Wake on lan reageert soms

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:51
Hallo,

Ben in het bezig van een htpc, hierin zit mainbord Asus F1A75-M. Dit moederbord zelf ondersteund na mijn weten geen WOL, maar de onboard netwerk kaart wel. De htpc draait onder OpenElec.

Nu heb ik in mijn Cisco E3295 (wifi modem ziggo) mijn htpc een static ip adres gegeven en udp poort 7 en 9 voor deze machine ingesteld.

Zo kon ik bijvoorbeeld via de website http://wakeonlan.me/ mijn pc aanzetten. Alleen getest in mijn thuis situatie. Echter probeer ik dit nu een paar uur later nog een keer. Maar nu reageert mijn pc niet meer. Had al ergens iets gelezen over de arp list. Maar daar de pc staat nu niet meer in de arp list.

Dus ik weet dat WOL werkt, maar alleen voor bepaalde tijd.

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
dat is het probleem met WoL, zodra de ARP entry weg is, weet je router niet meer welk MAC adres bij dat IP adres hoort.

Als je static ARP kan doen op die cisco, blijft het misschien werken. Denk alleen niet dat je op dat ding static ARP kan instellen.

WoL werkt eigenlijk alleen echt goed op hetzelfde netwerk, ik log in op mijn router (pfSense), die zend vervolgens de WoL paketten naar het MAC adres van mijn PC.

• G.Scholtens
Durf zo niet te zeggen of hij static arp ondersteunt, moet ik even opzoeken.
Is het anders niet mogelijk? Gaat mij ook voornamelijk om het interne netwerk.

Moet het met pfSense wel goed werken, ken deze tool niet?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

pfSense is een soort van router op zichzelf, het is een FreeBSD Distributie die je op elke low-end PC met 2 NICs kan draaien, hoe goed het werkt is afhankelijk van de PC waar je het op draait

http://pfsense.org

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

G.Scholtens schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:40:
Durf zo niet te zeggen of hij static arp ondersteunt, moet ik even opzoeken.
Is het anders niet mogelijk? Gaat mij ook voornamelijk om het interne netwerk.

Moet het met pfSense wel goed werken, ken deze tool niet?
Een min of meer werkbare oplossing is het koppelen van een DD-WRT router in je netwerk (of AP). Die vervolgens remote openen middels een bepaalde poort. Vanuit de DD-WRT interface kun je vervolgens een willekeurig apparaat in je netwerk een Magic Packet toesturen.

• Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 14:30
Probleem dat ik hier tegen kwam was dat als een pc stroomloos was geweest (stekker er uit) WoL niet reageerde. Na handmatig de PC aangezet te hebben kon ik via WoL wel de PC uit en weer aan zetten.

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

• G.Scholtens
Pc's gaan niet van het stroom, dus dat kan het niet geweest zijn. Misschien in de toekomst maar een ander type modem / router regelen dus. Kan het proberen met die pfsense.org, maar dan moet ik op elke pc dat pakket dus installeren.

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 09:00
Nee, je zet en low end PC in als router en daarop draait pfSense.

Andere optie die gegeven is een router met DD-WRT of OpenWRT neerzetten die zo'n magic packet voor je kan verzenden op het lokale netwerk. Op mijn OpenWRT router werkt dat gewoon.

geheelonthouder met geheugenverlies

• G.Scholtens
Dan kies ik voor een andere router, of leer hiermee leven dat het niet werkt.

Toch bedankt voor alle info, hoef ik niet verder te zoeken.
Pagina: 1