,
Alles werkt als ik de Linksys E1200 Gebruik
De Linksys EA6500 is niet Kapot
Ik gebruik een switch met VLAN en sluit daar de EA6500 of E1200 op aan met een PPPoe verbinding!

Alvast hartelijk bedankt dat je de moeite neemt om mij te helpen

Toevoeging
Power Cycling en Reset naar fabrieks instellingen al +/- 18 keer gedaan dus >:(

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De MTU moet op de ethernetinterface van de router op 1500 staan. Op je PPPoE-interface op 1492. Stel de mtu van je computer eens op 1492 in? Zoek eens in je router naar een optie voor TCP MSS Clamping en zet die op 1422.

Pagina: 1