Time Machine backup Snow Leopard terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Situatie is als volgt. Mac Pro met:
256 GB SSD - Snow Leopard 10.6.8, helaas met iTunes 11, verder niets op geinstalleerd
256 GB HDD - Snow Leopard 10.6.8 met alles, mail, iTunes 10 etc.
2 andere interne HDD's
Externe USB HDD met Time Machine backup van alleen de 256 GB HDD

Nu wil ik de volledige 256 GB HDD overzetten op de 256 GB SSD. Wat is nu de juiste methode?
Backupt Time Machine ook eventueel data die buiten je user directories staat? Ik heb in de loop der tijd nogal wat zitten rommelen op die 256 GB HDD.
Ik kan vanaf de SSD booten en dan de migratie-assistent starten, maar volgens mij komt er dan een user BIJ en wordt niet de huidige user vervangen, wat ik dus wil.
Ik kan ook vanaf de installatie-cd van SL booten, dan de SSD legen een weer laten vullen met de Time Machine data, maar ik vraag me af of dat wil werken aangezien de cd die ik heb van SL 10.6.0 ofzo is.
Ik ken Carbon Copy Cloner, maar de versie voor SL is tegenwoordig helaas niet gratis meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybert
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik durf niet te zeggen of de data die jij op "ongewone" plekken hebt opgeslagen door time machine mee wordt genomen. Maar wat je anders zou kunnen proberen is een image maken van je HDD en die dan restoren op je SSD. Heb je wel een andere computer nodig of zou je eerst vanaf je SSD moeten booten dan een image van je HDD maken. Dan weer vanaf je HDD booten en het image restoren op de SSD. En je heb natuurlijk een schijf met genoeg ruimte nodig om dit image even op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Dat zou misschien ook nog wel kunnen.