Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE8] Javascript optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Op het moment ben ik een nieuwe website aan het ontwikkelen, deze website gebruikt veelvuldig gebruik van Javascript en AJAX calls naar de backend, elke pagina heeft specifieke Javascript functionaliteit in een apart bestand staan die ook alleen voor de betreffende pagina wordt ingeladen, daarbij heb ik ook een commons.js bestand waarin bijvoorbeeld jQuery en andere tooling staat.

Het is de bedoeling dat dit ook geschikt gemaakt wordt voor IE8+, en talloze andere browsers. Nu werkt de website vanaf IE9 prima (enorm snel zelfs), ook Chrome, Firefox en Safari geven vooralsnog geen enkel snelheidsprobleem.

Het snelheidsprobleem blijft echter beperkt tot IE8, wanneer de website getest wordt in deze browser dan wordt er soms een compleet hangend IE8 proces ervaren (het bekende "... (reageert niet)" in de titel) bij het navigeren naar enkele pagina's, meestal zijn dit pagina's waar best veel Javascript op uitgevoerd wordt. Overigens wordt de pagina uiteindelijk wel getoond, maar dit duurt over het algemeen 30+ sec.
Nu ben ik dus aan het zoeken naar mogelijke oplossingen voor dit IE8 probleem, ik ben bekend met Google Chrome Frame, wat absoluut een oplossing zou kunnen zijn, echter moeten de bezoekers wel zelf deze tool installeren op hun PC, wat ik dan weer geen goede oplossing vind.

Hoe lossen jullie dit probleem op? Het is een commerciële website waarin de bezoekers nog regelmatig gebruik maken van de IE8 browser, het compleet negeren van dit probleem gaat niet werken, dus er moet wat aan gedaan worden.
Uiteraard Google gebruikt en de GoT search, beiden geven niet echt een duidelijk antwoord op dit probleem, vandaar mijn vraag in dit forum.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Al eens gekeken met, o ... say..., IE F12 Dev.tools* waar die tijd dan in gaat zitten? Je moet toch gewoon kunnen meten/zien waar die tijd in gespendeerd wordt? Ik verwacht overigens dat je in andere browsers (die weliswaar vele malen sneller zijn waarschijnlijk) ook meetbare knelpunten moet kunnen vinden die in IE8 gewoon "uitvergroot" worden.

Los daarvan is 't gewoon een kwestie van debuggen. Kwestie van methodisch 1-voor-1 zaken uit de pagina('s) slopen (in je ontwikkelomgeving uiteraard) net zo lang tot je de boosdoener(s) gevonden hebt. Ik kan me dan ook niet voorstellen, gegeven je topicstart, op welke termen je hebt gezocht (tenzij je dacht zinnige resultaten te krijgen op "IE8 slow" ofzo :X ). Zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat?

* Die, afaik, ook in IE8 aanwezig is.
RomeoJ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:26:
ik ben bekend met Google Chrome Frame, wat absoluut een oplossing zou kunnen zijn, echter moeten de bezoekers wel zelf deze tool installeren op hun PC, wat ik dan weer geen goede oplossing vind.
Sterker nog: je schiet met een kanon op een mug :P Meten == weten. Eerst kijken wat de oorzaak is, die (trachten te) oplossen en if all else fails dit soort oplossingen overwegen (en eigenlijk dan nog niet).

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 23-01-2013 22:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Zeker heb ik aan debugging (lees: o.a. profilers) gedaan, op browsers zoals Chrome, Firefox en Safari heb ik geen echt concreet probleemgeval in Javascript kunnen aanwijzen, echter is de IE8 browser anders: aangezien het proces echt hangt zijn de resultaten van de IE Dev Tools ook niet helder meer, dan lijkt alles te hangen wat natuurlijk debuggen moeilijker maakt.

Je haalt wat mij betreft wel goede punten aan (tussen een paar ietwat denigrerende opmerkingen door), ik ga IE8 in een gevirtualiseerde omgeving starten zonder bedrijfspolicies, daarin ga ik de Dev Tools nogmaals draaien om hopelijk 'schone' informatie te kunnen ontsluiten, daarnaast kan ik inderdaad eens de moeite nemen om alles 1-voor-1 uit te zetten (wat overigens wel een k**-klus is :)), je opmerking "een mug schieten met een kanon" zet mij aan tot nadenken, dank daarvoor ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.