Adapter kapot? Asus K53SV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
Laptop: pricewatch: Asus K53SV-SX707V

Als ik de voedingsadapter op het stroom aansluit, maar nog niet aansluit op de laptop, brandt er een groen lampje van de adapter. Als ik vervolgens de adapter aansluit op de laptop, gaat het lampje uit en laad de laptop niet op. Ik vraag me af of de aansluiting kapot is, of dat de adapter kapot is? Heeft iemand ervaring met dit rare verschijnsel? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en ook mbv google kan ik het niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien heb je hier iets aan:
Try remove the battery and charger/ac adapter/power cord from your laptop, press and hold the power button for 20 seconds to discharge any residual current inside the laptop. This clears your RAM and is like a hardware reset. Replace the battery and charger/ac adapter/power cord and turn your laptop on.

Make sure your laptop power jack and charger plug tip are securely connected. If the power jack is loose, you can find laptop power jack on ebay. However, fixing and soldering the power jack requires professional skill.

Double check if it's something to do with your laptop power cord or power source problem. Insufficient power might cause some of those issues. Take the battery out and power on your laptop with the charger only. Make sure the charger green/blue LED is on constantly without blinking. If not, replacement is needed.
En voor de gevorderde Tweaker: Klikkerdeklik

[ Voor 17% gewijzigd door Hippocampus op 23-01-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
Hippocampus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:53:
Misschien heb je hier iets aan:

[...]

En voor de gevorderde Tweaker: Klikkerdeklik
Thanx voor je reply

Ik heb een keer een reset zoals jij zei gedaan, maar gaf geen verschil.

Later nog een keer een reset gedaan, waarna ik na het inpluggen de led zag vervagen ipv uitspringen, na het inpluggen in de laptop. Na een aantal keer proberen laad ie weer op. ook na het eruit halen en opnieuw inpluggen. Het blijft vaag, het lijkt iig niet op een kabelbreuk, want ik kan de kabel alle kanten op bewegen. Het rare was dat als ik de kabel in de laptop had geplugd (waarna de led op de adapter uitging) ik de adapter weer van het stroom moest halen en weer aan het stroom moest aansluiten om de de led weer aan te laten gaan.

Kan dit alles te maken hebben met kou? Ik vrees dat ik binnenkort alsnog een vervangende adapter moet halen. Aangezien ik hem voor school nodig heb is dit niet een fijne gedachte ;w