Misschien kun je melden wélk Sapphire mini-itx bord je hebt, want nu is het lastig zoeken.
Waarom ik dit vraag?
Best veel m-atx en mini-itx (helemaal), hebben vaak minder VRM chips dan full-size ATX borden.
Gevolg is, dat heel vaak je een processor met een max TDP van 95W (en soms zelfs lager) op die borden mag/kunt plaatsen.
Stop je er iets zwaarders in (een 100, of 125 of meer W processor) dan heb je kans dat:
1) je PC niet eens wil starten
2) je de VRM's doorbrand
3) de beveiliging steeds inspringt om je VRM's en evt andere componenten te beschermen en dus je PC uitschakeld wanneer deze zwaar belast word.
Wat ik zo snel kan vinden heeft de Phenom II x6 1090t een TDP van 125W (misschien dat er nog modellen zijn met minder, maar dit is het eerste wat ik zie in google).
Mini-itx + zware processor, dan beginnen bij mij de alarm bellen al te rinkelen dat het misschien niet eens kan op dat moederbord.
Daarom vraag ik om het preciese model moederbord, dan kan ik (of iemand anders) het controleren, want nu is het zoeken naar een speld in een berg met spelden op de Sapphire site

.