Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook 13-14 inch 4 keuzes

Pagina: 1
Acties:

• georgk86
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 22:00
Hey allemaal.

Na al een tijd bezig te zijn op veel sites, reviews gelezen te hebben en in de mediamarkt langs geweest te zijn heb ik eigenlijk een 4tal opties voor mijn nieuwe ultrabook. Natuurlijk een mooie timing met de korting bij mediamarkt en BCC.

Deze zijn als volgt:

13,3 of 14 inch Lenovo IdeaPad U410-MAH9GMH GLOSSY scherm hybride (32+1024) i7 8gb + extra gpu 743 euro
pricewatch: Lenovo IdeaPad U410-MAH9GMH

13,3 inch Sony SVT1312V1ES (Touch Screen) GLOSSY scherm SSD i5 4gb 825 euro
pricewatch: Sony SVT1312V1ES

15 inch Samsung Series 9 NP900X4D-A02NL MAT scherm SSD i5 4gb 866 euro (ja echt 866 euro bij mediamarkt)
pricewatch: Samsung Series 9 NP900X4D-A02NL

13,3 inch Toshiba Z930-103 MAT scherm SSD i5 4gb 844 euro
pricewatch: Toshiba Z930-103

Dit zijn dus de opties waar ik over twijfel.

Mijn vragen zijn daarom als volgt:
  • In hoeverre gebruik je een touchscreen op een laptop?
  • In hoeverre is een volledige SSD toch echt aan aanrader?
  • Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen van een MAT scherm, hoe denken jullie daar over?
  • Qua merken nog opmerkingen? (ja de lenovo schijnt kunt te zijn met wifi?)
  • Gewicht speelt opzich ook wel een rol, de toshiba is wel erg fijn licht, maar die samsung voor zijn grote ook opzich wel, bovendien heeft de samsung minder verloren beeldruimte in de klep (meer puur scherm ipv randen).
  • De Lenovo is wel 100 euro goedkoper, maar wel veel betere specs, behalve de cache SSD dan.
Wat zijn jullie meningen?

Groetjes en bedankt :O

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Caching SSD is leuk, totdat je files wilt laden die minder gebruikt worden. Dan val je terug op HDD snelheid. Ik vind het maar een middelmatige oplossing gemaakt voor budgetoplossingen voor mensen in de bijstand ofzo.

Ik hoef nooit meer glossy. Voordelen van glossy is dat je, wanneer je geen last hebt van sterke reflecties een iets hoger contrast hebt, iets scherper beeld ook. Zodra je ook maar iets van reflecties hebt op je scherm is dit voordeel alweer weg + het zwaar irriterende van dat je alles achter je óók op je scherm ziet. Ik wil nooit meer glossy. Mijn Vaio Z heeft een leuke oplossing: glossy schermeigenschappen met bijna net zo weinig reflectie als een mat scherm :D Misschien is de Vaio Z21L9 voor 999 ook nog een leuke optie voor op je shortlist:

Beste scherm in klasse + anti-reflectielaag, 2x64GB SSD in RAID 0, full voltage i5, 4gb, 999 euro. Ook nog backlit tobo, 1,16kg, lichtsensor. Hij is er alleen niet bij de Mediamarkt...

Ik denk dat de Lenovo leuk is zodra je er een SSD in kan knallen en het niet erg vind om iets in te leveren op portability ten bate van performance.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 23-01-2013 21:14 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• georgk86
Dankje!

Caching SSD is idd een beetje nutteloos, maar de 1TB is wel aanlokkelijk. Maar als ik zo denk, dan gaat alles toch steeds meer in de cloud zitten, dus grote HDD is ook steeds meer overbodig komende jaren. Wel een mooie quote van jou trouwens haha ("Ik vind het maar een middelmatige oplossing gemaakt voor budgetoplossingen voor mensen in de bijstand ofzo"). Topper!

Glossy, ja heb me ook echt afgevraagd waarom die dingen bestaan. Alleen in het donker heb je beter beeld, maar echt, hoe vaak is het nou onwijs donker waar je zit,,, Beetje lichte area en je bent de lul.

De Vaio Z die je voorstelde is toch wat verouderd (2011) en bovendien een full processor. Ik zoek toch eigenlijk wel een LOW Voltage. En dan wel de 3e generatie dus. De 3317 i5

Inmiddels ben ik wel overtuigd over mijn idee van het FIJN zijn om een MAT scherm te hebben en een volledige SSD

Blijven er dus 2 opties over.

15 inch Samsung Series 9 NP900X3C-A05NL MAT scherm SSD i5 4gb 866 euro (ja echt 866 euro bij mediamarkt)

13,3 inch Toshiba Z930-103 MAT scherm SSD i5 4gb 844 euro

Verschil tussen die 2 is dus eigenlijk :
  • 400-500 gram (Toshiba lichter)
  • 1 extra USB poort op de Samsung
  • 13,3 vs 15 inch
  • Samsung heeft mini poorten (zoals hdmi enzo), Toshiba normale. Worden die omzet stekkertjes bijgeleverd?
  • Samsung scherm is dan wel groter, maar heeft kleinere randen om het scherm heen, waardoor de laptop uiteindelijk niet eens heeeel veeeel groter is.
Mensen nog opmerkingen? Ik neig zelf naar de Samsung 8)

ps. funny dat veel mensen op tweakers LOL spelen haha

• georgk86
Ik had trouwens de verkeerde link gestopt bij de SAMSUNG ultrabook.

Moet deze zijn:

pricewatch: Samsung Series 9 NP900X4D-A02NL

(Heb m ook veranderd op mijn eerste post)

Verwijderd

Waarom zou je nu weer een low voltage processor zoeken? Je weet dat een desktopquadcore niet noemenswaardig meer verbruikt dan een low-voltage exemplaar? Het TDP is alleen lager omdat de kloksnelheden lager zijn.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sony vaio s 13?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Hoezo zou je in hemelsnaam een low voltage processor willen??

By the way, kun je misschien wat meer vertellen over je gebruikerseisen? Wat ga je ermee doen? Wat zijn de punten waar je je aangetrokken voelt?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1