Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Beste tweakers,

Sinds enkele dagen vertoont mijn 6850 kuren. Bij normaal gebruik van de computers krijg ik "artifacts" te zien. Weet eigenlijk niet hoe dat heet in het Nederlands. Als ik vervolgens guildwars 2 opstart, is het beeld weer perfect. De artifacts komen niet altijd voor. soms na het spelen van guildwars komen ze niet terug. De ene keer krijg ik heel veel vierkantjes te zien en anders zijn het een soort scherven op het scherm.

De kaart zit overigens in mijn media pc en is afgelopen jaar niet veel warmer geworden dan 60 graden. Daarvoor zat de kaart in crossfire en was de kaart overgeclockt.

Ondertussen vervangen door een 9600gt die ik toevallig nog had liggen en de pc doet het weer perfect :)

Nu komt het leukste van alles: de videokaart repareren :D

Het koelblok is ondertussen eraf en geen van de condensators zijn defect. Verder ziet de kaart er ook goed uit en heeft ook altijd zo goed als stofvrij gedraaid. Het lijkt me dat ik niks kan vervangen en al snel kwam ik uit bij de optie om de videokaart te bakken. Op youtube staan vele filmpjes over mensen die hun kaart bakken en die werken nadien weer naar behoren.

Andere drivers heb ik al geprobeerd. Installeren in een andere pc nog niet.

Zijn er nog andere manieren om een videokaart te redden of bakken nu nog mijn enige optie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Ik denk dat het video geheugen kapot is. Bij AMD is er niet bekend over deeltjes die te warm worden en knappen.
Dus ik denk dat bakken niet helpt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Volgens mij gewoon pech idd bij die kaarten, proberen kan altijd

[ Voor 94% gewijzigd door A87 op 23-01-2013 22:04 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 13:39
Bakken werkte perfect bij de 5850's :) Dus ik zou me er niet blind op staren dat bakken alleen voor nvidia's is. Maar ik neem aan dat je er nog garantie op hebt? In dat geval: Garantie claimen, en niet zelf gaan bakken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:26

Fordox

00101010

de 8000 serie en 9000 serie van nvidia hadden wel problemen met de solderingen, dus die kon je bakken.

en ach, je kunt het altijd proberen als je toch geen garantie meer hebt. je kaart gaat er niet meer dood van.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Nu online
Dat is waar :) Zal morgen wat moois bakken in de oven en als het gelukt is, laat ik het natuurlijk weten.

Is het op een of andere manier mogelijk om het video geheugen te vervangen? Lijkt me van niet, maar niks is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:32

Nemesizz

Untouchable

Je hebt er niet bij staan wélke 6850 je hebt.
Sommige modellen zijn namelijk factory-oc'ed en die willen nogal vaak na een tijdje instabiel worden.
Echter, als je de kaart dan "underclocked" (naar normale waarden voor een kaart in een bepaalde serie) willen de problemen soms als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Ik zou dat eerst controleren voordat ik de kaart in een oven of iets dergelijks zou proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Nu online
HD6850 1 G

zal wel geen OC kaart zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ook ben ik benieuwd of je misschien 2 schermen draait, omdat het voorkomt in normaal (dan lees ik 2d) gebruik, en niet in 3d, waarin je juist defecten ontdekt, ipv andersom/ zoals hier beschreven..

Er waren namelijk driver versies die de idle (2d) clocks té laag inschakelden voor multiscreen setups, en van dergelijke arti's veroorzaakten. (hd5xx0 serie)

Mijn glazen bol / potje tweakersbingo laat nog wat hoop schijnen bij 2 schermen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Ik had denk ik net hetzelfde probleem bij mijn Club3D 6870 1Gb OC. Deze heb ik dit weekend binnen gedaan in de winkel van aankoop en hij is nu als RMA vertrokken.

Bij Civ 5 en Dragon Age 2 had ik pixels verspreid over het hele scherm die flikkerden of zwart bleven. Bij Civ 5 kwamen die in het begin van het spel over het hele scherm voor. Tijdens de eerste minuten van het spelen verminderde het aantal.

Bij Orcs Must Die 2 kreeg ik grote witte vierkanten te zien. Dus daar waar je gfx effecten had, vooral aan de poorten waar de Orcs uit kwamen. Zie screenshot: http://cloud-2.steampower...A7DD401D3A5C79DB2A182858/

In andere games had ik dan geen enkel probleem. Drivers updaten hielp ook niet. En ik vermoed dat ik ook soms een Blue Screen had hierdoor.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Nu online
De kaart stuurt maar 1 scherm aan.

Geeft wel wat stof om over na te denken. Wanneer ik spellen speel wilt het begin wel eens problemen opleveren, maar daarna kan je uren ongestoord gamen. Bij het gewone bureaublad en simpele taken kloppen de pixels niet meer.

Binnenkort toch andere drivers proberen. Anders kan ik met MSI afterburner een aantal settings veranderen. Misschien heeft dat ook nog effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Klinkt als een 2D bug. In idle problemen maar onder load niets.

Wat doet de kaart onder furmark? Wel ff temperatuur met hw monitor oid in de gaten houden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1