Toon posts:

asus a7m overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik in hemelsnaam mijn cpu overklokken ik heb een amd 1.33 op a7m bord.
Bij de asus website kom ik er niet uit de fsb staat al op het maximum en de multipl. lukt niet.
Heeft iemand hier ervaring met die asus ?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

kijk iig ff in de FAQ voor overkloktips en spelregels.

Verwijderd

Topicstarter
Niets over de sus A7M te vinden daar, of ik kijk niet goed ????
Waar moet ik het vinden help !

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
je moet er dipswitches op solderen.

| I've got permission to color outside the lines |

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt mij dat de FSB wel hoger kan dan 133.. anders is het wel een erg slecht oc-bord :(

• BenJoep
Het leuke is dat ze een dipswitch er expres niet opgezet hebben. Deze zou je er zelf op moeten solderen. Dan kan je gewoon met de multiplier kunnen gaan koloten, verder is het een uitstekend bordje. Ik heb hem hier nu liggen en ik wacht nog op de cpu om hem te gaan testen. Maar hij is idd nog niet echt oc-baar maar met een paar soldeer kunsten dan kan je er goed mee klokken hor.

ik zal vanavond nog wel ff een url'tje neer gooien wat je moet solderen. Zelf laat ik het door een electro-student doen, dus dat zal allemaal wel goed gaan, zelf ben ik geen soldeerder.

• Pollewob
  • Niet online
Maar de FSB kan toch wel hoger gezet worden dan 133 MHz? En hoe moeilijk is het om die dipswitches erop te zetten?

• BenJoep
http://www.athlonoc.com/asusmod.php

hiero een link voor die multiplier. Hoe hoog die fsb is weet ik niet, kan hem niet opstarten zonder een cpu ;) .

• BenJoep
12,5 x 133 = 1662,5 das toch best wel aardig voor een 1,33G. Maareh die fsb zal toch wel in te stellen zijn, ik neem aan dat die wel hoger kan dan die 133Mhz.

• BenJoep
fsb gaat tot de 180,

hier een linkje:
http://www.ocprices.com/index.php?command=view&ID=338&TextPage=3&PHPSESSID=15ad9f5deea90c2706a7e16783e2a464

ps als je de multiplier op zijn hoogste hebt staan dan draait die op 1,8g. Lijkt me erg stug. >:)

die gast krijgt hem stabiel tot de 144 dus das best redelijk, en dat dan combineren met die multiplier en dan is die toch best te klokken, je moet alleen maar wat meer moeite doen, maar verder is dit het bordje voor ddr-ram en een athlon.

• Pollewob
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 21:37 schreef Genotix het volgende:
verder is dit het bordje voor ddr-ram en een athlon.
Ieder zn mening :)

Ik vind nog steeds dat de MSI K7T 266 Pro beter is. Kan jij anders even zeggen waarom je de Asus beter vind?

• BenJoep
Betere support en ik <censuur> MSI, maar das persoonlijk. En dit bordje komt vaak als beste uit de bus. Verder geen overbodige prut zoals audio-onboard etc. MSI maakt tevens gebruik van de VIA-chip, en niet van de AMD chipset, die wel op de asus zit. Hierdoor kan je 3 dimm'etjes kwijt in de msi ipv van 2. Maar ik heb genoeg aan 2 bankjes want die 512mb aan crucial pc2100 dimm'etjes heb ik ff genoeg. De AMD chipset komt beter uit de test in zowel stabiliteit en snelheid, dus vandaar mijn keuze voor de ASUS. Verder is het bordje eigenlijk het zelfde, afgezien van de prijs dan ;) .

(lees dit niet als flame, ik ga hem as dinsdag testen als ik me cpu heb, en dan hoor je wel meer)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
op de A7M266 zit onboard audio

bij die van mij tenminste

• BenJoep
Bij die van mij dus niet. ;) Is een optie, je kan er ook 1 bestellen met een 3Com netwerkkaartje onboard.

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
waar heb jij hem gekocht?

• BenJoep
informatique, maar ik zie nu net dat er wel audio-onboard bij zit. Op de site stond van niet, maarjah dat zetten we dan wel uit. Haal hem nu dus net doos uit :) .

• Pollewob
  • Niet online
Kan je bij de A7M 266 de core voltage aanpassen of moet je daarvoor het bord eerst modden?

• BenJoep
vcore is wel aanpasbaar via dipswitches.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's ik oet dus met een soldeer bout gaan klooien.
Slechte service van Asus hoor !
Weet iemand ook wanneer er een Abit komt met ddr ?
Verder kan ik de fsb niet hoger dan 133mhz krijgen

• BenJoep
Die fsb is dus echt in te stellen, ik zal is gaan kijken als ik alles draaiende heb. Dit is trouwens niet de eerste keer dat asus de multipliers niet laat veranderen, en vind dit ook best logisch, zodat de "domme-gebruiker" er geen gekke dingen mee kan doen. En dat solderen is niet echt moeilijk schijnt. Maar laat het ff iemand doen die er verstand van heeft. Verder is het een top bordje als het goed is, maar jullie horen nog wel hoe het afloopt met dat ding.
You have a wide variety of FSB settings to choose from. Anywhere from 100 and 180 - and all in 1 MHz steps. That should make sure you get the absolutely best overclock your CPU will allow you. One bad point about the FSB settings is that you can only increase it by 1 MHz at the time. That means that if you are going from say 133 MHz to 150, you have to enter +1 MHz 17 times. An option with some preselected values, or where you simply write in the FSB setting would have been appreciated. But this is a minor matter - at least to me!

Pagina: 1