Toon posts:

Input gevraagd over alternatieve weergave categoriebrowser

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09:38

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Bij de lancering van Tweakers 7 hebben we van hardcoregebruikers klachten ontvangen over de categoriebrowser in onder andere de Pricewatch en Vraag & Aanbod omdat er vaker geklikt moet worden dan in de situatie waarin alle categorieën behalve de subcategorieën op het laagste niveau vanuit één overzicht toegankelijk waren. Hoewel we goede redenen hebben om te kiezen voor de nieuwe categoriebrowser met drie panelen willen we ook tegemoetkomen in de wensen van gebruikers die geen moeite hebben met een hele lange lijst categorieën.

We willen daarom een alternatieve weergave van de categoriebrowser introduceren waarbij de hoofd- en subcategorieën binnen een channel meteen in een enkel overzicht zichtbaar. In dit ontwerp worden nog steeds niet alle categorieën in één keer getoond. Dit zou er namelijk voor zorgen dat categorieën in Beeld en geluid, Tablets en telefoons, Games en Huishoudelijk onder de fold zouden komen te staan waardoor je moet scrollen om deze te zien. In de oplossing die we voor ogen hebben ben je met een klik op het betreffende channel sneller bij de bijbehorende categorieën.

Met behulp van een switch boven de categoriebrowser kun je kiezen tussen de weergave met drie of twee panelen.

De weergave van de populaire categorieën (grid van 5x3 thumbnails) willen we ongemoeid laten. Dit is nog steeds het startscherm dat zal verschijnen bij het bezoeken van de Pricewatch- en Vraag & Aanbod-homepages. De content onder de categoriebrowser begint dan nog boven de fold.

Voorbeeld channel Computers:

Voorbeeld channel Beeld en geluid:

We horen graag van jullie of dit wel of niet een afdoende oplossing is :) .

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is al een gigantische verbetering denk ik die ervoor zorgt dat de PW weer bruikbaar is zonder eindeloos klikken.

Stel dat je die categorien lekker laat voor wat het is, en alles onder elkaar zou zetten, is het dan nog een beetje bruikbaar of wordt het dan echt te lang? Ik vond dat juist heerlijk in TW6.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Inderdaad al een stuk beter. Ik zou zelf die categorieën links verder uitsplitsen. Tablets en telefoons apart bijvoorbeeld. Net zoals netwerk en dat soort zaken. Maak een categorie Computers, laptops, onderdelen bij elkaar en een categorie randapparatuur, printers, software.

Veel zaken staan teveel bij elkaar die weinig met elkaar te maken hebben. De ruimte is er voor want je hebt daar een complete witte balk zitten.

• Cheetah
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2021

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Deze heeft absoluut mijn vote. Ik gebruikte die hele categoriebrowser niet meer nl, alleen nog de search.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:25
Een stuk overzichtelijker.

Wanneer kunnen we bij een productgroep weer enkel de plaatjes van een product weergeven in een raster?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-01 14:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat ik vooral niet gebruik van de huidige browser zijn de plaatjes erbij. Leuke gimmick, maar dan moet ik eerst dat plaatje gaan parsen, hopen dat ik het goed zie en naar die categorie gaan.
Terwijl er onder gewoon staat welke categorie het is.
En als je dan ook nog een dat tussenniveau elimineert wordt het helemaal een no-brainer: doen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee