Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45
Edit:

Ik wijzig mijn post want ik heb helemaal verkeerd zitten rekenen.

Ik ga er 10 euro per maand op vooruit :).

Ik doe even een topic report om dit ding weg te gooien, beetje erge fail O+.

Maar heb wel 20 minuten zitten rekenen, maar zul je altijd zien dat je na de post het licht ziet...

[ Voor 102% gewijzigd door BLACKfm op 23-01-2013 19:31 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De mijne is er een euro of 20 op vooruit gegaan… (Whooptee-doo.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Premie ZVW was een post die je werkgever voor je betaalde aan de overheid ivm de zorgkosten. Het bedrag wat je werkgever betaalde werd opgeteld bij je brutoloon zodat je er belasting over zou betalen.
Dat hoeft dus nu niet meer. De werkgever betaald die premie nog wel maar jij hoeft er dus geen belasting meer over te betalen

Per saldo ga je er dus wel op vooruit. Je bruto loon wordt wel lager maar dat verschil in geld kreeg je toch al niet in handen. Nu hoef je er ook nog geen belasting over te betalen dus per saldo zou je meer nettoloon over moeten houden.

Wellicht dat er nog andere dingen zijn veranderd? En het koopkrachtplaatje kijk trouwens naar meer dan alleen je nettoloon...

[ Voor 36% gewijzigd door Backpacker op 23-01-2013 19:28 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08
Je bruto loon wordt niet lager (dat kan niet zonder je contract te heronderhandelen), je bedoelt dat het "loon voor werknemersverzekeringen" lager wordt, idd een leuk getal dat ergens op je loonstrookje staat en waar je als werknemer verder toch al niks mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Met Backpacker. De inkomensafhankelijke bijdrage ZVW valt nu buiten het loonbegrip en wordt rechtstreeks door de werkgever betaald. Gevolg is dat de werknemer geen inkomstenbelasting over deze vergoeding meer betaalt. (in tegenstelling tot vorig jaar toen de vergoeding van deze IAB-ZVW van werkgever aan werknemer als belastbaar inkomen meetelde).

De hoogte van dit voordeel is sterk afhankelijk van je inkomen. Ten eerste omdat de IAB oploopt, ten tweede omdat het belastingtarief stijgt met je inkomen. Scheelt maximaal 150 euro per maand netto (inkomen >55k).

Een ander verschil is dat de grens van de 1e schijf IB een stukje is verhoogd. Scheelt bijna 9% over het inkomen wat voorheen in de 2e schijf viel en nu in de 1e, totaal voordeel een euro of 7 per maand netto voor inkomens vanaf 19000 euro.

Het tarief in de 1e schijf is echter verhoogd met bijna 4%. Dat kost ongeveer 60 euro per maand netto voor inkomens vanaf 19000 euro.

En de arbeidskorting voor hogere inkomens is sterk verminderd. Telt op tot een min van +-80 euro per maand netto voor de hogere inkomens (vanaf ongeveer 60k heb je dit hele effect te pakken).

Onder de streep een aantal plussen en minnen, waarbij het netto effect voor de meeste werknemers minder dan enkele tientjes per maand zal bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

BLACKfm schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:18:
Maar heb wel 20 minuten zitten rekenen, maar zul je altijd zien dat je na de post het licht ziet...
Dat is de Wet van Tweakers: Op het moment dat je een topic post zie je het licht :Y)

En zo niet, dan zorgen we er wel voor :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.