hergebruik g5 watercool system apple

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2023
ok ik heb nu dus 2 powermac g5's staan waarvan het waterblok is gaan lekken. nu heb ik dus de pompen (3)
en de radiateurs(2) over, is dit een beetje kwaliteits spul. levert de pomp veel verplaatsing op, en koelt de radiateur goed? want ik wil in de toekomst waterkoeling gaan gebruiken, en het is sonde om die dingen maar onder het stof te laten liggen toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 14:49

Singular1ty

EV Evangelist

Voor zover ik weet zijn de pompjes in de G5 licht gemodificeerde Laing DDC modellen, vergelijkbaar met de MCP-350. Ik heb voor mijn eerste waterkoel-project een stel van deze pompjes in huis gehaald via eBay, en vergeleken met standaard DDC-tjes is het enige verschil dat er een soort overdruk-beveiliging in zit die ervoor zorgt dat de boel niet ploft mocht de loop plots geblokkeerd raken. Daardoor zijn ze fysiek iets hoger dan een standaard DDC. Ook moet er eventjes gekeken worden naar de aansluiting, want die gaat niet standaard via molex meende ik. Die pompjes zijn dus prima bruikbaar met wat werk.

Die radiators heb ik geen ervaring mee maar 't zal best werken. Het formaat wijkt misschien af waardoor je ze niet direct in elke case bouwt.

[ Voor 4% gewijzigd door Singular1ty op 23-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2023
nou heb veel gelezen dat die ibm g5 cpu's heel heet worden over het algemeen. en het was met idle toch zo 45 graden bij mij dus ik denk dat die radiateur toch wel meekan? al vind ik een rad 480 mooier.
ik kijk wel of ik er nog wat aan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Nee ze zijn troep.
De pompen hebben problemen met lekkende O ringen en de radiatoren zijn van aluminium en zijn dun.

Beter bestel je gewoon een 360 rad kost je 25 euro kost dus geen snars een dikkere van puur koper is wat duurder maar alsnog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 14:49

Singular1ty

EV Evangelist

Als het de DDC modellen zijn die ik ken is een O-ring zo vervangen maargoed. Die radiators zou ik dan inderdaad niet gebruiken, de meeste andere waterkoelspullen worden met koper gemaakt en koper en aluminium vinden elkaar in een gesloten systeem met water niet zo lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Zit er niet funky koelvloeistof in die dingen?
Er staat me nog iets bij in de build van Gnoom dat hij er een paar uit elkaar heeft gehaald en er een enorme hoeveelheid ellende mee was.
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/apple%20Tjernobuild/fab4mooi.jpg
Je bedoelt deze systemen toch?
Misschien goed om even naar zijn ervaringen te kijken... >:)

Hoe dan ook eerst goed kijken of je ze schoonkrijgt dus.
Pagina: 1